Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gecombineerd verbruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gecombineerd verbruik

Hi,

een maat had hier een link doorgestuurd van een occasie Lotus Esprit Turbo (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=185563004), en ik vroeg me nu het volgende af.

Bij verbruik zegt men dit:
    • 17,9 l/100 km(gecombineerd)
    • 9,9 l/100 km(stadsverkeer)
    • 11,7 l/100 km(buitenwegen)

Wat houdt gecombineerd verbruik juist in? En hoe komt het dat dit zo hoog ligt tegenover de rest?

Iemand idee?

Alvast bedankt.

Portfolio
    | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

stukje foute code in de site van autoscout, kan niet dat een gemiddelde (of andere verdeelsleutel) van zowel een lager stads- als een buitenwegenverbruik hoger ligt dan een van beide...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
      Hi,

een maat had hier een link doorgestuurd van een occasie Lotus Esprit Turbo (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=185563004), en ik vroeg me nu het volgende af.

Bij verbruik zegt men dit:
      • 17,9 l/100 km(gecombineerd)
      • 9,9 l/100 km(stadsverkeer)
      • 11,7 l/100 km(buitenwegen)

Wat houdt gecombineerd verbruik juist in? En hoe komt het dat dit zo hoog ligt tegenover de rest?

Iemand idee?

Alvast bedankt.
      lol, ik denk dat ze een paar dingen door elkaar hebben geslagen.

gecombineerd is het gemiddelde verbruik van de auto ( gemiddelde van stad en snelwegverkeer ). je zou kunnen zeggen
      je rijd 50km in het stad, 50km op de snelweg, en het hetgeen je dan hebt verbruikt is het gecombineerd ( of gemiddeld verbruik.

tenzij je met een hybrideauto rijdt is het gecombineerd verbruik altijd hoger dan het snelwegverbruik, en lager dan het stadsverbruik.

maar die kerel van die autoscout site heeft precies toch een paar dignen door elkaar geslaagd dus.

Comment

Okay, makes sense.

Bedankt.

Portfolio
        | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

Working...
        X