Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe ver risceren te rijden zonder koeling ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoe ver risceren te rijden zonder koeling ?

de v-snaar van mijn 240d motor is eraf gelopen, hoe ver zou ik durven rijden zonder draaiende waterpomp zonder brokken te maken ?

motor staat koud, heb nog ongeveer 9 km te rijden, als ik dat in 2 dagen doe...ok ?

Het zou mij verwonderen da ge dienen blok zou zeer doen op 9km ze...
    Misschien best nog wat wachten naar de professionals hun mening :p, maar volgens mij, kan 9km geen kwaad.
    Zegt de temperatuurwijzer u trouwens ni de temperatuur van het water dat in het blok zit, als dit et geval is moogt ge u gewoon daarop vertrouwen eh...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
      Zegt de temperatuurwijzer u trouwens ni de temperatuur van het water dat in het blok zit, als dit et geval is moogt ge u gewoon daarop vertrouwen eh...
      volgens mij niet, stond voor het licht en temp ging naar boven, reed verder en temp zakte

gisteravond heb ik bij warme motor nog ong 3 km blijven doorrijden, dus - voor alle zekerheid - 4 km met koude motor moet kunnen hoop ik

Comment

zal ik doen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          de v-snaar van mijn 240d motor is eraf gelopen, hoe ver zou ik durven rijden zonder draaiende waterpomp zonder brokken te maken ?

motor staat koud, heb nog ongeveer 9 km te rijden, als ik dat in 2 dagen doe...ok ?
          ik geef je nog een leuke tip.
          vraag aan je vriendin of je 1 van haar slechte panties mag gebruiken.
          je kan die wel degelijk als vervanging gebruiken ipv je v-snaar.
          als je het goed doet gat je pomp juist eventjes niet draaien als de knoop die je hebt gelegd passeerd.

Comment

veel zin om te macgyveren heb ik niet , voor hetzelfde geld is de pomp vastgelopen en daarmee de snaar gebroken

Comment

9km rijden moet normaalgezien lukken.

Heb jij je riem nog?
              Welke maat staat daarop? Of onderdeelnummer Mercedes.
              Misschien dat ik wel iets kan regelen als vervanging, heb je hem vanavond nog, geplaatst aan huis

Comment

met een oude nylonkous tijdelijke riem maken :p, beter een klein beetje koeling dan geen
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  9km rijden moet normaalgezien lukken.

Heb jij je riem nog?
                  Welke maat staat daarop? Of onderdeelnummer Mercedes.
                  Misschien dat ik wel iets kan regelen als vervanging, heb je hem vanavond nog, geplaatst aan huis
                  ik heb motorkap niet opengedaan om te kijken wat er exact is gebeurd, het was toch al donker ook
                  probleem is ook dat ik tot 2300 vastzit in kallo + dat ik geen motornr bij de hand heb voor juiste riem...camper is dan wel van '92 maar of het een echte 92-er is weet ik niet, hoe lang duurt zo'n ombouw bij la strada en hoeveel chassis' kopen zij tegelijkertijd ?

anders had het wel een supperoplossing geweest natuurlijk
                  Last edited by bobo; 21/05/2011, 16:11.

Comment

Pak een paar emmers water mee, en af en toe wat water er over.
                    Wel rustig rijden, en niet te gek veel toeren maken.
                    Ook niet treuzelen, maar wel aan de lichten je motor stil leggen als je langer stil staat.
                    Als je ziet dat de temp naar de 100 gaat, zeker de dop niet openen van het koelwater, maar zo slim was je wel.

Ik heb ooit een km of 5 gedaan met een gesprongen darm. Om de 2 km gestopt, en gewoon telkens water in de radiator gegoten, dat er onderaan direct uit liep. Maar ik ben wel thuis geraakt, en met een nieuwe darm was alles terug ok.

Comment

thx voor de tips allemaal

het water zit allemaal nog netjes in het systeem, hoop ik...het is alleen de waterpomp die niet meer wordt aangedreven of gegrippeerd staat

ik ga het rustig aan in 2 keren doen, moest de koppakking er dan van stukgaan, zal het vast al gebeurd zijn

Comment

9 km in 1 trek afgelegd, tempmeter stond lager als vrijdag na stop dus ik hoop all good
                        enkele druppels water via het overdrukventiel bij stop

Comment

Working...
                        X