Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppeling slipt na bij vullen bakolie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• koppeling slipt na bij vullen bakolie

goede avond. ik heb een golf 3 bouwjaar 92. pas koppeling vervangen . prima niks aan de hand. 2 dagen later hebben we er te veel bakolie ingevult. dachten kan geen kwaad. nu ben ik bang dat er olie VIA mijn keeringen bij mijn koppeling terecht is gekomen waardoor mijn koppeling slipt. is dit mogelijk en hoe verhelp ik dit. bak in middels 3 kwart leeg laten lopen. iemand tips. kan ik mijn koppeling droog slippen of iets anders. groetjes sven

teveel olie zal niet onmiddelijk door u keerringen naar buiten gaan.
    er zijn andere delen in de motor langs waar er meer olie kan ontsnappen.
    pistonringen bvbeeld ofzo.

u koppeling kan wel slippen omdat ze versleten is.
    teveel olie kan wel zorgen dat je u krakus u olie tot schuim opklopt waarna deze ook niet meer smeert.

Comment

Hoe kan je teveel versnellingsbakolie vullen?
      Je hebt een aflaatdop en een vuldop, de olie moet tot net onder de vuldop staan. Overschot loopt er dus automatisch uit.

Comment

fuck, heb me zojuist vergist met motorolie.
        transmissieolie teveel of te weinig is vooral belangrijk bij automaten.
        beiden kunnen een boite om zeep helpen.

Comment

Ja, maar als je een automaat hebt, dan komt het meestal niet voor dat je je koppeling vervangen hebt.

Daarom snap ik het probleem niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Ja, maar als je een automaat hebt, dan komt het meestal niet voor dat je je koppeling vervangen hebt.

Daarom snap ik het probleem niet.
            evt gevuld via ontluchter en de stop in het midden niet losgedraait om te corrigeren?

Enigste manier die ik kan bedenken maar ik begrijp niet waarom je dat zou doen :p

Comment

Opgelost

Opgelost. ik zag dat mijn aftap plug van mijn versnellingsbak er tijdens het rijden af gevallen is. Denk dat we die vergeten zijn goed aan te draaien bij het plaatsen van mijn NIEUWE koppeling. Daardoor was er olie gelopen in mijn vliegwiel omdat ik dat afdekplaatje vergeten ben. Daardoor werd mijn hele koppeling glad , dus door de bak olie. Hebben busje remmen reiniger via onder en via boven in mijn bak gespoten en hij rijd weer perfect, geen geslip of dergelijke.

dus OPGELOST

groetjes sven

Comment

Hoe kan je teveel versnellingsbakolie vullen?
                Je hebt een aflaatdop en een vuldop, de olie moet tot net onder de vuldop staan. Overschot loopt er dus automatisch uit.
                we hadden de auto aan de rechter kant naar beneden gekrikt en de linker kant omhoog zodat er extra veel in ging. dom natuurlijk. maar uit eindelijk wel goed, want heb 1 dag zonder aftapplug gereden en zag soms wel beetje olie dus hij zou nu voldoende moeten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  teveel olie zal niet onmiddelijk door u keerringen naar buiten gaan.
                  er zijn andere delen in de motor langs waar er meer olie kan ontsnappen.
                  pistonringen bvbeeld ofzo.

u koppeling kan wel slippen omdat ze versleten is.
                  teveel olie kan wel zorgen dat je u krakus u olie tot schuim opklopt waarna deze ook niet meer smeert.
                  er staat toch KOPPELING VERVANGEN ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superzuan Bekijk Berichten
                    want heb 1 dag zonder aftapplug gereden ...
                    Je hebt dus 1 dag zonder versnellingsbakolie gereden ?

Comment

we hadden de auto aan de rechter kant naar beneden gekrikt en de linker kant omhoog zodat er extra veel in ging. dom natuurlijk. maar uit eindelijk wel goed, want heb 1 dag zonder aftapplug gereden en zag soms wel beetje olie dus hij zou nu voldoende moeten hebben.
                      Dat is echt wel het toppunt van lompheid.
                      2 keer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                        Je hebt dus 1 dag zonder versnellingsbakolie gereden ?

nee zat voldoende in . natuurlijk wel nagekeken dag ernaar. ging maar 140 ml in .

Comment

Dat is echt wel het toppunt van lompheid.
                          2 keer

is dit een aanvulling aan deze topic? moet er ook bij zeggen dat we geen verstand van auto's hebben, maar tis wel gelukt om de koppeling te vervangen.
                          Last edited by ; 23/05/2011, 11:35.

Comment

goede avond. ik heb een golf 3 bouwjaar 92. pas koppeling vervangen . prima niks aan de hand. 2 dagen later hebben we er te veel bakolie ingevult. dachten kan geen kwaad. nu ben ik bang dat er olie VIA mijn keeringen bij mijn koppeling terecht is gekomen waardoor mijn koppeling slipt. is dit mogelijk en hoe verhelp ik dit. bak in middels 3 kwart leeg laten lopen. iemand tips. kan ik mijn koppeling droog slippen of iets anders.
                            ik zag dat mijn aftap plug van mijn versnellingsbak er tijdens het rijden af gevallen is. Denk dat we die vergeten zijn goed aan te draaien bij het plaatsen van mijn NIEUWE koppeling. Daardoor was er olie gelopen in mijn vliegwiel omdat ik dat afdekplaatje vergeten ben. Daardoor werd mijn hele koppeling glad
                            maar tis wel gelukt om de koppeling te vervangen.
                            vind je??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              vind je??
                              wat vind je frekkel?

groetjes sven

Comment

Laat ze maar lachen zuan, als je er maar van bijgeleerd hebt voor de volgende keer.

(maar 'k moest stiekem toch ook een beetje lachen Maar dat kan je ons niet kwalijk nemen he)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Laat ze maar lachen zuan, als je er maar van bijgeleerd hebt voor de volgende keer.

(maar 'k moest stiekem toch ook een beetje lachen Maar dat kan je ons niet kwalijk nemen he)
                                  inderdaad, van fouten leer je. Ik neem het jullie ook niet kwalijk maar vind het jammer van het topic, als ze de search functie gaan gebruiken om iets relevants te zoeken krijgen ze van die domme opmerkingen te zien, waar ze niks aan hebben. Had ook geen uileg of oplossing hoeven te geven maar wil dat andere die net zo weinig verstand als ik hebben er wel iets van kunnen opsteken.

groetjes

Comment

inderdaad, van fouten leer je. Ik neem het jullie ook niet kwalijk maar vind het jammer van het topic, als ze de search functie gaan gebruiken om iets relevants te zoeken krijgen ze van die domme opmerkingen te zien, waar ze niks aan hebben. Had ook geen uileg of oplossing hoeven te geven maar wil dat andere die net zo weinig verstand als ik hebben er wel iets van kunnen opsteken.

groetjes
                                    Kwa techniek is dat het lot van dit forum vrees ik, dat is meestal maar plattekes hier.

Comment

wat vind je frekkel?

groetjes sven
                                      Dat je dergelijke "blunders" maakt en dan zegt dat het gelukt is.
                                      vind ik best grappig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        Dat je dergelijke "blunders" maakt en dan zegt dat het gelukt is.
                                        vind ik best grappig.
                                        Het is toch gelukt. Heb er toch een nieuwe koppeling onder zitten. Moet ik dan zeggen dat het niet gelukt is. Fouten horen erbij. Ik heb 30% verstand van auto s. Dusmag wel zeggen dat het gelukt is

Comment

Working...
                                        X