Hallo iedereen
Ik ben in het bezit van een zeer tevreden over mijn Saab 9-3 van 2001. Hij heeft al diverse upgrades zoals stage 1, TD04, Ferrita uitlaat, Bilstein B8 onderstel enz...
Sinds enige tijd merk ik bij het vertrekken in het eerste versnelling lichte schokjes. Je kan dit niet voorkomen ook al geef je heel zacht gas... Ook in hogere versnellingen bij gas geven merk je die schokjes ( als je naar versnellingspook kijkt zie je ze lichtjes naar voor en achter gaan)...
In eerste instantie dacht ik aan de motor of versnellingssteunen. Dus; handrem goed opgetrokken en in versnelling en zachtjes gas gegeven. Maat (garagist) laten kijken, motor kantelt niet meer dan normaal...
DUS; mijn maat denkt dat het de koppeling is die aan het verslijten is ( meer bepaald de veertjes van in de koppelingsgroep die versleten zijn) waardoor er wat speling ontstaat die de schokjes teweeg brengt...
Klopt het dat de koppeling vervangen zo'n zware klus is? Dat heel het subframe ervan onder moet?
Ik zou opteren voor een viggen koppelingsset... is dit plug en play?
Zou de versleten koppeling ook het harde gevoel in het koppelingspedaal verklaren wanneer ik lange autostraderitten achter de rug heb...
Hopend op jullie antwoorden!
Greetz
Céke
Fotootje van het Schaab

Uploaded with ImageShack.us
Ik ben in het bezit van een zeer tevreden over mijn Saab 9-3 van 2001. Hij heeft al diverse upgrades zoals stage 1, TD04, Ferrita uitlaat, Bilstein B8 onderstel enz...
Sinds enige tijd merk ik bij het vertrekken in het eerste versnelling lichte schokjes. Je kan dit niet voorkomen ook al geef je heel zacht gas... Ook in hogere versnellingen bij gas geven merk je die schokjes ( als je naar versnellingspook kijkt zie je ze lichtjes naar voor en achter gaan)...
In eerste instantie dacht ik aan de motor of versnellingssteunen. Dus; handrem goed opgetrokken en in versnelling en zachtjes gas gegeven. Maat (garagist) laten kijken, motor kantelt niet meer dan normaal...
DUS; mijn maat denkt dat het de koppeling is die aan het verslijten is ( meer bepaald de veertjes van in de koppelingsgroep die versleten zijn) waardoor er wat speling ontstaat die de schokjes teweeg brengt...
Klopt het dat de koppeling vervangen zo'n zware klus is? Dat heel het subframe ervan onder moet?
Ik zou opteren voor een viggen koppelingsset... is dit plug en play?
Zou de versleten koppeling ook het harde gevoel in het koppelingspedaal verklaren wanneer ik lange autostraderitten achter de rug heb...
Hopend op jullie antwoorden!
Greetz
Céke
Fotootje van het Schaab


Uploaded with ImageShack.us
Comment