Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen rechten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen rechten

Gisteren bij Donckers in Geel geweest nadat ik verleden week lek gereden was rechts-achteraan.

Het is een 318 touring E91. Hij staat op kleber dynaxer HP3's ipv de aanbevolen ryunflats.
    Ik heb hem zo gekregen bij overname leasing, en dat is op zich ook geen probleem.

Ik werd verwittigd door het systeem dat lekke banden detecteerde en hij stond "half" Enkele kilometers doorgereden tot een benzinestation met pomp, opnieuw op 2.5 gezet en verder gereden.
    Geen probleem, snelweg op en bij thuiskomst 25km later was hij nog op spanning.

Volgende dag helaas compleet plat.

Wiel eraf, ermee naar Donckers ter reparatie: bij het oppompen na herstelling bleek er opzij een blaas te zitten die lekte. Het was dus niet (alleen) het nageltje in het loopvlak.

Ze hebben me uitstekend verder geholpen: kostenloos een tijdelijke band geplaatst en de nieuwe besteld!

Gisteren dus terug voor het nieuwe bandje. Bleek bij het uitbalanceren dat mijn velg een slag had. Allicht in een put de boel kapotgereden dus :-(

Ze hebben hem wel uitgebalanceerd maar ze adviseerden wel om de velg te laten rechten. Dit zou volgens hen een 90€ kosten ANders zou de ophanging veel meer te verwerken krijgen door de velg die niet 100% rond is

Wat doen ze dan juist?

Ik heb online al enkele plaatsen gevonden waar ze adverteren velgen te rechten voor 35€

Kan iemand mij uitleggen wat dat velgen rechten inhoud en kan iemand adviseren waar ik dit best laat doen, en of het idd nodig is?
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Niemand ervaring met het velgenrechten? Niemand goeie adresjes?
    www.meevliegen.be

Comment

Dit interesseert mij eigenlijk ook, twee velgen in mijn geval, die er gelukkig niet onder zitten
      Advies? Iemand?

Comment

Zelf rechten met een brander, zware hamer en een blok hout.

Comment

SWS in Zolder doet dat. Leveren goed werk

Comment

http://velgenherstellen.lwe.be/ is er ook nog eentje

Een goede velghersteller verhit eerst de te herstellen plek, dan slaat hij de velg weer in vorm, en dan laat hij ze afkoelen, om de structuur van het metaal stevig te houden. De velg "koud" weer in zijn vorm meppen leidt ertoe dat de velg verzwakt.
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Dat is waar die brander van diabolic toe dient veronderstel ik ???

Comment

Is dat zelf te doen dan?!
                Ik durf er precies toch niet goed aan beginnen
                www.meevliegen.be

Comment

Als je dat niet kent, begin er dan zelf niet aan... dan ga je het alleen maar erger maken.

Op het werk laten we dit altijd in Arendonk doen bij Gaukema (eurokarkas)

Niet overdreven duur en goede/snelle service.
                  Indertijd voort werk nog laten doen en was iets van een 40€ per wiel dacht ik.

Ik had al wel de band eraf gehaald en nadien zelf er terug opgezet en gebalanceerd dus als je dat laat doen zal het allicht ook wat meer kosten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    http://velgenherstellen.lwe.be/ is er ook nog eentje

Een goede velghersteller verhit eerst de te herstellen plek, dan slaat hij de velg weer in vorm, en dan laat hij ze afkoelen, om de structuur van het metaal stevig te houden. De velg "koud" weer in zijn vorm meppen leidt ertoe dat de velg verzwakt.
                    en het telkens opwarmen en vervormen en laten afkoelen maakt het materiaal bross, wat wil zeggen dat het bij een zware schok makkelijker gewoon gaat barsten/stukspringen.
                    Ideaal is het dus nooit , zeker als je het zelf gaat doen zoal sommige hier voorstellen, want dan ga je de temperatuur waarschijnlijk of veel te hoog maken of te laat laten waardoor je 1 van beide effecten op het materiaal nog veel erger zal maken als bij de man met het juiste materiaal.

Comment

in sint job zit er ook een goeie
                      raats motorsport
                      die doet da ook voor 35 per wiel geloof ik
                      en das gedaan op een speciaal machien
                      niet gewoon met de hamer kloppen

Comment

Working...
                      X