Gisteren bij Donckers in Geel geweest nadat ik verleden week lek gereden was rechts-achteraan.
Het is een 318 touring E91. Hij staat op kleber dynaxer HP3's ipv de aanbevolen ryunflats.
Ik heb hem zo gekregen bij overname leasing, en dat is op zich ook geen probleem.
Ik werd verwittigd door het systeem dat lekke banden detecteerde en hij stond "half" Enkele kilometers doorgereden tot een benzinestation met pomp, opnieuw op 2.5 gezet en verder gereden.
Geen probleem, snelweg op en bij thuiskomst 25km later was hij nog op spanning.
Volgende dag helaas compleet plat.
Wiel eraf, ermee naar Donckers ter reparatie: bij het oppompen na herstelling bleek er opzij een blaas te zitten die lekte. Het was dus niet (alleen) het nageltje in het loopvlak.
Ze hebben me uitstekend verder geholpen: kostenloos een tijdelijke band geplaatst en de nieuwe besteld!
Gisteren dus terug voor het nieuwe bandje. Bleek bij het uitbalanceren dat mijn velg een slag had. Allicht in een put de boel kapotgereden dus :-(
Ze hebben hem wel uitgebalanceerd maar ze adviseerden wel om de velg te laten rechten. Dit zou volgens hen een 90€ kosten
ANders zou de ophanging veel meer te verwerken krijgen door de velg die niet 100% rond is
Wat doen ze dan juist?
Ik heb online al enkele plaatsen gevonden waar ze adverteren velgen te rechten voor 35€
Kan iemand mij uitleggen wat dat velgen rechten inhoud en kan iemand adviseren waar ik dit best laat doen, en of het idd nodig is?
Het is een 318 touring E91. Hij staat op kleber dynaxer HP3's ipv de aanbevolen ryunflats.
Ik heb hem zo gekregen bij overname leasing, en dat is op zich ook geen probleem.
Ik werd verwittigd door het systeem dat lekke banden detecteerde en hij stond "half" Enkele kilometers doorgereden tot een benzinestation met pomp, opnieuw op 2.5 gezet en verder gereden.
Geen probleem, snelweg op en bij thuiskomst 25km later was hij nog op spanning.
Volgende dag helaas compleet plat.
Wiel eraf, ermee naar Donckers ter reparatie: bij het oppompen na herstelling bleek er opzij een blaas te zitten die lekte. Het was dus niet (alleen) het nageltje in het loopvlak.
Ze hebben me uitstekend verder geholpen: kostenloos een tijdelijke band geplaatst en de nieuwe besteld!
Gisteren dus terug voor het nieuwe bandje. Bleek bij het uitbalanceren dat mijn velg een slag had. Allicht in een put de boel kapotgereden dus :-(
Ze hebben hem wel uitgebalanceerd maar ze adviseerden wel om de velg te laten rechten. Dit zou volgens hen een 90€ kosten

Wat doen ze dan juist?
Ik heb online al enkele plaatsen gevonden waar ze adverteren velgen te rechten voor 35€
Kan iemand mij uitleggen wat dat velgen rechten inhoud en kan iemand adviseren waar ik dit best laat doen, en of het idd nodig is?
Comment