Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USB kabel rechtstreeks op voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• USB kabel rechtstreeks op voeding

Kan ik een usb kabel rechtstreeks op een voedingspunt plaatsen?
    Eigenlijk zoek ik dus welke draden de stroomdraden zijn in een usb kabel.
    Ik heb nl op mijn motorfiets een aanstekermodule laten plaatsen om de gps te voeden via een usb kabel met sigaren aansteker plug. Het laadlampje brandt, de HTC HD laadt echter niet op...misschien een probleem met voltage. De kabel functioneert in de wagen, dus daar wordt de HTC wel opgeladen.

Ik wil nu eens proberen rechtstreeks voeding te nemen ipv via laadstekker.
    Wie kan er mij hierbij helpen? Wie heeft hier ervaring mee?

thx

USB geeft toch maar 5,6V of zoiets hé, niet? En uw batterij 12 tot 14.
    Ik zou die precies niet rechtstreeks aansluiten.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Het is inderdaad zo dat USB 5V geeft en de boordspanning van auto/moto 12-14V is. De sigarenaansteker plug bevat een spanningsregelaar die de 12-14V regelt naar 5V. Het is me niet precies duidelijk wat je wil doorverbinden maar die plug "sigarenaansteker naar USB" moet je zeker behouden. Vermits het in de auto wel werkt zal daar trouwens het probleem niet zitten.

Comment

Zeker dat die van de moto 12V is?

Comment

Op mijn wagen had ik iets gelijkswaardigs met mijn htc . Usb kabel naar zo een sigarettenaansteker omvormer. Gaf net genoeg spanning om de htc aan te houden maar laadde niet op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Op mijn wagen had ik iets gelijkswaardigs met mijn htc . Usb kabel naar zo een sigarettenaansteker omvormer. Gaf net genoeg spanning om de htc aan te houden maar laadde niet op.
            ik heb zo'n universeel ding dat ik in mijn sigarettenaansteker kan pluggen en aan de achterkant is er een usb uitgang die natuurlijk enkel dient om voeding te geven. Werkt perfect om alles op te laden wat met usb stroom krijgt

ps: usb zijn 4 kabels ( +5V, data+, data-, GRND) dus basicly gebruik je in deze setup gewoon de massa en +5V.

Comment

Ik heb pas ontdekt dat recente toestellen (oa. iPod) niet meer willen laden vanaf een universele USB lader. De universele laders leveren enkel de +5V en de 2 data lijnen worden niet gebruikt. Sommige toestellen ontdekken dat ze in zo een universele lader zitten omdat er niets met de data lijnen gebeurt en willen niet laden.
              Een specifieke merk lader heeft in dat geval ook de data lijnen ergens mee verbonden en het toestel wil dan wel laden. Het universele USB concept wordt zo teniet gedaan door de happige fabrikanten die ons willen verplichten alle accessoires bij hun te kopen.

Comment

Toch fijn he, die apple producten

Comment

Voor wie een beetje wil experimenteren met boordspanning naar +5 v, in de electronica bestaat een kleine component type 7805 die mits enkele onderdeeltjes kan zorgen voor die exacte +5v spanning. Ik, heb zo'n klein bakje (grootte pakje lucifers), aan de éne kant sigarettenaansteker, op het bakje zitten 2 usb-poorten waar je spanning kan van afhalen. Totale kost ongeveer 10 euro. Wie het graag eens wil testen om te zien of het een mogelijke oplossing is, be my guest.

Comment

Je kan inderdaad met een beetje elektronica kennis allerlei leuke dingen beginnen in elkaar solderen. Het nut van dit zelf te gaan maken ontgaat me echter. Ik betwijfel of je voor 10 euro een sigarenaansteker plug, een USB plug, een 7805, een doosje en nog wat kleine rommel kan kopen. En dan moet je nog zorgvuldig werken om het uitzicht niet te amateuristisch te laten lijken. Dan kan je het beter ineens kopen, voor nog minder dan 10 euro.

Comment

Working...
                    X