Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e92 335i Vanos probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW e92 335i Vanos probleem?

    Hallo allemaal,

    Ik heb deze week mijn auto laten chiptunen

    De chiptuning heeft 350Pk opgeleverd en 500Nm.
    Voor tuning heeft de tuner op de rollerband 286Pk gemeten (dit zou normaal zijn gaf hij aan).
    De tuner gaf aan dat hij de 335i normaliter tot 370Pk kon brengen en dat ik mijn nokkenas sturing (VANOS) moest na laten kijken, omdat hier eventueel nog een probleempje zou kunnen zitten.
    Tevens geeft de auto bij stationair draaien 1x per 30 sec ofzo een heel klein schokje. Dit had ik in mijn vorige auto ook alleen heb ik hier nooit veel aandacht aanbesteed. Wellicht dat dit ook door de Vanos komt?
    De auto heeft wel een mooie geleidelijk koppelkromme en de vermogenafgifte is ook gevoelsmatig mooi strak. Geen dip en de tuning is echt flink merkbaar.

    Heeft iemand ervaringen met eventueel een Vanos probleem? en zou dit ook zo kunnen zijn? Ik heb dus op het schokje na geen aanwijzingen om dit te denken en de auto is ook storingsvrij.

  • #2
    Een kloppend geluid heb je bij een Vanos probleem. Draait meer als een diesel dan .

    Je kunt het ééns laten nakijken maar betwijfel het . Denk niet dat het aan de Vanos ligt.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
      Hallo allemaal,

      Ik heb deze week mijn auto laten chiptunen

      De chiptuning heeft 350Pk opgeleverd en 500Nm.
      Voor tuning heeft de tuner op de rollerband 286Pk gemeten (dit zou normaal zijn gaf hij aan).
      De tuner gaf aan dat hij de 335i normaliter tot 370Pk kon brengen en dat ik mijn nokkenas sturing (VANOS) moest na laten kijken, omdat hier eventueel nog een probleempje zou kunnen zitten.
      Tevens geeft de auto bij stationair draaien 1x per 30 sec ofzo een heel klein schokje. Dit had ik in mijn vorige auto ook alleen heb ik hier nooit veel aandacht aanbesteed. Wellicht dat dit ook door de Vanos komt?
      De auto heeft wel een mooie geleidelijk koppelkromme en de vermogenafgifte is ook gevoelsmatig mooi strak. Geen dip en de tuning is echt flink merkbaar.

      Heeft iemand ervaringen met eventueel een Vanos probleem? en zou dit ook zo kunnen zijn? Ik heb dus op het schokje na geen aanwijzingen om dit te denken en de auto is ook storingsvrij.
      Welke tuner was dat? Als ie dat allemaal zegt over je vanos en beslist dan nog om 'm te tunen is hij mis vind ik...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
        Welke tuner was dat? Als ie dat allemaal zegt over je vanos en beslist dan nog om 'm te tunen is hij mis vind ik...
        Money in the pocket, als er later toch een probleem zou opduiken zeggen ze simpelweg dat het probleem voor de tuning ook al aanwezig was. Simpel as that.
        Database error.
        The database has encountered a problem.

        Comment


        • #5
          @blackhorse, die geluiden heb ik helemaal niet. Voor de rest merk ik er ook helemaal niets van dus waarschijnlijk is het gewoon ook helemaal niets

          @Jerain en decat, De tuner had geen aanleiding om te denken dat er iets mis zou kunnen zijn totdat hij klaar was met tunen en niet tot de 370 Pk kwam zoals verwacht. Hierop kwam hij tot de conclusie dat het eventueel hieraan zou kunnen liggen en dat ik het "just to be sure" even na moest laten kijken.

          Comment


          • #6
            Komt blijkbaar veel voor op de 35i.
            Ik heb dit probleem momenteel ook.
            Soms als ik in hoge toeren heb gereden gaat hij in limp mode en heb dan 2 fouten
            2A87 vanos-uitlaat mechanica en 3100 boostdrukregeling.

            Heb ook het gevoel dat hij soms over minder vermogen beschikt.
            http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=207508

            http://www.enginebuildermag.com/Article/72843/reduced_power_complaints_on_some_bmw_engines_equip ped_with_vanos.aspx


            http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1192903

            Best dus bearing ledges van de in en uitlaat vervangen,o-ringen,solenoide valve,sensoren,olie en filter.
            Ben je er zeker in een keer vanaf en moet de motor geen 2de keer open.
            Arbeidsuren is het duurste aan deze herstelling.

            Comment

            Working...
            X