Mededeling

Collapse
No announcement yet.

velgen schilderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• velgen schilderen

heeft er iemand ervaring met het schilderen van velgen?

ik had gedacht om mijn alu velgen te gaan schilderen...
    ik vond een deftig product bij Hammerite dacht ik maar dus graag advies en info.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 12/02/2011, 10:19.

Met schilderen, bedoel je toch niet met een borstel he?
    Want dat gaat op niks trekken dan hoor. Je kan ze best spuiten.

Comment

ja spuiten ofwel idd met borstel maar zo van die Hammerite met hamerslag effect....

in ieder geval als ik ze nu proper ontvet en goed laat drogen dan kan dat toch lukken niet ?

of iemand een idee wat de prijs is om ze te laten spuiten ?

Comment

Welke kleur wil je ze eigenlijk hebben ?

Met een borstel gaat dat op niks trekken vrees ik. Je zit met al die hoekjes en kantjes aan je velgen. Grote kans dat je lopers gaat hebben, delen die te dik of juist niet goed gedekt gaan zijn, en vooral strepen in de verf door de haren van de borstel.

Ik weet eigenlijk ook niet of je die verf er zomaar kan overzetten. Hammerite is totaal anders dan die verf dat op je velgen zit. Kans zit erin dat dat chemisch gaat reageren, en de onderliggende laklaag gaat oplossen.

Comment

tja daar zeg je zoiets...

ik heb ook 4 nieuwe banden nodig en dacht eraan deze net over d grens in Nl te gaan kopen daar zou het goedkoper zijn dan hier hoorde ik zeggen.
          ik liet een prijs maken en all in kwam dat op 550€
          195/50/16 88V incl balanceren en uitlijnen dus...
          ik zag al is op een NL site dat je voor 500€ 4 velgen en banden hebt..

advies ? info ?

Comment

Gewoon schilderen, zet wel even een foto van het resultaat aub

Comment

normaal moet ge die afschuren, of zandstralen,
              basecoat op zetten.
              gevolgd door de kleur eropspuiten die ge wilt hebben.

Comment

Daar zou ik afblijven jom!

Gaat een "mennekesblad" worden, zeker met een borstel en hammerite hamerslag

In principe zal je ze sowieso moeten opslissen, anders zal die verf meteen lossen bij het minste. En een velg krijgt al iets te verduren hé.

Als je er al zelf aan wil beginnen, neem dan een iets of wat geschikte lak zoals deze;
                Die is speciaal gemaakt om velgen bij te werken en werkt makkelijk. Zal qua prijs niet duurder zijn dan hammerite en is verkrijgbaar in de betere autoparts winkel.

Ik heb deze ooit zelf gebruikt als basecoat onder mettalic paars op een oud moto-projectje. Als je een klein beetje met een spuitbus kan omgaan is dit lak die makkelijk bewerkt!

Wil je het echt goed hebben, dan zou ik zandstralen en eventueel poederlakken.

4 alu velgen met band voor 500€? Nieuw?!
                Afblijven!

Ge moet zeker niet altijd het duurste nemen, maar dat is wel ONGELOOFLIJK goedkoop en bijgevolg nagenoeg zeker rommel.

550 voor 4 banden in die prijs lijkt me al een heel goeie prijs (zonder velgen) dat zullen niet de beste banden zijn, maar je zou al een redelijke band moeten hebben daarvoor.

Ik heb mezelf ook 1 keer laten verleiden tot "budgetbandjes" en ik moet zeggen: nooit meer! Dan eet ik liever de rest van de maand boterhammen met confituur voor een deftige band met bewezen kwaliteiten... Als het droog is gaat dat nog, maar bij regen en zelfs normale rijstijl is het schrikwekkend hoe weinig grip die hebben... zeker bij het remmen

Als je zo ooit eens enkele meters te kort komt, is het dan die 1-200€ "profijt" waard hé?
                Last edited by Timmeke-Tim; 18/02/2011, 16:09.
                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                www.meevliegen.be

Comment

Misschien heb je hier iets aan:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                    tja daar zeg je zoiets...

ik heb ook 4 nieuwe banden nodig en dacht eraan deze net over d grens in Nl te gaan kopen daar zou het goedkoper zijn dan hier hoorde ik zeggen.
                    ik liet een prijs maken en all in kwam dat op 550€
                    195/50/16 88V incl balanceren en uitlijnen dus...
                    ik zag al is op een NL site dat je voor 500€ 4 velgen en banden hebt..

advies ? info ?
                    Internet staat vol met velgen . Ik zou naar oem velgen kijken waar goede banden opstaan .

Comment

Working...
                    X