Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gloeiend hete remschijf en reuk van rubber

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gloeiend hete remschijf en reuk van rubber

Hoi, ik ben nieuw op dit forum maar hoop dat iemand mij wat wijze raad kan geven.

Toen ik deze middag bij mijn vriendin aankwam met de wagen, rook ik een verbrande geur zowat rubbergeur aan mijn rechterachterwiel, toen ik er passeerde merkte ik ook dat er daar veel hitte uitkwam. Ik voelde aan mijn remschijf en deze had bijzonder warm, terwijl mijn linkerachterremschijf gewoon koud had....

Morgen moet ik nog een verplaatsing maken van 45min via autosnelweg en vroeg mij af of dit wel veilig genoeg is of ik beter langs de gewone weg rij (of misschien moet laten takelen - heb daarvoor zo'n verzekering), ik zou maandag dan naar de garagist gaan. Het probleem is dat ik vanmiddag of morgen niemand kan vinden van garage die open is.

Wanneer ik rij en ik laat mij 'uitbollen' dan merk ik helemaal niet dat hij afremt (ik dacht dat de remblokjes eventueel geblokkeerd zaten). Ook de handrem is niet dicht ;-).

Iemand die mij wat raad of advies kan geven? Dikke merci alvast!

Remschijven worden altijd gloeiend heet. het enige wat ik kan bedenken is dat de remblokken aan één kant versleten zijn en aan de andere kant niet.

Comment

Is dat nu de laatste tijd gedurende iedere rit of spontaan.

Comment

Volgens mij slepen uw remblokjes tegen de remschijf aan één kant. Ik zou persoonlijk niet te veel meer met die auto rijden, als de boel oververhit en blokkeert, kan je rare dingen tegenkomen. Over welke auto gaat het?
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Remmen kunnen gloeiend heet worden, maar normaal niet enkel aan één wiel.
          Er zal dus zeker iets fout zijn met de remmen en dan weet je zelf dat je daar best niet meer verder mee rijdt. Hoogstens nog naar de garage.

Comment

Het betreft een Seat Ibiza 1.9 TDI, bouwjaar 1999.
            Het is inderdaad de eerste keer dat dit mij opviel. Ik deed deze avond nog een korte verplaatsing van 10 min en de remschijf had ondertussen alweer goed warm, de geur was er voorlopig niet bij. Het warmteverschil tussen de schijf links en rechts is wel enrom verschillend! Vandaar dat ik links zou bestempelen als koud en rechts als heet, je kan er je vingers nog net op houden voordat je je als het ware zou wegtrekken van de hitte (dat was wel na de verplaatsing van 45 min).

Ik heb de auto zonet ook even vooruit geduwd (in neutraal) en dit luktte aardig, ik vermoed dus niet dat de remblokjes vastzitten op de remschijf...

Comment

Rechts is ofwel je handrem ofwel je bedrijfsrem blijven hangen.
              Niet meer met de wagen rijden tot het gemaakt is, levensgevaarlijk. Kans is groot dat je op een bepaald moment geen rem meer gaat hebben

Comment

Met de standaardkrik even optillen zodat het wiel los van de grond komt, nekeer mee draaien. Als er iets zou slepen, zul je het dan wel snel horen.
                Maar voorlopig, ik sluit aan bij Carlito, niet meer rijden ! Tenzij met grootse voorzichtigheid richting garage natuurlijk.
                Ik heb ooit eens een defecte wiellager gehad op het voorste wiel van mijne brommer, het gruis van de lagers beïnvloedt de ABS-sensor, zodat hij soms denkt dat de rem blokkeert en je totaal geen rem meer hebt. Als je dan stilstaat, en je probeert opnieuw, lijkt alles normaal, totdat je weer gaat rijden ...
                Last edited by ; 22/01/2011, 22:21.

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik zal het risico niet nemen en zal straks eens bellen naar mijn autobijstand dat ze hem kunnen takelen naar de garage.
                  Als ik meer weet van de garagist, zal ik eens laten weten wat de diagnose was!
                  Thx!

Comment

Gisteren ben ik terug om mijn wagen geweest naar de garage. Problemen met de rempompen en de remblokjes die geblokkeerd zaten, dus nieuwe remkit met pompen: 140 euro (exclusief btw) en nog eens 60 euro werk (exclusief btw). Geen flauw idee of dat de prijs is? Nuja hij rijdt weer. Bedankt alvast voor de reacties! Grtz

Comment

Merci voor de feedback. Dat lijkt me een faire prijsstelling.

Comment

Working...
                      X