Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen BMW X6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen BMW X6

Ik kocht verleden jaar een nieuwe BMW X6 30d, met de nieuwe motor met 8-automaat. Tot gisteren was ik zeer tevreden over deze wagen, op alle vlakken. Gisterenmorgen rijd ik nog een eindje met mijn wagen zonder problemen. Wat later kom ik thuis en wil mijn vrouw de wagen gaan poetsen. Ze wil vertrekken en alle orange lichtjes op het dashboard beginnen zowaar te branden. Bovendien het ik geen servostuur meer en geen servorem meer ! Als indicatie geeft hij aan dat de rijstabilisering en de 4 X 4 defect is ! Onmiddellijk naar BMW gebeld die snel iemand van Touring hebben gestuurd. Auto kon niet ter plaatse hersteld worden en is afgesleept naar mijn BMW-garage ! Ik herinner mij dat ik een jaar geleden een X5-bestuurder in Rotselaar met dezelfde problemen op een warenhuisparking heb zien staan. Weet er iemand wat er mogelijk aan de hand kan zijn en is het mogelijk dat het een zwak punt of een kinderziekte is van BMW ?

Die 3 hoofdletters zijn het probleem.

Comment

Was die reeds te krijgen met een 8 traps-automaat ???
      Misschien is het iets simpel, batterij in kortsluiting. Je garage zal je wel goed verderhelpen!

Hier is het de anti-diefstal die moeilijk doet... en alle systemen laat uitvallen...

Recuperation du X6 cet apres-midi
      Alors le probleme est maintenant identifie chez BMW,le boitier anti demarrage fait des siennes et n'est plus synchronise avec le moteur,perte des infos du boitier et donc l'anti demarrage empeche tout demarrage
      Le probleme existe sur X5 E70 et X6 et il suffit d'une mise a jour(qui dure la bagatelle de 8h! )
      Pour etre sur ,ils ont meme changer la batterie .
      Je croise les doigts mais apparemment tout est nickel
      Last edited by ; 16/01/2011, 10:55.

Comment

Denk eerder aan een elektronische sturing. Bij Volvo bvb kan je een geluikaardig probleem krijgen." ABS/Rembekrachtiging/ESP service vereist" Een calibratie van de SAS kan dit reeds oplossen. En gezien de garantie zou ik me geen zorgen maken
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
          Die 3 hoofdletters zijn het probleem.
          Wa is da nu voor een reactie?
          Een beetje lachen met een ander zijn problemen.
          Ken je geen oplossing om hem te helpen hou dan je mond dicht aub

Comment

Er is maar 1 instantie die hem kan helpen op dit moment, en dat is de dealer.
            Kar is nog in garantie, dus hij moet zich nergens zorgen over maken.

Comment

Het is beter om in zo'n geval niet te panikeren. Je hebt een pak geld betaald voor die wagen en het zal wel heel vervelend zijn om zo snel zo'n problemen te hebben maar daar heb jij geen schuld aan. Veel hangt natuurlijk ook af van hoe klantvriendelijk de dealer is in zo'n geval. Wanneer zoiets gebeurt dan krijg je de kans om een dealer beter te leren kennen, niet bij de aankoop van zo'n wagen want dan zijn de meeste dealers klantvriendelijk.

Comment

Al nieuws over je wagen ?

Comment

heb zo'n kerstboom ooit eens gehad met mijn 323 ci (ook toen nieuw gekocht), stuur- en rembekrachtiging weg enzovoort en dat net bij het toerijden naar een rond punt.

Iets erna was alles terug normaal, maar auto eigenlijk nooit nog 100% vertrouwd. Ook garage gebeld, antwoord: als het terug uitgegaan is, zal het gewoon even tijdelijk geweest zijn.
                  2 jaar later auto weggedaan en sindsdien eigenlijk geen BMW meer genomen (niet dat het slechte auto's zijn hoor).

Comment

Neen maar het vertrouwen is weg en onderhuids zit die "schrik" er toch nog wat in. Heb het vroeger ook eens meegemaakt met de Mini, op een klein achterafweggetje trapte ik het rempedaal volledig door tot de vloer, in paniek terug rem los en terug remmen, de tweede keer was het ok, maar de ganse tijd dat ik die wagen had knaagde dat toch.

Comment

Alternator stuk?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

wagen terug

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Het is beter om in zo'n geval niet te panikeren. Je hebt een pak geld betaald voor die wagen en het zal wel heel vervelend zijn om zo snel zo'n problemen te hebben maar daar heb jij geen schuld aan. Veel hangt natuurlijk ook af van hoe klantvriendelijk de dealer is in zo'n geval. Wanneer zoiets gebeurt dan krijg je de kans om een dealer beter te leren kennen, niet bij de aankoop van zo'n wagen want dan zijn de meeste dealers klantvriendelijk.
                        Ik heb ondertussen mijn wagen terug en alles is terug normaal. Volgens de garage was het een 'programmatiefout'. Ze hebben de electronica geupdated en hij rijdt terug zoals ervoor. Ze hebben mij meegedeeld dat deze fout zich niet meer mag herhalen in de toekomst... Zoals reeds werd opgemerkt, je hebt een pak geld betaald voor je wagen en na een dik half jaar begint de electronica al kuren te krijgen. Daar wordt men niet blij van. Hopelijk sta ik met dezelfde problemen niet eens in het buitenland of val ik net buiten de garantieperiode. Ik kan echter zeggen dat ik met mijn vorige 5-serie ook serieuze motorproblemen heb gehad ruim een jaar na de garantieperiode en BMW Belux heeft alles op zich genomen, m.a.w ik heb niks moeten betalen en het kostenplaatje was volgens de garage al opgelopen tot meer dan 4.000 Euro !!! Knap vind ik van BMW. Deze prachtige service mag ook eens in de bloemetjes gezet worden. Wat mijn garage betreft, daar kan ik alleen maar van zeggen dat ik het geluk heb met een topgarage te handelen. Extreem vriendelijk, onmiddellijke reparatie, onmiddellijk een knappe vervangwagen (ook al was het maar voor een paar dagen), goeie feedback, enz... Een echte aanrader deze BMW-dealer t.o.v. mijn vorige dealer .

Comment

nog meer problemen

Oorspronkelijk geplaatst door Frank CC Bekijk Berichten
                          Ik kocht verleden jaar een nieuwe BMW X6 30d, met de nieuwe motor met 8-automaat. Tot gisteren was ik zeer tevreden over deze wagen, op alle vlakken. Gisterenmorgen rijd ik nog een eindje met mijn wagen zonder problemen. Wat later kom ik thuis en wil mijn vrouw de wagen gaan poetsen. Ze wil vertrekken en alle orange lichtjes op het dashboard beginnen zowaar te branden. Bovendien het ik geen servostuur meer en geen servorem meer ! Als indicatie geeft hij aan dat de rijstabilisering en de 4 X 4 defect is ! Onmiddellijk naar BMW gebeld die snel iemand van Touring hebben gestuurd. Auto kon niet ter plaatse hersteld worden en is afgesleept naar mijn BMW-garage ! Ik herinner mij dat ik een jaar geleden een X5-bestuurder in Rotselaar met dezelfde problemen op een warenhuisparking heb zien staan. Weet er iemand wat er mogelijk aan de hand kan zijn en is het mogelijk dat het een zwak punt of een kinderziekte is van BMW ?
                          In 2008 kocht ik ook een X6 dit is de slechtste wagen die ik ooit kocht.
                          Reeds 3x nieuw gps systeem gemonteerd,bij vertrek smorgens blijft scherm gewoon zwart,GPS valt al rijden gewoon uit,als wagen drie dagen in garage staat batterij plat.
                          Gewoon overdag zonder reden gaat alarm af als wagen binnen staat in garage.
                          Foutmeldingen zoals eerder aangegeven krijg ik ook bochten stabiliteit gaat weg enz.
                          dit is de slechtste wagen die ik ooit gekocht heb en in de garage zijn ze nog niet beschaamd om iedere keer factuur te sturen ik geef u een idee van eerste onderhoud na 25000 km 1059 euro.alle garantie werk werd aangerekend volgens garage is alles normaal terwijl ik zeer veel mensen ken die problemen hebben met deze wagen.
                          zelfs gezien in de krant dat carwash uitgebrand is door kortsuiting in BMW x5 waarom komen deze problemen niet eens uitgesmeerd in de pers zoals bv bij Toyota.

Comment

Working...
                          X