Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remblokken, één is meer versleten dan de andere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bij sommige auto's kan dat perfect normaal zijn.
    Bij een MG F/TF is het bijvoorbeeld normaal dat het linksachter binnenste remblokje dubbel zo snel slijt als alle andere


    Maar das natuurlijk Brits

    Comment


    • #22
      als aan de buitenste blok nog 3-4mm opzit zijn ze zoizo versleten. Is de norm in de garage ook. Dat de ene sneller slijt als de andere kan aan veel factoren liggen:
      - vuil op/rond waar de klauw beweegt
      -vuil bij rem zuiger
      -staat rem olie (moet elke 2 jaar vervangen worden)
      -staat schijven, gezien je het hoorde schuren zullen die ook wel hun beste tijd gehad hebben
      -...

      Alles opkuisen en zorgen dat je schijf niet beschadigt is en terug rijden.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
        als aan de buitenste blok nog 3-4mm opzit zijn ze zoizo versleten. Is de norm in de garage ook. Dat de ene sneller slijt als de andere kan aan veel factoren liggen:
        - vuil op/rond waar de klauw beweegt
        -vuil bij rem zuiger
        -staat rem olie (moet elke 2 jaar vervangen worden)
        -staat schijven, gezien je het hoorde schuren zullen die ook wel hun beste tijd gehad hebben
        -...

        Alles opkuisen en zorgen dat je schijf niet beschadigt is en terug rijden.
        Dat scharen was door het ijzer van de blok op de schijf, schijven zijn nog redelijk goed.

        Comment


        • #24
          Laat ze anders even afdraaien voor de zekerheid als dat nog mogelijk is, kost toch geen drol.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Laat ze anders even afdraaien voor de zekerheid als dat nog mogelijk is, kost toch geen drol.
            Zit amper een randje aan, zijn echt nog goed.

            Comment


            • #26
              Ahwel ja, des te idealer om het te laten doen eh

              Comment


              • #27
                "Remmen voor een Mazda MX-3 1.8 uit '91, hebben jullie die binnen?"
                "Normaal hebben wij alles binnen, ik kijk het na"

                "Ben je zeker dat het geen 1.6 is, nen 1.8 bestaat niet volgens mijn systeem"
                "Euh, ja hoor, 'k ben heel zeker."
                "Ik kijk eens in een ander systeem"

                "We hebben ze niet binnen meneer, ik ga ze bestellen, morgen zijn ze er."


                Oliefilter hadden ze wel binnen.

                Comment


                • #28
                  'k ga uw topic eens even misbruiken Jupke.

                  't zal mss ook een stomme vraag zijn maar 'k ga ze toch stellen.
                  Als je een remblauw hebt met een piston in (langs de binnenkant dus) en je remt, dan kan stel ik me voor dat je met die piston het ene remblokje tegen de schijf duwt. Maar hoe geraakt dat ander remblokje tegen de schijf?
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    'k ga uw topic eens even misbruiken Jupke.

                    't zal mss ook een stomme vraag zijn maar 'k ga ze toch stellen.
                    Als je een remblauw hebt met een piston in (langs de binnenkant dus) en je remt, dan kan stel ik me voor dat je met die piston het ene remblokje tegen de schijf duwt. Maar hoe geraakt dat ander remblokje tegen de schijf?
                    de klauw zit "los" op de braket, die kan heen en weer schuiven. dus als je zuiger duwt op de ene blok, trek je via de klauw aan de andere blok...

                    Moest je het zien bewegen zeg je: ah tuurlijk

                    Comment


                    • #30
                      Probleem van Jupke is dat die bracket niet genoeg meer ingevet is waardoor die niet goed verschuift.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                      Comment


                      • #31
                        thanks coussee.

                        En als je de rem dan los, word dat dan weer open gezet of 'rammelt' dat open doordat de druk er af is?
                        Powered by Detroit Diesel.

                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                        Comment


                        • #32
                          Klik op de foto:

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                            'k ga uw topic eens even misbruiken Jupke.

                            't zal mss ook een stomme vraag zijn maar 'k ga ze toch stellen.
                            Geen probleem, tot gisteren had ik daar ook nog nooit over nagedacht

                            Daar zijn deze topics goed voor.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                              thanks coussee.

                              En als je de rem dan los, word dat dan weer open gezet of 'rammelt' dat open doordat de druk er af is?
                              Als er geen druk op het systeem staat dan raken de blokjes de remschijf wel nog maar dat kan geen kwaad, de daardoor veroorzaakte frictie/vetraging is verwaarloosbaar tot nihil.
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Als er geen druk op het systeem staat dan raken de blokjes de remschijf wel nog maar dat kan geen kwaad, de daardoor veroorzaakte frictie/vetraging is verwaarloosbaar tot nihil.
                                En vermits er toch iet of wat "slag" is in de schijf worden die blokjes wel zo ver opzij geduwd dat ze niet meer slepen.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  En vermits er toch iet of wat "slag" is in de schijf worden die blokjes wel zo ver opzij geduwd dat ze niet meer slepen.
                                  Ja waarschijnlijk wel. 0,005 mm ofzo dan
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                  Comment


                                  • #37
                                    Blokjes zijn gearriveerd, strakjes sleutelavond @Carlito's

                                    Ineens ook oliefilter, olie en nieuwe bougies meegenomen, ding gaat niet weten wat em overkomt

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                      Ja waarschijnlijk wel. 0,005 mm ofzo dan
                                      Ja, meer moet (mag) dat niet zijn.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        En vermits er toch iet of wat "slag" is in de schijf worden die blokjes wel zo ver opzij geduwd dat ze niet meer slepen.
                                        Er zal wss wel een veertje oid op zitten ook zeker om de remklauw los te duwen?
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Denk het niet, dat zou meer remdruk op het pedaal betekenen? (Om die eventuele tegendruk teniet te doen).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X