De situatie.
Eergisteren hoorde ik bij het remmen een schurend geluid, ik moest meteen denken aan een remblok die op was. Maar aangezien ik vlak voor de keuring ernaar had gekeken leek me dat raar want toen zat er nog 3-4 mm op.
Uiteindelijk wielen eraf gehaald en 3 blokken waren zoals ik dacht met nog dik 3mmm te gaan. Maar één, die van links aan de binnenkant was helemaal op, tot op het metaal.
Ik ga nu dus 4 nieuwe remblokken steken maar moet ik voor de rest ergens rekening mee houden want het is toch niet normaal dat één sneller weg is dan de rest?
Ah ja, de auto in kwestie is m'n MX-3, een 1.8 uit '91.
Eergisteren hoorde ik bij het remmen een schurend geluid, ik moest meteen denken aan een remblok die op was. Maar aangezien ik vlak voor de keuring ernaar had gekeken leek me dat raar want toen zat er nog 3-4 mm op.
Uiteindelijk wielen eraf gehaald en 3 blokken waren zoals ik dacht met nog dik 3mmm te gaan. Maar één, die van links aan de binnenkant was helemaal op, tot op het metaal.
Ik ga nu dus 4 nieuwe remblokken steken maar moet ik voor de rest ergens rekening mee houden want het is toch niet normaal dat één sneller weg is dan de rest?
Ah ja, de auto in kwestie is m'n MX-3, een 1.8 uit '91.
Comment