Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naar rechts trekken vd wagen bij optrekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Naar rechts trekken vd wagen bij optrekken

Graag raad.
    Men wagen trekt naar rechts wanneer ik gas geef en je hoort rechts ook een vies geluid. Op de autostrade valt dit enorm op, het stuur trilt dan ook redelijk.
    Ongeveer twee weken geleden had ik ook geen servo meer. Nadat ik het contact op en af gezet had, was dit probleem ook opgelost.
    Kunnen deze dingen verband houden met elkaar?
    Men winterbanden hebben al hun loodjes nog, dacht dus eerst dat het daaraan zou liggen.
    Zouden dit grote kosten worden?

leg eens je zomerwielen er op en kijk of dat verschil maakt...
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Ga dat morgen proberen...

Comment

Banden laten balanceren en laten uitlijnen als het met andere velgen niets uitmaakt.

Comment

Hoop dat het dat maar is, maar vrees er een beetje voor.
          Ik 'hoor' nog dingen die er niet mogen zijn. En de motor draaide op bepaalde momenten niet "mooi".
          Hoop echt dat het geen grote kosten worden, men auto is nog maar 7j oud.
          Last edited by ; 02/01/2011, 23:52.

Comment

Balanceren mag hier niks mee te maken hebben.

Eventueel een versleten rubber in de ophanging, speling op stuurkogels, kapotte wiellager, ...

Kan vanalles zijn, best dat je een garagist er naar laat kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              Balanceren mag hier niks mee te maken hebben.

Eventueel een versleten rubber in de ophanging, speling op stuurkogels, kapotte wiellager, ...

Kan vanalles zijn, best dat je een garagist er naar laat kijken.

Deze namiddag ga ik bij men garagist langs. Zal straks posten wat het probleem is....

Comment

gelieve altijd te posten over welke wagen het gaat.
                -Merk
                -type
                -jaar
                -motorisatie

anyway, wij hadden eens een ford galaxy, en daar was eens een homokineet losgeschoten.

hierdoor werd bij het accelereren maar 1 wiel aangedreven IPV 2.
                MAW, de auto trekt naar die kant waar de homokineet kapot was.
                tijdens het gewoon rijden of remmen was dit veel minder sinds er op dat moment geen vermogen op de wielen werd gezet.

Comment

@Timmie
                  Skoda Fabia 1.9TDI (2003)

Na een korte rit met men wagen wist de garagist onmiddellijk wat het probleem was.
                  De bus aan de linkse draagarm is versleten. De stukken werden deze namiddag besteld...
                  Hopelijk kan hij de bus zo vervangen want anders zal hij de de draagarm vervangen met de bus al in.
                  Voorlopig moet ik rustig rijden, niet te bruusk sturen, niet te hevig optrekken...
                  Dat gaat een lange week worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    gelieve altijd te posten over welke wagen het gaat.
                    -Merk
                    -type
                    -jaar
                    -motorisatie

anyway, wij hadden eens een ford galaxy, en daar was eens een homokineet losgeschoten.

hierdoor werd bij het accelereren maar 1 wiel aangedreven IPV 2.
                    MAW, de auto trekt naar die kant waar de homokineet kapot was.
                    tijdens het gewoon rijden of remmen was dit veel minder sinds er op dat moment geen vermogen op de wielen werd gezet.
                    Als zo een homokineet echt kapot is zodat je echt maar aandrijving meer hebt op één wiel dan zal je door de werking van het differentieel geen meter meer voor uit gaan.
                    Vergelijkbaar met vertrekken met 1 wiel op ijs. Het helpt niet dat het andere wiel op droge asfalt staat.

Comment

weet ik, anyway, vraag me niet wat er exact mis was met die galaxy, dat was bijna 12 jaar terug.

maar het lag daaraan.

Comment

Normaalgezien word er altijd meer kracht doorgegeven naar de kant waar hij "doorslipt" (of waar uw cardanas kapot is). Wat wil zeggen dat ge dan gewoon blijft stilstaan, en geen meter meer vooruit zal gaan.

Aan uw uitleg te horen, dacht ik onmiddelijk aan een kapote stabilisatorstang. Mss de bevestiging afgebroken ofzo. Heb dit vorig jaar voorgehad aan onze ibiza.

Blijkbaar volgens uw uitleg was de silenceblok kapot, deze zijn idd van povere kwaliteit bij dit type chassis. Weet wel dat de vervangonderdelen versterkt zijn, dus gaat ge dit niet zo snel meer voor hebben.
                        Last edited by ; 18/01/2011, 20:06.

Comment

Ben men wagen gisteren gaan ophalen en het probleem is opgelost.
                          Volgende vraag: nu staat men stuur niet volledig 'recht', is het probleem opgelost wanneer ik men wagen opnieuw laat uitlijnen? Want als ik nu op de autostrade rij, voel ik men stuur trillen...
                          'zucht' Het stopt precies echt niet, want het andere probleem is ook nog niet verdwenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                            Ben men wagen gisteren gaan ophalen en het probleem is opgelost.
                            Volgende vraag: nu staat men stuur niet volledig 'recht', is het probleem opgelost wanneer ik men wagen opnieuw laat uitlijnen? Want als ik nu op de autostrade rij, voel ik men stuur trillen...
                            'zucht' Het stopt precies echt niet, want het andere probleem is ook nog niet verdwenen.

Lees mijn post boven u. Wss zijn uw stabilisatoren (bevestigingen) afgebroken of versleten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mijle Bekijk Berichten
                              Lees mijn post boven u. Wss zijn uw stabilisatoren (bevestigingen) afgebroken of versleten.
                              Die zijn vervangen....

Comment

Working...
                              X