Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgloeilampje blijft knipperen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorgloeilampje blijft knipperen

Het voorgloeilampje van mijn Opel Vectra C blijft knipperen? Ik heb al wat opgezocht en ik kom bij een storing van de gloeikaarsen en/of het relais...

Nu ik ga er alleszins zelf afblijven gezien hij nog in garantie is, maar kan het kwaad dat ik ermee blijf rijden? Mijn garagist is nl. in verlof tot 4 januari.

Geen probleem om er mee te rijden, zolang hij start...
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

hij start als normaal, dus daar is er geen probleem...

Comment

Waarschijnlijk is er dan één gloeier stuk, no biggy
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Of het relais blijft aangetrokken, kan ook. Dat kan je simpel nameten met een gewone multimeter, of een spare-gloeilamp. Ik denk trouwens dat het niet zo gezond is om te blijven rijden met ingeschakelde gloeibougie's, die branden na verloop van tijd compleet door, en dan zit je met 4 defecte gloeiers.
          Gloeibougie op zich kan je dan ook nameten met de weerstandsfunctie van je A-meter, als je die niet hebt, gebruik je een gloeilampje van max. 5 watt, één kant van +batterij naar lampje, andere kant van lampje naar centraal aansluitpunt van je gloeibougie. (wel eerst de originele aansluitkabel/koperen lat verwijderen). Als het lampje gaat branden = gloeibougie ok, als het gedoofd blijft, is de gloeibougie stuk.
          Last edited by ; 26/12/2010, 15:00.

Comment

van welk jaar is die en welke motor?

want het kan ook zijn dat je dpf vol zit

Comment

Is de 1.9 CDTI 120 pk.

Merkte net op dat het lampje niet meer flikkerde deze avond, m'n vriendin reed er vandaag mee naar Limburg en terug... Bizar!

Comment

Dan zal sliderke er wel "op" zitten met zijn diagnose zeker ? (Door eens naar Limburg te rijden via autostrade misschien de dpf de kans gegeven zich te regenereren ?)

Comment

Normaal blijft hij branden als een gloeier stuk is bij Mercedes toch . Ieder merk is anders kan dus niet met zekerheid zeggen dat de gloeier stuk is . Ik denk eerder een storing .

Comment

roetfilter heeft gedaan met regenereren. bijgevolg gaat het lampje terug uit

Comment

Als het pinkt is het idd avn de roetfilter die dringend geregenereerd moest worden.
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Dan zal sliderke er wel "op" zitten met zijn diagnose zeker ? (Door eens naar Limburg te rijden via autostrade misschien de dpf de kans gegeven zich te regenereren ?)
                        ik rij met dezelfde auto
                        is soms handig

Comment

Working...
                        X