Mededeling

Collapse
No announcement yet.

set winterwielen past op ander merk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• set winterwielen past op ander merk?

Ik rijd met een toyota corolla uit 2002. Omdat ik dagelijks een traject van een 60-tal km op kleinere wegen rijd overweeg ik de aankoop van een set winterwielen. Ik twijfel wel sterk over de aankoop omdat ik waarschijnlijk in de zomer niet meer met de toyota zal rijden. Nieuwe auto wordt waarschijnlijk een opel astra sw of ford focus clipper (bij allebei model van rond 2005 a 2006) Ik zou het weggegooid geld vinden als ik met deze set winterwielen slechts 1 seizoen kan rijden. Bestaat de mogelijkheid dat ik nu een set stalen wielen koop met winterbanden erop (maat 195/60R15) voor de toyota, dat deze ook zullen passen op een opel of ford? Indien niet, is het dan wel mogelijk om enkel de stalen wielen te moeten vervangen? Hoeveel moet je rekenen voor enkel 4 stalen wielen?
    Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

neen, stalen velgen passen niet op die voertuigen.

Als je nieuwe voertuig dezelfde bandenmaat heeft (of de wielomtrek is hetzelfde) kunnen deze wel passen maar moet je wel de juiste velgen voorzien.

prijzen variëren heel hard, soms kan je velgen kopen aan 100 euro en soms aan 200euro.
    als ik van u was zou ik deze kost nu niet doen

Comment

Als het maar voor 1 seizoen is zou ik dit niet doen, weggegooid geld dan.

Toyota heeft een andere steekwaarde van velgen dan ford en opel. Dus de velgen gaan zoiezo niet passen.

Kans dat je de winterbanden kunt blijven gebruiken en dus enkel de velgen vervangen is ook klein denk ik. Moet net lukken dat die wagen die je dan zou kopen dezelfde maat gebruikt.

Kan je eventueel wel eens navragen in een ford/opel garage of opzoeken op het internet.

Als je enkel de velgen zou moeten vervangen is het mischien wel doenbaar, voor een stalen velg moet je zo'n 50€ per velg rekenen (maar dat is ook wel merkafhankelijk).

Comment

Dan is het toch beter van die winterbanden gewoon op de actuele velgen te laten leggen en na de winter terug te wisselen ? Dat is ongeveer 10 € per wiel extra, 40 € is nog minder dan de kost van 1 stalen velg.

Comment

Maar als die maat van winterbanden niet mogen op zijn volgende wagen sta je daar ook weer met je banden he.

Verkopen kan ook, maar dan verlies je zoiezo weer geld he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
            Maar als die maat van winterbanden niet mogen op zijn volgende wagen sta je daar ook weer met je banden he.

Verkopen kan ook, maar dan verlies je zoiezo weer geld he.
            Ja maar dan heeft het u de prijs van de banden gekost plus ongeveer 40 € extra, als men zegt dat velgen van 100 tot 200 € kunnen kosten en als ze dan ook nog niet op de volgende wagen kunnen dan is men toch nog meer geld kwijt ? (En als de maat van banden op zijn volgende wagen wel past dan kan hij later nog velgen kopen en ze daar laten op monteren).

Comment

ondertussen ook eens op de tweedehandsmarkt rondgeneusd. Voor 200€ een stel Goodyear ultra grip 6 op stalen wielen zien staan met 7 mm profieldiepte. Iemand ervaring met deze banden?

Comment

Nope maar de nieuwe generatie is dit jaar verkozen als de beste winterband... dus zal zijn voorganger ook wel deftig zijn

200€ voor velgen + zo goed als nieuwe winterbanden, das geen geld!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                  Nope maar de nieuwe generatie is dit jaar verkozen als de beste winterband... dus zal zijn voorganger ook wel deftig zijn

200€ voor velgen + zo goed als nieuwe winterbanden, das geen geld!
                  EEN week nadat ik mijn winterbanden gestoken had kwam er een ad op het vlaamse freelanderforum van 4 stalen velgen + goeie noordse winterbanden die 10.000 km gereden hadden, vraagprijs 250 €. (was van een nederlander die in noorwegen woont, hij was van wagen veranderd, had zich een Forester gekocht, ('t Web, waar zit ge ????........) en kon dus zijn banden niet meer bezigen. Had hij dit een beetje vroeger gezet, maar nee... en nu willen ze het WK voetbal organiseren met die mannen ????

Comment

Ondertussen nog wat meer info gekregen van de verkoper. De banden zijn van 2006 en lagen eveneens op een toyota corolla uit 2006. Kan dit kwaad dat de banden al 4 jaar oud zijn? En de wielmaat blijft binnen een zelfde model steeds dezelfde voor dezelfde bandenmaat? Dus dat ik zeker ben dat mijn 4 jaar jongere wagen van hetzelfde model zeker de zelfde wielmaat heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zazoo_blb Bekijk Berichten
                      Ondertussen nog wat meer info gekregen van de verkoper. De banden zijn van 2006 en lagen eveneens op een toyota corolla uit 2006. Kan dit kwaad dat de banden al 4 jaar oud zijn? En de wielmaat blijft binnen een zelfde model steeds dezelfde voor dezelfde bandenmaat? Dus dat ik zeker ben dat mijn 4 jaar jongere wagen van hetzelfde model zeker de zelfde wielmaat heeft.
                      Als het hetzelfde model is gaat dat passen ja.

4 jaar oud is opzich geen probleem hoor, het zal een ouder type band zijn (iets of wat verouderd profiel) maar er geen zichtbare kappen ofzo op de banden zitten kan dat allemaal geen kwaad.

Profieldiepte moet uiteraard nog wel voldoende zijn he... 4 jaar is niet niks, tenzij hij er weinig kilometers mee heeft gedaan.

Comment

Working...
                      X