Beste autokenners en liefhebbers,
Ik ben in het bezit van nog een plezierwagentje die ik volledig heb herdaan, herspoten enz.... enz... Namelijk een golf 1 cabro uit 1989'.
De wagen staat nu wel al bijna 2,5 jaar stil, en de 2 jaar ervoor is er nauwelijks een 600 km max met gereden. De wagen staat wel droog in een garage die bij het huis hoort. De wagen is ook voor hij stilstond op vele vlakken vernieuwd motorisch dan toch.
Ik weet dat de batterij foetsi is. Maar zjn er nog zaken waarmee ik rekening moet met houden voor ik hem start of na zijn eerste testrit? Of moet laten doen door een garagist?
Kan het stof kwaad op de wagen? (waarschijnlijk niet aangezien, hij anders enkel in proper weer buitenkwam en een goede wasbeurt met de juiste producten hem weer doet glanzen).
Dus als ik hem start vb morgen, wat doe ik dan het best of laat ik controleren? Of eerst nieuwe batterij erin, warm rijden en dan alles checken?
Graag vele tips, want weet niet heel veel over technische aspecten.
Ik ben in het bezit van nog een plezierwagentje die ik volledig heb herdaan, herspoten enz.... enz... Namelijk een golf 1 cabro uit 1989'.
De wagen staat nu wel al bijna 2,5 jaar stil, en de 2 jaar ervoor is er nauwelijks een 600 km max met gereden. De wagen staat wel droog in een garage die bij het huis hoort. De wagen is ook voor hij stilstond op vele vlakken vernieuwd motorisch dan toch.
Ik weet dat de batterij foetsi is. Maar zjn er nog zaken waarmee ik rekening moet met houden voor ik hem start of na zijn eerste testrit? Of moet laten doen door een garagist?
Kan het stof kwaad op de wagen? (waarschijnlijk niet aangezien, hij anders enkel in proper weer buitenkwam en een goede wasbeurt met de juiste producten hem weer doet glanzen).
Dus als ik hem start vb morgen, wat doe ik dan het best of laat ik controleren? Of eerst nieuwe batterij erin, warm rijden en dan alles checken?
Graag vele tips, want weet niet heel veel over technische aspecten.
Comment