Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lager stationair toerental en bibberen auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lager stationair toerental en bibberen auto

Hallo,

Ik rij sinds maart met een VW Polo van 2003.
    Ongeveer een maanda geleden viel ik stil aan de lichten terwijl ik in neutraal stond (onmogelijk te starten) en moest mijn auto laten wegtakelen. Toen ik hem terugkreeg waren bougies vervangen en wass alles terug normaal. Enkele dagen later viel ik opnieuw stil in neutraal. Kon toen terug starten door wat gas bij te geven. Bij het starten doet hij zo'n 1000toeren, na een tijdje te rijden slechts 600toeren stationair. Terug binnen gedaan... Het zou opgelost moeten zijn door additief toe te voegen bij het tanken, heb ik gedaan maar heb nog steeds dezelfde problemen

- af en toe niet te starten zonder gas te geven
    - lager toerental na een tijdje te rijden
    - bibberen van de auto in neutraal (ook als hij 1000toeren doet..)

Kan iemand mij helpen aub?

thanx

Stationairregelaar reinigen en/of vervangen...
    1991 BMW E30 318is

Comment

En waarvoor dient dat dan? ken er niet echt veel van...

Volgens de garagist zit er wat vuil op een cilinder zodat hij lucht zuigt, daarvoor zou het additief een film vormen rond de cilinder zaodat hij geen lucht meer zuigt... Kan dat kloppen?

Comment

bij een oudere wagen zou ik zeggen te weinig vonk op de bougies en raad ik aan vo de bobijn na te meten.
        als je bobijn niet genoeg power levert, dan is de inwendige weerstand van zoon bougieke te hoog ( zeker op compressie ) waardoor de bougie niet vonkt, waardoor de motor onregelmatig draait en bibbert wat harder opvalt in lagere toeren dan in hoger. in hoger valt het op doordat de auto minder goed optrekt.
        op lage toeren heeft de auto dan ook de neiging om still te vallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          bij een oudere wagen zou ik zeggen te weinig vonk op de bougies en raad ik aan vo de bobijn na te meten.
          als je bobijn niet genoeg power levert, dan is de inwendige weerstand van zoon bougieke te hoog ( zeker op compressie ) waardoor de bougie niet vonkt, waardoor de motor onregelmatig draait en bibbert wat harder opvalt in lagere toeren dan in hoger. in hoger valt het op doordat de auto minder goed optrekt.

Ik dacht ook aan bobijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

bougies worden dus ook gebruikt tijdens het rijden en niet alleen bij het starten? klopt dat?

bij hoger toerental voel ik echt geen enkel verschil en de auto trekt nog net hetzelfde op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W8uter Bekijk Berichten
              bougies worden dus ook gebruikt tijdens het rijden en niet alleen bij het starten? klopt dat?
              Is het nu een diesel of benzine ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                Is het nu een diesel of benzine ?
                het is een 1200 benzine

Comment

het is een 1200 benzine
                  Dan denk ik ook dat het de stationair-regeling zou kunnen zijn.
                  Probeer eens met warme en koude motor in neutraal hetvolgende:

- Zoveel mogelijk verbruikers opzetten: alle lichten, remlichten, ventilator verwarming, mistlichten, radio, ruitontdooing enz. Normaal zou het toerental moeten zakken en zou de stationair-regeling dit moeten bijsturen.

- Probeer ook eens in neutraal de rempedaal een aantal keer hard in te drukken (vacuum verbruiken). Het toerental zou moeten zakken, maar bijgestuurd worden door de stationair-regeling.

Comment

Heb ik eens gedaan en na 5min was het toerental gezakt naar 900 toeren, dat remmen heeft niet veel opgebracht...

Comment

Ik heb bij mijn vorige auto een renault clio uit 2002 1.4 16v ook dezelfde problemen gehad en toen bleek bij mij dat na een tijd onderzoek de regelaar van stationair toerental defect was.

Comment

Bedankt,

Ga ik sebiet eens met de garagist bespreken...

Comment

Is blijkbaar al vervangen zonder betering, blijven additief toevoegen voor het tanken en alst niet beter wordt de motor manueel kuisen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
                            Ik heb bij mijn vorige auto een renault clio uit 2002 1.4 16v ook dezelfde problemen gehad en toen bleek bij mij dat na een tijd onderzoek de regelaar van stationair toerental defect was.
                            O, over zo'n Renault 1.4 16v kan ik een boek schrijven, ik had die in mijn Mégane.
                            Bij deze lijkt het me weinig waarschijnlijk dat een bobijn een motor doet afslaan. Dan zou er eerder een cilinder uitvallen. Ik heb die startproblemen ook gehad, lag een een sterk vervuild gasklephuis. Eerst hebben ze dat proper gemaakt, op korte termijn een goede oplossing. Maar na een tijdje keerden de problemen terug en heb ik dat onderdeel moeten vervangen.

Comment

Auto is nog in garantie tot maart, dus heb nog een tijdje voor er kosten komen

Comment

vervuilde gasklep of slecht afgesteld.

Comment

Met gasklep bedoel je de kleppen die die op de motor voor de toevoer van benzine zorgen?
                                  Ik krijg ook steeds een alarm op mijn dashbord en zag vandaag dat het iets met een afstelling was...

Comment

Het eerste dat je moet doen is deze naar een VAG dealer brengen, en de motor-module laten updaten. Er zijn redelijk wat updates geweest voor die 1200's die de meest vreemde dingen fixen. Meteen ook gasklep correct inleren. Als het daarna nog voorkomt kan je beginnen troubleshooten.

Comment

Met gasklep bedoel je de kleppen die die op de motor voor de toevoer van benzine zorgen?
                                      Ik krijg ook steeds een alarm op mijn dashbord en zag vandaag dat het iets met een afstelling was...
                                      ROFL

Een gasklep is een soort ventiel dat bij benzinemotoren de hoeveelheid aangezogen mengsel doseert. Deze is bij carburatormotoren aangebracht na de hoofdverstuiver, bij monopointinjectie achter de injector en bij meervoudige sequentiële injectie voor de injectoren.
                                      das de klep die tussen de luchtfilter en de motor zit ( vroeger rechtstreeks verbonden met een kabel van he gaspedaal.
                                      die eigenlijk gewoon bedient hoeveel lucht er in de motor komt.

Comment

Alle kleppen werden vervangen, rij nu 4 dagen zonder probleem. garantie jihaa !!

Comment

Working...
                                        X