Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen lichten opel astra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• problemen lichten opel astra

Ik heb vrij recent me een tweedehands opel astra 1.9 diesel van 2006 aangekocht. Het was me opgevallen dat soms de lichten een paar seconden wegvallen, de ruitenwissers haperen ook even dan. Dit probleem gaat ook dirrect terug over en aan de dashbord verlichting merk ik hier niks van.
    Ik vroeg me dus af wat hier van de oorzaak zou kunnen van zijn?

het probleem ligt niet bij de baterij
    Last edited by ; 14/11/2010, 14:32.

Slechte massa ergens??

Comment

Of slecht vermogen relais, iets mis in zekeringenkast of iets mis in contactslot. kan zoveel zijn. Een schema opzoeken dan kan je eens nalopen hoe deze lichten / ruitenwissers gevoed worden en wat er allemaal gemeenschappelijk is en dan daar even gaan meten of zoeken. Suc6 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
        Of slecht vermogen relais, iets mis in zekeringenkast of iets mis in contactslot. kan zoveel zijn. Een schema opzoeken dan kan je eens nalopen hoe deze lichten / ruitenwissers gevoed worden en wat er allemaal gemeenschappelijk is en dan daar even gaan meten of zoeken. Suc6 .
        ik heb nog t basiscontroles gedaan en aan de zekering kast gaat het niet liggen volgens mij, want alle zekeringen zijn inorde en het duurt echt maar een paar seconden.
        Ik had op een ander forum al eens gelezen dat de baterij loskoppellen kon helpen maar dit hielp dus niet in mijn geval (er was wel wat zuur afslag op de pluspool, wat ik allemaal heb op gekuist en heb ingevest. maar dit zou niks mogen temaken hebben met dit probleem), volgens mijn eerste indruk heeft hij er meer last van terwijl ik extra gas geef en gelijk een maneuvre met uitvoer. Maar dit is zekerst niet standaard

als ik hem eens kan missen ga ik hem binnen doen in Autostad Leuven en zal ik zekerst de oplossing hier posten ( ik denk niet dat ik zo een electronisch probleem kan opsporen en oplossen)

Comment

Zit volgens mijn de CIM achter het stuur, geen goedkoop iets om te laten vervangen, maar ik denk dat je daar het defect moet gaan zoeken
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            Zit volgens mijn de CIM achter het stuur, geen goedkoop iets om te laten vervangen, maar ik denk dat je daar het defect moet gaan zoeken
            sorry dat ik het vraag, maar wat bedoel je met CIM; iK Heb wel al verschillende tweedehands auto's vesleten (mercedes sd 300 uit 1985 die nog steeds in de garage staat, discovery 2 en een berlingo) waar van ik het basis onderhoud en herstellingen zelf wel van deed maar CIM is nieuw voor mij
            Last edited by ; 14/11/2010, 22:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommy833 Bekijk Berichten
              sorry dat ik het vraag, maar wat bedoel je met CIM; iK Heb wel al verschillende tweedehands auto's vesleten (mercedes sd 300 uit 1985 die nog steeds in de garage staat, discovery 2 en een berlingo) waar van ik het basis onderhoud en herstellingen zelf wel van deed maar CIM is nieuw voor mij
              Is waarschijnlijk weer de afkorting van een van die nieuwe electronische bazarkes die op de wagens gezet worden de laatste jaren. (Central Information Module of iets in die aard zou eventueel de naam voluit kunnen zijn) Het zal in alle geval weer iets zijn waar je liever de naam en de functie nooit van wil weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Is waarschijnlijk weer de afkorting van een van die nieuwe electronische bazarkes die op de wagens gezet worden de laatste jaren. (Central Information Module of iets in die aard zou eventueel de naam voluit kunnen zijn) Het zal in alle geval weer iets zijn waar je liever de naam en de functie nooit van wil weten.
                Ja, zoiets in de aard, een soort box waar bijna alles van je hele auto zijn voedingen uitkrijgt.
                Bij de franse merken noemen ze dat de BSI (boitier a servitude intelligent of zoiets ) daar komen een hele hoop ingangen op binnen zoals b.v. het contact van je achteruitrijlichten en er vertrekken ook een hele hoop uitgangen (voedingen). Op die manier door alles te centraliseren kunnen ze meerdere zaken aan elkaar koppelen.
                Om b.v. eens terug te komen op dat achteruitrijcontact ze kunnen door programmatie niet enkel je achteruitrijlichten laten branden maar eventueel ook je wisser achter activeren als je voorste al actief zijn of je daar over een regensensor beschikt. En dat allemaal met minder kabels als vroeger!
                Maar als daar grote stukken aan zijn dan is dat idd. ni zo goed voor uwe portefeuille .
                Ik zal mee een schietgebedje doen dat het iets onozeler is .

Comment

CIM is de computer die vanalles aanstuurt, deze zit achter het stuur. Als je het stuur demonteerd kom je hem tegen. Zou eens proberen met een ander exemplaar en pas aankopen als je zeker bent dat het defect daar zit, want goedkoop is ie echt niet
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

ik ga hem eens binnen doen bij een opel garage zodat zij eens kunnen zien at er juist mis is en zal dan eens posten wat het probleem juist was

iedereen bedankt voor de reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                      Ja, zoiets in de aard, een soort box waar bijna alles van je hele auto zijn voedingen uitkrijgt.
                      Bij de franse merken noemen ze dat de BSI (boitier a servitude intelligent of zoiets ) daar komen een hele hoop ingangen op binnen zoals b.v. het contact van je achteruitrijlichten en er vertrekken ook een hele hoop uitgangen (voedingen). Op die manier door alles te centraliseren kunnen ze meerdere zaken aan elkaar koppelen.
                      Om b.v. eens terug te komen op dat achteruitrijcontact ze kunnen door programmatie niet enkel je achteruitrijlichten laten branden maar eventueel ook je wisser achter activeren als je voorste al actief zijn of je daar over een regensensor beschikt. En dat allemaal met minder kabels als vroeger!
                      Maar als daar grote stukken aan zijn dan is dat idd. ni zo goed voor uwe portefeuille .
                      Ik zal mee een schietgebedje doen dat het iets onozeler is .
                      Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                      CIM is de computer die vanalles aanstuurt, deze zit achter het stuur. Als je het stuur demonteerd kom je hem tegen. Zou eens proberen met een ander exemplaar en pas aankopen als je zeker bent dat het defect daar zit, want goedkoop is ie echt niet
                      Ik zie dat het voornaamste hier toch al gezegd werd. Ik durfde er naar te verwijzen want anders had ik mijn laatste zin als volgt samengevat:
                      Het zal in alle geval weer iets zijn waar je liever de naam en de functie (en zeker niet de prijs) nooit van wil weten.

Comment

Working...
                      X