Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilator Astra G 1.7 dti

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ventilator Astra G 1.7 dti

Ik merkte vn de zomer dat de airco het niet meer deed,dus heb ik hier gas laten opzetten en....toen ging het dus nog niet,de fan bleek niet te draaien.
    Ik heb het dan nu toch meer eens onderzocht en heel het circuit nagekeken,de fan krijgt dus weldegelijk stroom,ik heb heel het traject kunnen volgen en overal is er stroom maar dan gaat het opeens naar een module die in de hoek van de voorbumper zit (bestuurderskant)
    Maar daar kan ik dus niet meten,iemand enig idee wat dit kan zijn en wat deze grap zou kunnen kosten?

Koelingsmodule, kan ik eventueel maandag eens opzoeken van prijs

Comment

Dat zou heel fijn zijn,mijn vrouw has naar de garage gebeld en mocht onmiddelijk langskomen,we hadden duidelijk gezegd dat alles nagekeken was en dat er stroom was tot aan deze module,de tech,ieler heeft dan eerst even nog wat andere dingen liggen prullen en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat dit wsl aan de module zou liggen... Duhu...maar daar moest hij de auto voor aan de grote computer hangen en daar moeten we dus na 2weken voor terug komen.

Het zou heel fijn zijn als je mij de prijs kan zeggen.

Alvast hartelijk bedankt.

Comment

Voor een Y17DT (dacht dat'k bwj 2001 heb genomen)

met airco:

186€ btw inclu

Omdat ik het chassisnummer niet had heb ik het gewoon op een Astra G Y17DT van 2001 opgezocht. Kan zijn dat het dus nog een andere versie is die in uw voertuig zit. Maar je hebt dus al een richtprijs. Is ook nog zonder eventuele korting.

Veel succes!

Comment

Kan gewoon de fan zelf zijn, meet die eerst uit, voor ge die module vervangt.

Comment

kijk eerst eens of je veldspoel (magneetkoppeling) op je compressor wel nog werkt. anders is het enkel deze vervangen en klaar is kees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
              kijk eerst eens of je veldspoel (magneetkoppeling) op je compressor wel nog werkt. anders is het enkel deze vervangen en klaar is kees.
              Is ook een mogelijkheid maar in al die tijd heb ik nog geen enkele defecte magneetkoppeling tegengekomen. Terwijl die koelingmodules aan de lopende band gestoken worden :p. Allé, bij de "oude" 1.7's dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                Is ook een mogelijkheid maar in al die tijd heb ik nog geen enkele defecte magneetkoppeling tegengekomen. Terwijl die koelingmodules aan de lopende band gestoken worden :p. Allé, bij de "oude" 1.7's dan.
                ik heb het toch voorgehad, maar ik ben altijd de uitzondering op de regel.

Comment

Maar dan moet de fan nog altijd draaien, als die niet draait(module of fan), geen airco.

Comment

Mijn vrouw is bij Opel Berckmans geweest en ze heeft daar uitgelegd wat ik gemeten heb en dus gezegd dat ik tot die module spanning had maar volgens hun zou de condensor stuk zijn.
                    Ik zie echter de link niet met de condensor en een fan die niet draait,de fan heb ik getest en die werkt.
                    Weet er iemand sat diemodule kost?
                    Het is idd een oude 1.7 :p zo een dti enjoy.

Comment

Met dit weer ben ik er niet meer mee bezig geweest,maar wel met gt5,tot deze morgen vrouwlief aan mijn bed stond en vertelde dat onze trouwe Astra niet meer starte,na 8 jaar zal de batterij dus wel dood zijn,ik ben dan maar nieuwe gloei-bougies gaan halen en een nietwe batterij.
                      Alles gemonteerd en vanaf dat ik de batterij aankopppel begint de fan ineens te draaien....maar ze ging blijkbaar niet uit.Ik heb de fan dan maar afgekoppeld want ik wil morgen graag wat langer slapen
                      Maar er is dus echt wel iets mis daar,kzal dan maar eens naar een Opel garage gaan (een andere wel te verstaan)

Comment

bij sommige wagens als de airco op staat, zet de computer automatisch de ventilator op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          bij sommige wagens als de airco op staat, zet de computer automatisch de ventilator op.
                          Ja maar toen ik contact afzette,bleef de fan nor draaien en dat kon volgens mij geen half uur mogen duren..

Comment

half uur niet nee, maar sommige auto's doen het wel.

Comment

Working...
                            X