Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ducato teller blijft lopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat Ducato teller blijft lopen

Ik stond met een platte batterij op een Fiat Ducato camper.
    Opgestart met kabels.
    Sindsdien blijft de km-teller versneld lopen, bij stilstand, met contact op.
    Batterij af en aangekoppeld, zekering verwijderd, rit gereden, allemaal geen oplossing.
    Vorig jaar had ik een probleem op hetzelfde voertuig met de temperatuurmeter die altijd half aanduide. Bij Fiat zegden ze dat ik een ander dashbord moest plaatsen. Ruil 500 euro.
    Heb ik niet gedaan. Na een stilstand met afgekoppelde batterij en terug koppelen was het probleem plots vanzelf opgelost. De temperatuurmeter werkt terug.
    Echter met de km teller lukt dit nog niet.
    Het probleem gaat samen met de brandstofmeter die op leeg staat en het reservelampje dat brandt.
    Heeft er iemend een oplossing voor dit probleem ?
    Bedankt voor elk antwoord !
    Frank

Langer dan die 5 seconden uw spanning er eens afhalen, bij voorkeur langer dan 10 minuten. Nog beter is het om de RODE aansluiting die je losmaakt van de batterij, dus die kabel leg je op de MIN van uw batterij. Die mag je aangesloten laten. Als je de truc met de kabel doet, moet je geen 10min wachten, maar is 1 minuutje ook wel voldoende.
    Als dat niet werkt, uitlezen in de garage, general reset van de ECU.

Comment

Bedankt voor uw antwoord.
      Dus je bedoelt om de positieve kant aan de massa te leggen.
      Kan dat dan geen kwaad voor alle electronische componenten ?
      Frank

Comment

beide polen aansluiten op de massa van de batterij zou geen probleem mogen zijn
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik had nog een vraag.
          Het gaat over een campingcar, mobilhome. Er zit een 2de batterij achteraan gekoppeld via een regelaar aan de startbatterij. Dus ik veronderstel dat ik die best loskoppel van de installatie, anders blijft er toch spanning op het circuit via die 2de batterrij ?
          Frank

Comment

Goede zondag,
            Vandaag probeerde ik allerhande, tellerpartij eruit, stekkers losgenomen, de truc met de batterijkabel ...
            Zonder enige oplossing ...
            Het zint me niet veel om het voertuig binnen te brengen bij Fiat.
            Uren van het opzoeken, onderdelen vervangen, enz.
            Heeft iemand nog een idee ?
            Met dank,
            Frank

Comment

alle elektrische fiches al eens behandeld met reiniger & contactspray?
              dat loste het dashboard probleem van mijn moto op (linker pinker bleef branden)
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

De stekkers zijn als nagelnieuw, niks corrosie !
                Frank

Comment

Garage laten uitlezen en resetten. Ken je het merk ? SAGEM ?
                  Als die garage teveel neut over een nieuw dashboard, andere garage. Nog beter, er zijn tientallen service-bedrijfjes die uw auto-electriciteit kunnen uitlezen en 'manipuleren'.
                  Last edited by ; 14/10/2010, 19:47.

Comment

Working...
                  X