Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rolgeluid ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rolgeluid ?

Heb vandaag m'n toekomstige 2dehands wagen (Myway van volkswagen) mogen testrijden. Rijdt heel soepel en vlot, maar hij maakte enkel een zoemend geluid bij het rijden. Stilstaand was er niets te horen en het stond ook los van de hoeveelheid gas die ik gaf. Het is een zoemend geluid (klinkt alsof er een truck achter je rijdt), dat precies van achteren komt, en wordt luider naarmate ik sneller rijd...
    De banden achteraan waren wel goed versleten en hadden 2 weken stil gestaan,wat volgens de verkoper (VW Garage en Myway wagen) de oorzaak was van het zoemend geluid.

Kan dit daar aan te wijten zijn ?

Ik krijg dus ook nog nieuwe banden achteraan voor dezelfde prijs en ze gaan alles nog uitbalanceren.
    Ik mag hem ook nog testrijden vooraleer ik hem ga afhalen, en als het probleem dan niet opgelost is, dan gaat de verkoop niet door natuurlijk...
    Last edited by ; 27/09/2010, 20:23.

Je gaat hem toch niet kopen voor dat opgelost is? Dan hoef je je toch geen zorgen te maken?
    Die nieuwe banden hadden er al voor de testrit moeten opliggen natuurlijk.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik mag hem inderdaad nog testrijden voor ik hem ophaal.
      Moet sowieso opgelost zijn om te voldoen aan de Myway-eisen.

Kan het inderdaad daar aan gelegen zijn ? Ik vind ook wel dat die nieuwe banden er voor de testrit hadden mogen opliggen..

Comment

Ja, dat kan goed zijn al is het uitzonderlijk.

Wiellager kan het ook nog zijn maar ook dat is een vreemd gebrek voor recente wagen. Dat is het toch?

Comment

Ik lees van velen over 'cuppende achterbanden'.
          Zou het dit kunnen zijn?
          De wagen is 4 jaar oud en heeft 57.000 km. De voorbanden werden vervangen op 50.000 km, de achterbanden nog niet...

Comment

Is het een polo of fox?

Zullen inderdaad wel gewoon cuppende banden zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Is het een polo of fox?

Zullen inderdaad wel gewoon cuppende banden zijn?
              Golf V 1.9 TDI

Comment

Ja, dat kan goed zijn al is het uitzonderlijk.

Wiellager kan het ook nog zijn maar ook dat is een vreemd gebrek voor recente wagen. Dat is het toch?
                Bij mijn Lupo zaten de 2 voorste wiellagers er door na ca. 40k km.
                Nu, dat waren wel 'leichtbau' lagers voor de 3L.... maar toch, bij VW sta ik er niet van versteld dat die dingen naar de zak zijn

@Topicopener: typerend voor wiellagers is dat deze feller gaan zoemen in de bochten.
                Als het geluid luider wordt in een linkse bocht, duidt dat op een versleten rechter wiellager (de rechterwielen worden op dat moment zwaarder belast), en omgekeerd uiteraard.

Comment

Geluid verandert niet in bochten, denk ik.
                  Eerder continu gezoem dat luider wordt bij het sneller rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk Berichten
                    Geluid verandert niet in bochten, denk ik.
                    Eerder continu gezoem dat luider wordt bij het sneller rijden
                    Dan zullen het inderdaad gecupte achterbanden zijn, je kan dat ook zien (als de blokjes op de band niet vlak zijn afgesleten, maar aan de ene kant harder dan aan de andere kant, zodat je een zaagtandprofiel krijgt). Vervangen van de banden zou het probleem moeten oplossen.
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Die nieuwe banden hadden er al voor de testrit moeten opliggen natuurlijk.
                      Heb eens een Seat gaan testrijden en die achterste banden waren gewoon vierkant De vorige testers hadden toch goed geamuseerd denk ik, daar kan de garage natuurlijk niet aan doen maar die hadden ze wel ook moge vervangen.
                      Was wel straf da ze deden alsof da normaal was gaf natuurlijk een heel slechte indruk en mijn moeder heeft daar natuurlijk niet gekocht

Comment

Bij de VW- garage vonden ze het helemaal niet normaal en stelde de verkoper meteen voor om 2 nieuwe achterbanden te plaatsen.

Comment

Garage heeft gebeld: wielaslager rechts achteraan was stuk ! Ze gaan hem vervangen en ook 2 nieuwe banden achteraan leggen.

Comment

Auto nogmaals getest en het geluid is weg. Het waren dus de aslagers. Ondertussen is de golf dus in mijn bezit. Heerlijk !!

Comment

Working...
                            X