Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Batterij ok, maar wagen geeft geen kik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Batterij ok, maar wagen geeft geen kik

Wou deze avond nog eens uitgaan, de eerste draai met de sleutel is normaal, ik hoor een pompje zoals altijd voor ongeveer 1seconde, de tweede draai geeft niets. Alle indicatorlampjes blijven branden, enkel de radio gaat uit, net zoals je zou starten.
    Startkabels geven geen effect, heb de batterij gemeten en die staat op normaal voltage 14.5-15v
    Startmotor kapot?

(ik trek die conclusie uit mijn héél beperkt logisch denken :
    batterij ok, die hangt rechtstreeks aan de starter, dus zou de starter toch rond moeten draaien als die niet kapot is?)

Iemand enig idee voor een quick fix zodanig dat ik morgen op m'n werk geraak?

Danku!

er is zowiezo al iet fout met u logica.
    14,5 - 15V terwijl de motor niet draait ?
    tis u alternator die er voor zorgt dat u batterij op 13,8 -14,5V word gebracht als u motor aan het draaien is.
    maar als je gewoon het contact opzet moet je een spanning hebben van 12-12,5V.
    MAW als je echt 14,5V hebt gemeten is of u voltmeter naar de kloten of u batterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten

Wou deze avond nog eens uitgaan, de eerste draai met de sleutel is normaal, ik hoor een pompje zoals altijd voor ongeveer 1seconde, de tweede draai geeft niets. Alle indicatorlampjes blijven branden, enkel de radio gaat uit, net zoals je zou starten.
      Startkabels geven geen effect, heb de batterij gemeten en die staat op normaal voltage 14.5-15v
      Startmotor kapot?

(ik trek die conclusie uit mijn héél beperkt logisch denken :
      batterij ok, die hangt rechtstreeks aan de starter, dus zou de starter toch rond moeten draaien als die niet kapot is?)

Iemand enig idee voor een quick fix zodanig dat ik morgen op m'n werk geraak?

Danku!
      Die is dus 'kapot'. Meestal gewoon de koolstofcontactjes die versleten zijn. Een erop tikken kan helpen
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ander accu doet niets, op starter kloppen ook niet
        Naart schijnt kan het contactblokje achter het contactslot kapot zijn

Comment

Dat is ook een mogelijkheid. Eerst voor uitsluitsel zorgen hè. Niet het contact laten vervangen voor je zeker weet dat de starter nog goed is.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Probeer eens te starten met de reservesleutel. Misschien is de transponder van de sleutel kapot.

Comment

Kheb hem in gang kunnen duwen, garagist heeft + van batterij rechtstreeks aan starter gehangen met contact aan, starter deed niets dus die is dood
              Ze hadden nog een 2dehandse liggen, ze gaan die plaatsen. Starters zijn geen gekend probleem zij die dus een nieuwe is niet per se aangeraden.

Comment

starters zijn een meer dan gekend probleem.

Comment

Working...
                X