Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto blijft draaien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto blijft draaien

hallo
    ik rijd namelijk met een ford mondeo 18 td
    nu pas als ik mijn contact van mijn auto uitzet blijft mijn auto gewoon verder draaien op stationair toerental.wat zou er kunnen mis zijn zo plotseling.mijn sleutel mag ik er ook uit nemen ,hij blijft draaien .

help me aub

Dat gaat wsl de klep zijn de de diesel afsluit die defect is.

In 4e zetten en met de voet op de rem de koppeling lossen

(of dat klepje laten maken )

Comment

en waar bevindt dit klepje zich

Comment

rijden tot de naft op is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malaise
          rijden tot de naft op is
          Wel lastig bij een diesel eigenlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
            Wel lastig bij een diesel eigenlijk...
            Vind je? das nu al gedaan dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door billeken
              en waar bevindt dit klepje zich
              Als je de leiding volgt tot aan de pomp zou je dat tegen moeten komen.

Comment

Maar beter ineens binnen doen om te vervangen hoor. Nu heb je geluk dat ie kapot gegaan is in die stand, andersom is een groter probleem hoor.

Als dat het probleem is uiteraard he, maar ik vermoed van wel, mijn ouders hebben dat met hun renault 9 ooit ook gehad maar dan andersom. Toen heeft de kerel van touring dat ding opengezet en zo laten staan, konden ze welnaar huis rijden maar ook niet stilleggen

Comment

ik zal het morgens eens volgen en probren te herstellen of eens gaan kijken bij een afbraak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                    Dat gaat wsl de klep zijn de de diesel afsluit die defect is.

In 4e zetten en met de voet op de rem de koppeling lossen

(of dat klepje laten maken )
                    Dat draadje aan de pomp lostrekken.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Heb ooit eens gehoord dat die 1.8td blokken last hebben van op hols slaan. De turbo staat te dicht bij de eerste of vierde cilinder en deze zou dn te heet worden zodat de motor blijft draaien. Weet niet of het in jouw geval ook zo is maar miischien heb je er iets aan...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

mijn ouders hadden dat vroeger ook bij hun mitsubishi lancer diesel uit '89

gewoon mee leren leven.... sleutel terug insteken en terug proberen af te zetten... ging altijd

Comment

Is het contact niet gewoon defect?

Comment

Typisch Ford! Onze scorp heeft het tegenovergestelde, als je de gas lost valt de motor uit .

Comment

onze merc heeft dat ook eens gehad.
                              stappen we 's avonds aan een restaurant uit en na een kwartiertje valt het ons op dat de lichten nog branden als we naar buiten kijken.
                              Tiens, normaal gaan de grootlichten toch uit als je de wagen afzet denken we en we gaan eens kijken. Komen we daartoe en horen we de motor nog draaien met de sleutel in ons handen en de deuren vast.
                              Dachten we even dat we al teveel gedronken hadden ja.

Comment

de stopklep op de dieselinjectiepomp checken of vervangen .

In slechter geval kan het zijn dat motor zodanig versleten is of turbosals olie lekken waardoor de motor blijft draaien op oliedamp , maar da's al uitzonderlijk en gevaarlijk want dan kan de motor op hol slaan (injectiepomp onderbreekt inspuiting boven bepaald toerental , als hij op oliedamp draait is dat niet geregeld )

Comment

Working...
                                X