Voor diegenen die het interesseren....weer een kleine DIY
Als motor hebben we hier een 4.4 V8 van BMW. Vroeger had je gewoon een bougiekop op je bougie staan die je moest los trekken en dan kon je gewoon aan je bougies. Bij wat modernere motoren zit je met de bobijn (of coil pack zoals Bleke Willy zou zeggen) bovenop je bougie...die moet er dus eerst af...
Bon! Tijd voor de handjes vuil te maken...Na wat plastic afdekkappen te hebben verwijderd krijg je volgend zicht
Op elke bobijn zit een stekker, die wordt op z'n plaats gehouden door een metalen beugeltje...een platte schroeverdraaier ertussen....

En hupla...dat beugeltje schuift naar voor...

Doe dat bij alle bobijnen dan kan je al die stekkers los maken

Als motor hebben we hier een 4.4 V8 van BMW. Vroeger had je gewoon een bougiekop op je bougie staan die je moest los trekken en dan kon je gewoon aan je bougies. Bij wat modernere motoren zit je met de bobijn (of coil pack zoals Bleke Willy zou zeggen) bovenop je bougie...die moet er dus eerst af...
Bon! Tijd voor de handjes vuil te maken...Na wat plastic afdekkappen te hebben verwijderd krijg je volgend zicht

Op elke bobijn zit een stekker, die wordt op z'n plaats gehouden door een metalen beugeltje...een platte schroeverdraaier ertussen....
En hupla...dat beugeltje schuift naar voor...
Doe dat bij alle bobijnen dan kan je al die stekkers los maken

Comment