Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remmen Krijsen/schuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Remmen Krijsen/schuren

Hey,

Ik heb iets raar aan mijn remmen, als ik gewoon moet remmen (stoplicht enzo) schuren ze lichtjes, maar niet van ijzer op ijzer..
    Na het remmen en ik rij verder "schuren" deze nog steeds lichtjes tot een paar kilometer (tot de remschijf is afgekoelt?) echt iets raar en je hoort het ook verminderen per kilometer.
    Sommigen zeggen de slijtage-indicator die slecht is afgestelt, of de remblokken die toch af zijn, maar hij remt nog prima voor derest...
    Ook als ik zo 123 naar mijn remblok kijk zie ik duidelijk meer dan 2mm remblok.
    Het is begonnen sinds gisteren in een aardeweg te rijen vol met stenen/zand..
    Grtz

Voila...'t antwoord weet je dan toch zelf?

Is goe afspuiten met een hogedrukreiniger

Comment

het is niet omdat je op de buitenste remblok 2mm hebt dat je ook nog op de binnenste remblok 2mm hebt. Sommige remblokken (zoals de mijne vroeger) hebben een verklikker in de vorm van een ijzeren staafje die tegen de schijf schuurt als je nog 1 a 2 mm hebt, kwestie van uw schijf niet op te eten.

Comment

wielen eens demoteren en goed kijken hé
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik heb via google verscheidene topic's gelezen.
          Deze zeggen dat je nog 1000-1500km kunt rijden moest het de slijtage-indicator zijn.. Nouja binne 2 weken laat ik ze nakijken dus zou nog lukken dan.
          Uitspuiten heeft helaas niets geholpen..
          Maare, die slijtage "indicator" die slijt toch ook? Word die meevervangen bij de remblokken?

Comment

Working...
          X