Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen golf 5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen golf 5

Heb een golf 5 benzine 90 pk.

Nu de versnellingsbak maakt geen raar geluid ofzo maar als ik hem wil versteken van versnelling gaat het niet meer soepel en krijgt je het gevoel dat je hem er echt moet induwen. Meestal is dat in de eerste 3 versnellingen.
    Ik stond ook in de ondergrondse parking en wil deze verlaten, steek hem in eerste voor naar omhoog te rijden en duurt toch een eindje voor hij echt vooruit wou. Precies of er iets niet pakte. Gisteren ook gemerkt na het in derde steken dat hij vooruit ging maar dan had hij een knikske en ging rapper vooruit. Weet er iemand wat dit kan zijn.

Heb al gelezen op internet van slechte versnellingsbakolie tot een slechte versnellingsbak omdat deze gemaakt was met klinknagels. Probleem bij VW.

Alvast bedankt
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Bedoel je vanuit stilstaande positie te vertrekken in 3de.

Heb dit vroeger al eens gedaan omdat ik vergeten was hem in 1ste te steken en dat ging (wel met veel moeite).
    Zal dit nu eens proberen.

Heb gisteren ook eens in 5de gestoken wanneer ik 50 reed, toeren bleven laag en pakte goed aan.
    2015 Golf 7 GTD

Comment

dat niet vooruit willen ligt aan een versleten koppeling, een versleten koppeling slipt door dus je hebt het gevoel dat het niet pakt. dat van die versnellingen kan duiden op versleten synchromesh ringen, maar begin maar eens met de versnellingsbakolie te verversen, kan nooit kwaad.

Comment

Ben zojuist dit gaan testen, vertrekt heel vlotjes vanuit stilstand in derde.
        Kost hem geen moeite, gromt niet ofzo verloopt heel soepel.

Koppeling die naar de vaantjes is? Idee van kostprijs?
        Horen zeggen dat het onderdeel goedkoop is maar de werkuren zijn duur. Omdat ze er lang aan bezig zijn.
        2015 Golf 7 GTD

Comment

Dit zullen we maandag achter het werk direct doen. We gaan wel horen hoeveel het zal zijn. En wat er precies aan scheelt.
          2015 Golf 7 GTD

Comment

Vandaag naar de garage, alles gecontroleerd en testrit gedaan. Niets aan de hand blijkt.
            2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Ja, gewoon in 3 zetten en koppeling langzaam op laten komen, geen gas geven.
              Als hij stilvalt = OK
              Indien niet = €
              Is dat gewoon de algemene trick voor te weten als uw koppeling naar de zak is of niet ?

Comment

Parkeergarage dan? Misschien eens kijken bij een echte dealer?
                Het was bij een officiële volkswagen-garage. Mss dat ik iets tezeer gepanikeerd heb en was het nietveel.
                Nuja als ik merk dat er iets verandert van rijgedrag gingen ze een heel grondige controle doen.
                2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                  Is dat gewoon de algemene trick voor te weten als uw koppeling naar de zak is of niet ?

Ik doe dat ook altijd zo om dat te controleren
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

DDke ik zie nu maar pas dat je geen gas mag geven als je de test wilt doen vanuit derde te vertrekken.

Zal dat morgen eens testen op deze manier, ik heb namelijk gas gegeven. Zal gewoon op de koppeling testen.
                    Sorry daarvoor, voor het mislezen van het bericht
                    2015 Golf 7 GTD

Comment

Ik heb dit juist geprobeerd. Ik heb namelijk vanuit stilstand vertrokken, vanuit derde dus en geen gas geven.
                      In het begin gaat mijn wagen wel wat vooruit, maar ik heb dit nier verder gedaan, omdat ik een vreemd geluid hoorde.
                      Het geluid dat ik hoor als ik heel laag in toeren zit. Ik heb vooral niet door gedaan omdat ik 'bang' was iets te breken
                      Ik volg dit topic namelijk omdat ik ook een Golf 5 heb (105 pk versie) en dat mijn koppeling soms ook wat raar doet..

Moet je wagen echt direct stilvallen?

Comment

zonder gas te geven ?
                        ambriage indrukken, in 3de zetten en terug ambraige lossen. ( geen gas geven ).

ja, die moet onmiddelijk stilvallen, tenzij je een enorme hoeveelheid koppel hebt op relantie.

Comment

Jiepse

Heb de test gedaan, bolde even vooruit en dan gromde hij wat dat hij het niet meer kon trekken en daarna viel de wagen stil.

Normale reactie?
                          2015 Golf 7 GTD

Comment

Neeje was een raar dialect
                            2015 Golf 7 GTD

Comment

Ja, gewoon in 3 zetten en koppeling langzaam op laten komen, geen gas geven.
                              Als hij stilvalt = OK
                              Indien niet = €
                              Oke ik had dit vandaag gelezen en ik dacht het te uitproberen toen ik naar huis reed van mijn werk.

Mijn auto dus (Mercedes Sportcoupe benzine) vertrekt vrijwel in elke stand, hij vertrekt zelfs in het 6de als ik alleen de koppeling los zonder gas te geven gaat hij enkele centimeters vooruit en bij begint te trillen maar valt dus niet stil, hij zou wel stilvallen als ik de koppeling verder los....

Ik heb geen problemen met het schakelen koppeling voelt nog altijd hetzelfde toen ik hem kocht en hij is onlangs op onderhoud geweest hebben ze ook niets kunnen vinden van problemen....

Comment

Ik zit met volgend probleem, ik denk toch dat het een probleem zal zijn.

Mijn wagen als ik in een putje rijd is het juist of ik op de velg knal. Ik denk dat de ophanging versleten is.
                                Normaal gezien veert ie en voelt je er niet veel van, maar nu is het iedere keer een knal.

Wat ik ook nog voorheb is bij zeer traag indraaien Bv. parkeerplaats als ik mijn stuur volledig overdraai er lijk een slag in de wielen of as zit. Het is een gevoel of u wiel precies niet meer rond is.

Ben nu al 1 groot jaar van 15 inch naar 17 inch gegaan. Dit ter informatie

Het indraaien da geknik in de wielen verergert. Zal morgen naar de garage meegaan. Maar ik denk de roulementen of de cardan-as.
                                Zijn dit zware kosten?
                                Last edited by Frédéric_01; 03/11/2010, 18:19.
                                2015 Golf 7 GTD

Comment

Working...
                                X