Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto "piept" soms?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • auto "piept" soms?

    Hallo iedereen,

    Ik heb enkele maanden geleden een 2de handswagen (opel corsa swing ,bouwjaar 1991) gekocht om mee te leren rijden maar sinds tijdje heb ik volgend probleem:

    Ik start motor probleemloos,schakel naar 1 en eenmaal ik wil optrekken piept de auto,als ik doorschakel naar 2 verdwijnt dit eventjes en eenmaal ik bijna naar 3 moet schakelen begint die terug te piepen.

    Dit gepiep duurt enkele seconden en is zeer irritant en als ik de koppeling indruk verdwijnt dit maar komt dan direct terug.

    Het rare is dat dit met regelmaat is en moeilijk te voorspellen wanneer.
    Heb bijvoorbeeld afgelopen week 3 dagen mee gereden,toch bijna 80km per dag ongeveer en niets vastgesteld en vandaag na het werk start ik die en terug dat gepiep.

    Aangezien het geluid verdwijnt als ik de koppeling indruk denk ik dat iets moet gesmeerd worden ofzo?

    Kan dat?

    Weet weinig van autos en ga sowieso geen kosten hieraan doen aangezien ik reeds nieuwe wagen heb besteld,is alleen irritant om hier voorlopig mee verder te rijden aangezien voor de rest alles perfect werkt.


    Wie kan me helpen?

    Ben geen autotechnieker dus weet er zelf niet teveel van.

    Bedankt

  • #2
    lijkt me de aandrijfriem die aan het slippen is.
    bij wisselend toerental en koude motor ga je die horen slippen,eenmaal dat de motor warmer is zal je deze minder horen door dat de v-snaar meer grip krijgt.
    is mijn gedacht hé
    Last edited by ; 08/04/2010, 00:11.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Spid3Y Bekijk Berichten
      lijkt me de aandrijfriem die aan het slippen is.
      bij wisselend toerental en koude motor ga je die horen slippen,eenmaal dat de motor warmer is zal je deze minder horen door dat de v-snaar meer grip krijgt.
      is mijn gedacht hé

      Is er iets dat ik zelf kan doen om dit te verhelpen?

      Zoals eerder gezegd wil ik geen zware kosten maken.

      Bedankt,

      Comment


      • #4
        Zou er zelf niet aan beginnen maar door de garage laten doen.
        Kan ook best zijn dat de riem versleten is en aan vervanging toe is.
        v-snaar kost iets van een 30euro dacht ik.
        maar best eerst eens laten nakijken.

        greetz!

        Comment


        • #5
          9/10 inderdaad je multiriem.

          Laten vervangen, kost echt niet zoveel, en vraag naar een daeco of contitech. Géén gates, want die piepen gelijk zot

          Comment


          • #6
            Hoeveel kost dat ongeveer denk je?
            2009 BMW E91 320d
            2002 BMW E46 M3
            2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
            2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
              Hoeveel kost dat ongeveer denk je?
              Ligt aan de motorisatie.

              Als ik even kijken voor een 1991 Opel Corsa Swing 1.4i komt een Gates riem op 10 euro + BTW

              Contitech/Daeco zie ik hier geen prijzen van, maar dat zal wel gelijkaardig zijn

              Comment


              • #8
                En als ge het wilt verdoezelen



                Comment


                • #9
                  Als die riem nog goed is, kun je 2 dingen doen:

                  1) De riem terug wat strakker leggen. Meestal moet je de bout van de alternator wat lossen, alternator verschuiven tot de riem strakker ligt, en bout terug aandraaien. Ook niet te hard aanspannen. Het beste is als je de riem max. 1 centimeter naar beneden kunt duwen, dan ligt hij normaal niet te strak.

                  2) Wat ook soms helpt, is kaarsvet. laat de motor draaien, en houd een kaars tegen de binnenkant van de riem, tot er op heel de riem een laagje vet ligt.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten

                    2) Wat ook soms helpt, is kaarsvet. laat de motor draaien, en houd een kaars tegen de binnenkant van de riem, tot er op heel de riem een laagje vet ligt.
                    idd maar lijkt me eerder een oplossing voor het probleem te verdoezelen?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Spid3Y Bekijk Berichten
                      idd maar lijkt me eerder een oplossing voor het probleem te verdoezelen?
                      Als het gepiep daarmee stopt, is het toch in orde ?
                      Daarbij, hij zegt dat zen nieuwe wagen onderweg is, en voorlopig nog met die Corsa moet rijden, dus als voorlopige oplossing kan dit toch wel tellen mss?

                      Comment


                      • #12
                        Kheb hetzelfde voor nu met m'n 1.8T. Multiriem is de oorzaak van echt een immens frustrerend gekrijs.
                        Kheb er wat teflon spray op gedaan en nu loopt ze terug als een pareltje
                        2009 BMW E91 320d
                        2002 BMW E46 M3
                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                          Als het gepiep daarmee stopt, is het toch in orde ?
                          Daarbij, hij zegt dat zen nieuwe wagen onderweg is, en voorlopig nog met die Corsa moet rijden, dus als voorlopige oplossing kan dit toch wel tellen mss?
                          oordoppen kunnen ook helpen

                          Comment


                          • #14
                            Iedereen,bedankt voor de reacties.

                            Ben afgelopen week bij Opel langsgeweest en ze hebben gewoon een riempje aangespannen en auto rijdt nu perfect.

                            Heeft 2 minuutjes geduurd en me niets gekost

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                              Als die riem nog goed is, kun je 2 dingen doen:

                              1) De riem terug wat strakker leggen. Meestal moet je de bout van de alternator wat lossen, alternator verschuiven tot de riem strakker ligt, en bout terug aandraaien. Ook niet te hard aanspannen. Het beste is als je de riem max. 1 centimeter naar beneden kunt duwen, dan ligt hij normaal niet te strak.

                              2) Wat ook soms helpt, is kaarsvet. laat de motor draaien, en houd een kaars tegen de binnenkant van de riem, tot er op heel de riem een laagje vet ligt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk Berichten
                              Iedereen,bedankt voor de reacties.

                              Ben afgelopen week bij Opel langsgeweest en ze hebben gewoon een riempje aangespannen en auto rijdt nu perfect.

                              Heeft 2 minuutjes geduurd en me niets gekost
                              Moest je wat meer vertrouwen gehad hebben in Schaevertje zou je al een week zonder problemen gereden hebben ....

                              Comment

                              Working...
                              X