ik heb een golf 1 cabrio staan met 1.6 benzine motor. ik zou graag van deze auto een sleeper car maken, maar weet nie goed waar te beginnen en wat dat zal kosten, en hoe ik aan de stukken raak. mvg
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
sleeper car
Collapse
X
-
-
Sleeper is onopvallende kar (exterieur ongeveer standaard) met een pak extra pk's
Meest gebruikte motoren bij een Golf 1 motorswap zijn de G60 of de 1.8T (meest bekende in België is de (ex-)Kubus van Workz), eventueel de 2.0 16v uit een Golf II Gti.
Natuurlijk rijden er ook nog een aantal rond met VR6-ombouw maar probleem is dan het extra gewicht op de vooras.
Als uw auto jaarlijkse keuring heeft, vergeet het dan al maar. Bij oldtimerkeuring is meer mogelijk, maar nog altijd verboden.
Comment
-
dan zou ik al een andere basis nemen...
een golf gti zonder badges ofzo (of een ander merk)
omdat je sowiso een andere motor in je golfje gaat moeten lepelen om power te krijgen en dit verboden is door de wet.
maw de verzekering trekt zicht terug als jij een ongeval hebt...en mag je zelf opdraaien voor de kosten en dit kan oplopen in de miljoenen.
ja kan wel subtieler je motor tunen (nokkenassen,uitbalanceren etc etc) maar dat kost een hoop geld en dan ga je nog niet sneller als een gti of g60.
plus ga je al de rest ook moeten aanpassen (ophanging,remmen,boite).
uiteindelijk ben je duurder uit dan een zwaarder model te kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon simon Bekijk Berichtenzonder rekening te houden met de wet, wat dan?...
Comment
-
en anders zou ik een bigblock overwegen.
er is geen snellere manier om te eindigen met 2 stukken auto's IPV 1
je moet meer doen dan juist een motortje te veranderen, bezin er ge begint.
zo komt het interieur van mijn autootje bvbeeld uit een opgefokte firebird met 400pk.
blijkt dus dat het v6 achterasje het koppel en pk niet aankon van die ZZ4 crate engine.
tegen 70km/u kapot geschoten en zich een weg geboord in het chassis.
kerel heeft de auto in stukken kunnen verkopen.
ach jah, de een zijn dood......Last edited by Timmie; 09/03/2010, 23:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenSleeper is onopvallende kar (exterieur ongeveer standaard) met een pak extra pk's
Meest gebruikte motoren bij een Golf 1 motorswap zijn de G60 of de 1.8T (meest bekende in België is de (ex-)Kubus van Workz), eventueel de 2.0 16v uit een Golf II Gti.
Natuurlijk rijden er ook nog een aantal rond met VR6-ombouw maar probleem is dan het extra gewicht op de vooras.
Als uw auto jaarlijkse keuring heeft, vergeet het dan al maar. Bij oldtimerkeuring is meer mogelijk, maar nog altijd verboden.
een golf 3 16V blok is een heel goede basis, en zelfs standaard zul je daarmee al heel wat moderne autos te kakken zetten.
opfokken is mogelijk dmv cilinderkoptuning en/of turbo of opboren...
op volksforum heeft er iemand een 1600cc blok (vw) en die heeft er 170pk uit gehaalt door er een turbo op te zetten.2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Hier schijnt het de mode te zijn uw Lexus IS300 van een turbo te voorzien of van een supercharger (of beiden).
Laat die wagen aan de buitenkant helemaal standaard en ge hebt zonder twijfel iets om menig BMW, Passat, A4 en andere Ibiza-rijders de frustratie van hun leven te bezorgenElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
...Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
De meeste lepelen er een 1.8T in, hier een voorbeeld;
Kan je zonder problemen 250pk halen, wat voor een mk1 chassis niet weinig is;
Je kan die motor(mits de nodige hardware) zelf opkietelen tot boven de 600pk...
Uiteindelijk zit daar wel een hoop werk in, en natuurlijk ook een prijskaartje, dus ik zou zeggen, wat is je budget?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarcoVR6 Bekijk BerichtenDe meeste lepelen er een 1.8T in, hier een voorbeeld;
Kan je zonder problemen 250pk halen, wat voor een mk1 chassis niet weinig is;
Je kan die motor(mits de nodige hardware) zelf opkietelen tot boven de 600pk...
Uiteindelijk zit daar wel een hoop werk in, en natuurlijk ook een prijskaartje, dus ik zou zeggen, wat is je budget?
Comment
-
dacht dat sumitracing er 1 had voor een golf 4.
prijzen kunnen varieren tussen 1000 tot 5000$
naargelang of je alleen een supercharger wilt of een voledige kit voor je wagen.
als er geen kit bestaat voor je auto kan je zelf beginnen met brakketjes enz te creeren voor je wagen. in sommige gevallen ( mijn auto ) zou ik in de plaats van mijn aircocompressor een centrifugal supercharger kunnen plaatsen. maar opnieuw hopen werk. en het valt op voor de keuring.
Comment
Comment