Mededeling

Collapse
No announcement yet.

harde wegligging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• harde wegligging

Hoi,

Ik heb zonet een nieuwe wagen gekocht, een hyundai santa fe 2.2 CRDI van 2007.
    Ik ben tevreden van mijn wagen, behalve dat ik vind dat hij nog al vrij hard op de baan ligt
    Op vlakke wegen voel je niets, maar op de oudere wegen voel je elk putje vrij hard waardoor
    het interieur trilt en nare geluiden maakt.

Nu ken ik eigenlijk niets van automechanic, maar kan ik dit probleem op een (goedkope)
    manier oplossen?? Mss door een aanpassing van mijn garagist zelf??

Of moet ik dan al direct naar nieuwe onderdelen zoeken, vering of schokdempers misschien?
    En zoja welke en waar kan ik dat kopen?

grtz phil

Vreemd, je zou eerder verwachten dat zo'n auto een zachte en comfy ophanging heeft.

Is de auto verlaagd (sportvering)?
    Welke maat velgen staan eronder?
    Hoe is de bandendruk?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De auto is niet verlaagd en er staan originele velgen van huyndai op, de banden spanning
      heb ik nog niet gecontroleerd, welke bandendruk is ideaal?

Comment

Geen idee, dat staat normaal ergens in het boekje.

Ik heb trouwens ook te rap uw post gelezen. Ik dacht dat het ging over een Sonata

Een Santa Fé dus... Best eens proberen om andere eigenaars te vinden en eens vragen of ze dit probleem ook ervaren.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipovich Bekijk Berichten
          De auto is niet verlaagd en er staan originele velgen van huyndai op, de banden spanning
          heb ik nog niet gecontroleerd, welke bandendruk is ideaal?
          De minimum te gebruiken druk voor de omstandigheden , zoals snelheid en gewichten, kun je uitrekenen met spreadsheet van mijn hand.
          Daarin gebruik ik de zelfde formule en zijn toeslagen , als die de banden- en auto-fabrikanten zelf ook gebruiken voor de adviesdrukken op de stikker te bepalen.
          De laatste tijd echter wordt achter steeds vaker de maximum druk van de band aan gehouden voor maximaal gebruik, en wordt advies voor normaal gebruik niet meer gegeven.
          Kun je de gewichten daar zelf voor bepalen dan geeft mijn andere spreadsheet daar wel weer advies voor.

Hier de 2 linken naar de mappen met spreadsheet en voorbeelden.

voor als je de normaal-gebruik adviezen op je stikker hebt staan.
          en

als je de normale asgewichten helemaal zelf wilt bepalen.

Komen er nog vragen bovenborrelen ( vast wel), dan kun je die hier stellen.

Comment

Heb de bandenspanning gecontroleerd, heb de banden 0.1 bar luchter gepompt als de gevraagde waarden, maar dit is geen succes. Trillingen blijven. Is er geen andere oplossing?

Terug naar de garage gaan, of zou ik zelf nieuwe onderdelen moeten aanschaffen? Ik weet het niet goed meer

Comment

het is een hoge auto en om de rolneiging in de bochten tegen te gaan heeft men waarschijnlijk de ophanging vrij stug gemaakt alsook dikke antirolstangen gestoken
              je kan misschien gaan voor een setje velgen met een maatje minder zodat de bandhoogte groter wordt en je op die manier toch wat comfort kan winnen
              zitten er runflats op nu of gewone?
              www.peugeotforum.be

Comment

Working...
              X