Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3e remlicht brandt spontaan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3e remlicht brandt spontaan

Beste

Mijn 3e remlicht brandt sinds enige tijd onder het rijden. Mijn voet staat dan niet op de rem maar het knippert dan, wel niet op volle sterkte maar toch..

Bij het uitlezen is niks uit gekomen.

Ik heb enkele tijd terug een trekhaak laten zetten maar ook hierbij zijn 2 modules geplaatst waardoor deze storing niet veroorzaakt zou kunnen worden door de trekhaak.

Iemand nog andere suggesties?

Gr

simpel, aan u rempedaal zit een schakelaar. waarbij als je op je rem drukt de schaelaar word ingedrukt en dat u remlichten gaan branden.
    waarschijnlijk is is er of iets mis met die schakelaar. of komt u pedaal niet ver genoeg meer nar boven om niet meer tegen die schakelaar te zitten. MAE, u pedaal blijft die schakelaar lichtjes indrukken.

btw, is het alleen u 3de remlicht of al u remlichten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      simpel, aan u rempedaal zit een schakelaar. waarbij als je op je rem drukt de schaelaar word ingedrukt en dat u remlichten gaan branden.
      waarschijnlijk is is er of iets mis met die schakelaar. of komt u pedaal niet ver genoeg meer nar boven om niet meer tegen die schakelaar te zitten. MAE, u pedaal blijft die schakelaar lichtjes indrukken.
      Dan zou toch niet enkel het 3e remlicht branden? Of zie ik het verkeerd?

Comment

mja, daarom ook dat ik het nog maar eens extra vraag of dat het alleen zijn 3de remlicht is.

als het alleen zijn 3de remlicht is, dan zit die met een slecht contact ergens in zijn draden.
        maar zoals altijd is het redelijk moeilijk om een uispraak te doen sinds men hier altijd vergeet toe te lichten over welke wagen het gaat.
        merk:
        type:
        jaar:
        motorisatie:
        zijn dingen die al een pak kunnen helpen.

Comment

mja, daarom ook dat ik het nog maar eens extra vraag of dat het alleen zijn 3de remlicht is.

als het alleen zijn 3de remlicht is, dan zit die met een slecht contact ergens in zijn draden.
          maar zoals altijd is het redelijk moeilijk om een uispraak te doen sinds men hier altijd vergeet toe te lichten over welke wagen het gaat.
          merk:
          type:
          jaar:
          motorisatie:
          zijn dingen die al een pak kunnen helpen.
          Excuses, het is overigens alleen het 3e remlicht..

Audi
          A3
          2004
          1.9 TDi

Comment

kijk zowiezo toch al die switch na. in sommige auto's komen er 3 draden op die switch aan.
            1) +12V batterij
            2) remlichten links/rechts
            3) middelste remlicht

op 2 en 3 kan dan nog eens cruise control/computer/ anderen op aankomen.

nadien eens nakijken alles bij het licht zelf in orde is ( aansluitingen, vocht, enz )
            let ook eens op, als dat constante pulsen zijn, dan kan het wel degelijk van u computer komen. als het zoiets is dat gebeurd als je een heuveltje ofzo neemt, dan zal het eerder een slecht contact zijn.

Comment

kijk zowiezo toch al die switch na. in sommige auto's komen er 3 draden op die switch aan.
              1) +12V batterij
              2) remlichten links/rechts
              3) middelste remlicht

op 2 en 3 kan dan nog eens cruise control/computer/ anderen op aankomen.

nadien eens nakijken alles bij het licht zelf in orde is ( aansluitingen, vocht, enz )
              let ook eens op, als dat constante pulsen zijn, dan kan het wel degelijk van u computer komen. als het zoiets is dat gebeurd als je een heuveltje ofzo neemt, dan zal het eerder een slecht contact zijn.
              Voor zover ik gezien heb knippert heb 3e remlicht zwakjes.. Ik ga de aansluitingen en de lampjes een nakijken..
              Mijn achteruitrijlicht brandt ook niet meer als ik hem in de achteruit zet, is er een connectie tussen deze twee?

Comment

normaalgezien niet. tenzij al die lichten dezelfde massa gebruiken.

u achteruitrijlichten zitten op een switch aan u pook aangesloten.

nu als je ook al aanhaalt dat er meerdere lichten niet werken zou ik toch al meer naar de massa van lampen gaan denken.

Comment

Ik moet wel zeggen dat er enige tijd geleden een afneembare trekhaak is gemonteerd op de Audi.
                  Ze hebben er dan wel modules tussen geplaatst tegen storingen..

Comment

vermoedelijk omdat het een recente wagen is is het met een CAN sturing. Meeste dingen zijn dan massa-geschakeld om de electronica-module te beschermen. Vermoedelijk zit er een probleem in de massadraad naar de stuurdoos waardoor het licht knippert telkens de massadraad contact maakt met de carroserie (al dan niet op volle sterkte). Licht zal nog perfect werken tijdens remmen want dan krijgt hij zijn massa via de stuurdoos.

massaschakelingen om electronica te beschermen is vrij simpel. Stel electronische sturing zit aan de + kant als er dan kortsluiting tussen de sturing en verbruiker zit dan stook je de electronica op nog voordat de zekering doorbrand. Electronica aan de - kant, met korstluiting op de + springt gewoon de zekering. Korstluiting op de - kant tussen sturing en verbruiker = verbruiker ongewenst inschakelen.

of als geen CAN sturing dan natuurlijk gewoon massa van de lampen controleren want dan zit er ergens een probleem daar
                    Last edited by ; 02/02/2010, 16:35.

Comment

ongelooflijk dat ik dit zeg, maar als IT-er vind ik dat computers auto's om zeep helpen

Comment

ongelooflijk dat ik dit zeg, maar als IT-er vind ik dat computers auto's om zeep helpen
                        Dat is een heel andere discussie natuurlijk, maar eigenlijk doen ze meer goed dan verkeerd imho.

Comment

het is niet slecht he al die IT ( zolang het werkt )
                          maar als het faalt is het een zoekwerk van jewelste wat het probleem kan zijn.

ooit zo eens op een oldtimer meet zoon discussie gehad of een moderne auto ( mini, beetle, enz ) nog een oldtimer kunnen worden.
                          want welke van deze auto zijn software en electronica zal nog in orde zijn na 25 jaar.
                          en wie kent er tegen dan nog iets van deze auto's ?

Comment

het is niet slecht he al die IT ( zolang het werkt )
                            maar als het faalt is het een zoekwerk van jewelste wat het probleem kan zijn.

ooit zo eens op een oldtimer meet zoon discussie gehad of een moderne auto ( mini, beetle, enz ) nog een oldtimer kunnen worden.
                            want welke van deze auto zijn software en electronica zal nog in orde zijn na 25 jaar.
                            en wie kent er tegen dan nog iets van deze auto's ?
                            inderdaad, ik ben ook IT-er in het dagelijkse leven en ik vind dat ze soms te ver gaan in wagens. De reden is vooral kosten besparing hoor. Minder koper omdat de singaaldraden dunner zijn als elke ding apart voeden met een schakelaar. Makkelijker functies in te bouwen vb cruise control vraag nu geen enkel extra component tov een wagen zonder enkels wat meer regels code in de software.

en dit alles maakt dat wagens een beetje van evolueren naar computers, en zeg nu zelf de degelijkheid van de hardware kan best ok en goed zijn en het misschien 30 jaar uithouden. Maar de kennis over de specifieke software is dan al lang verloren, de interfaces om uit te lezen zijn geëvolueerd, ...
                            En vooral software is het enige product dan je in de wereld kan verkopen waar mensen van aanvaarden dat er fouten inzitten en dat er het niet altijd doet wat je wil dat het doet
                            Persoonlijk vind ik het een foute mentaliteit (zelfs als IT-er)

sorry voor de offtopic dus

Comment

anders moeten we eens vragen of deze laatste 5 posts in een apart topic komen te staan
                              "auto's en computers" ofzo ?

Comment

Mijn ervaring is dat de software het niet laat afweten, het is eerder de interface die de job niet aankan. De koppeling tussen de 12v-installatie, en het digitale commando ... daar zit het probleem.

Comment

Working...
                                X