Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Check ABS op Toyota Auris

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Check ABS op Toyota Auris

Sinds deze morgen hoor ik bij het traag rijden een gekreun vanachter aan de auto. Precies een rem die blijft hangen.
    Meestal enkel bij het vertrekken vanuit stilstand. Eenmaal in beweging hoor ik niets meer.

Na 40 km door de sneeuw ploeteren en 15 min stilstand kreeg ik er ook nog een waarschuwing bij op het dashbord, ABS lichtje brand en boodschap Check ABS verschijnt.

Moet ik me zorgen maken en direct naar de garage rijden of kan ik nog even wachten voor langs te gaan?

Het gaat om een Toyota Auris 1.4 D4D uit 2007 met 77K km op de teler. Auto is 2500 km (30/12/09) geleden nog op onderhoud geweest en ze hebben toen de remblokjes achteraan vervangen.
    Last edited by DyNaRaX; 01/02/2010, 16:34.

Misschien een aanlopende rem ter compensatie van een gaspedaal dat kan blijven hangen?
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Op 75.000 km de achterste remblokjes vervangen?

Das wel vroeg eigenlijk. Dunne voering daar bij Toyota.

Waarschijnlijk is een van de geleidingsbussen vast(er) komen te zitten. Misschien de rubber niet goed terug gestoken bij het vervangen van de blokjes, komt daar vuil tussen en gaat het moeilijker geleiden

Comment

Blokjes waren nog niet helemaal op maar ze waren net iets te versleten om ze nog 15k km te laten zitten dus hebben ze ze al vervangen (tis een leaseslet, dan vervangen ze al iets sneller)

Deze namiddag eens langs de garage gereden en ze hebben hem eens uitgelezen, blijkbaar moet er deze ochtend een storing geweest zijn want de sensoren van de achterwielen gaven geen signaal door.

Deze namiddag geen problemen meer gehad. Zal het wat in het oog houden de komende dagen/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Misschien een aanlopende rem ter compensatie van een gaspedaal dat kan blijven hangen?
          Voor dat gaspedaal zal ik binnenkort vermoedelijk binnen moeten. Nekeer zien hoelang het duurt dat de leasing iets laat weten.

Comment

Toch maar zo snel mogelijk eens laten nazien bij de dealer, want remmen zijn toch erg belangrijk, hé. Wel vreemd dat er naast het gekreun aan de achterremmen ook nog een ABS -fout opgetreden is, maar aangezien ze er tijdje geleden aan gewerkt hebben zou ik toch denken dat ze daar iets misprutst hebben. Wat zeker met remmen niet zou mogen daar moeten ze 200% zorg aan besteden!!!

Comment

voor de ABS ben ik zaterdag namiddag nog eens naar de garage gereden maar daar zagen ze niks speciaals buiten die storing. Ik heb de boodschap niet meer gehad sinds zaterdagochtend.

Zou het kunnen zijn dat de storing kwam door nogal vrij veel wielspin? Ik ben zaterdag ochtend namelijk een besneeuwde helling opgereden en tijdens het oprijden had ik nog al veel last van spinnende voorwielen (zomerbanden ). Op een bepaald moment was het zo erg dat ik in 3de nog wielspin had terwijl de wagen gewoon bleef stilstaan.

Dat lawaai achteraan is er niet altijd en is zeer moeilijk te reproduceren. Zaterdag had ik er vrij veel last van vandaar dat ik dacht dat er misschien een link was met het ABS probleem.

Comment

Ik wilde het net zeggen. Waarschijnlijk ABS wat van de wijs door wheelspin. Kan je ook hebben als je op een testbank bent geweest. Als de voorste wielen een stuk meer draaien dan de achterste. Gaat vanzelf weer weg.
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

boodschap is er toch wel even blijven opstaan, zelfs nadat de wagen 10 minuutjes had stilgestaan (motor af)

Comment

Working...
                  X