Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijgeluid bij sturen (kloenk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bijgeluid bij sturen (kloenk)

Goedenavond, heb een vraagje , afgelopen vrijdag hoorde ik opeens toen ik weg wilde rijden met mn auto (audi A2) een vreemd (kloenk) geluid bij het sturen onder mn auto vandaan komen, dat gebeurde bij het draaien aan het stuur zeg maar, ben ik zaterdag naar audi dealer geweest , die hebben er naar gekeken en geconstateerd dat de veerpootlagers versleten zouden zijn kosten hiervan 280 euro om te laten maken, heb ik vandaag(zondag) weer een
    rondje gereden en nu is dat kloenk geluid eigenlijk weg!!?? Nu vraag ik me af kan dat eigenlijk wel , volgens zeggen zouden je veerpootlagers versleten zijn maar dan zou je dat geluid (kloenk) toch elke keer moeten blijven horen? kan toch niet opeens weg zijn dan?
    Misschien dat jullie iets weten? Ik lees het wel! Groetjes Richard

beetje weerafhankelijk (vocht)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vos10 Bekijk Berichten
      Goedenavond, heb een vraagje , afgelopen vrijdag hoorde ik opeens toen ik weg wilde rijden met mn auto (audi A2) een vreemd (kloenk) geluid bij het sturen onder mn auto vandaan komen, dat gebeurde bij het draaien aan het stuur zeg maar, ben ik zaterdag naar audi dealer geweest , die hebben er naar gekeken en geconstateerd dat de veerpootlagers versleten zouden zijn kosten hiervan 280 euro om te laten maken, heb ik vandaag(zondag) weer een
      rondje gereden en nu is dat kloenk geluid eigenlijk weg!!?? Nu vraag ik me af kan dat eigenlijk wel , volgens zeggen zouden je veerpootlagers versleten zijn maar dan zou je dat geluid (kloenk) toch elke keer moeten blijven horen? kan toch niet opeens weg zijn dan?
      Misschien dat jullie iets weten? Ik lees het wel! Groetjes Richard
      Hebben ze enkel gekeken? of het probleem tijdelijk verholpen?

Comment

dank voor je reactie, zat zelf ook nog te denken aan weersomstandigheden, kou ofzo? vind het alleen zo vreemd al zou dat dus door het weer komen dat een dealer dan verkondigt dat de lagers versleten zijn?! nog meer mensen met ideeën?

Comment

Carlito, ze hebben enkel (tien minuutjes) gekeken, en heeft ook monteur stukje meegereden, en toen kwam er 1 vd receptie met mededeling dat lagers versleten zijn ... Dat we daar weg reden was het geluid er nog gewoon, ze hebben er niks aan gedaan op dat moment...

Comment

Dan kan je 2 dingen doen:

- Vervangen
            - Verderrijden tot ze je daarvoor afkeuren en ondertussen jezelf ergeren aan het geluid vanaf dat het wat vochtig wordt

Comment

je zou zeggen dat het vandaag ook wel vochtig is, althans hier in dordrecht wel, en vandaag hoorde ik het juist niet, maar met apk keuring komen ze daar dan achter? want 3 februari gaat tie voor de keuring...

Comment

Normaalgezien zouden ze dat bij APK moeten merken ja.
                Ik zou in ieder geval niet twijfelen aan de expertise van een degelijke Audi-dealer.

Comment

en als je lagers versleten zijn kan je dat dan de ene dag wel horen en de andere dag niet?? lijkt mij vreemd....

Comment

Dan zijn ze niet stuk he.

Niemand op dit forum heeft die auto van jou gezien, dus wie zijn wij om een onbekende Audi dealer in twijfel te trekken?
                    Rij eens tot een andere dealer met dezelfde klacht, zien wat hij zegt.

Comment

snap ik, de klacht is op dit moment dus weg want ik hoorde het vandaag niet , dus kan zonder bijgeluid ook niet langs een andere garage rijden, maar ik denk dat ik de apk wel eventjes afwacht, bedankt voor je reacties trouwens..

Comment

is 280 euro hiervoor een normale prijs?
                        zo'n veerpootlager kost je toch maar een 40-tal euro? Is er dan zoveel werk aan in manuren (200 euro!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matthiasdeblaiser Bekijk Berichten
                          is 280 euro hiervoor een normale prijs?
                          zo'n veerpootlager kost je toch maar een 40-tal euro? Is er dan zoveel werk aan in manuren (200 euro!)
                          200 euro aan manuren is minder dan 4u werk.
                          Afhankelijk van de inbouwplaats en bereikbaarheid van die lagers is 2u per kant niet verkeerd geschat.

Bovendien kost een lager van een audi A2 behoorlijk wat meer dan 40 euro. Aftermarket betaal je er al een 60-tal euro per stuk voor

Comment

Normaal zeggen ze hier niets van op de keuring hoor, in elk geval toch geen afkeur ofzo.

Maar dat wil niet zeggen dat je dit niet moet laten herstellen natuurlijk.

280€ is geen gekke prijs hoor.

2 lagers (schat zo'n 70,80€ ?) + werkuren

Comment

Okay, dus je zegt 2 uur werk per kant is niet verkeerd gerekend , hoe kunnen ze dan binnen 10 minuten weten dat de veerpootlagers versleten zijn? moet dat niet eerst uitelkaar gehaald worden om dat te constateren? ik weet het niet hoor , ik heb er echt geen verstand van maar het lijkt mij dat je iets uit elkaar moet halen om te kunnen zien dat iets kapot is? ikzelf heb het idee bij die garages dat ze kijken van nou die auto is bijv. 7 jaar oud er staat 96000 km op de teller , het bijgeluid (kloenk) lijkt op versleten lagers dus het zouden best de lagers weleens kunnen zijn?!!? Ik heb vandaag weer gereden en wederom hoor ik het bijgeluid (kloenk) NIET meer!!! zou het dan toch gewoon aan het weer gelegen hebben?? Ik vind het echt vreemd, en waarom zou een garage niet zeggen dat het aan het weer kan liggen??!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                200 euro aan manuren is minder dan 4u werk.
                                Afhankelijk van de inbouwplaats en bereikbaarheid van die lagers is 2u per kant niet verkeerd geschat.

Bovendien kost een lager van een audi A2 behoorlijk wat meer dan 40 euro. Aftermarket betaal je er al een 60-tal euro per stuk voor
                                Ik heb laatst de linkse veerpootlager laten vervangen bij mijn 9000.
                                Stuk kostte 90€ dacht ik en hij heeft er 20min aan gewerkt ofzo.
                                2u lijkt me wel wat lang hoor, niet?
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Ik heb laatst de linkse veerpootlager laten vervangen bij mijn 9000.
                                  Stuk kostte 90€ dacht ik en hij heeft er 20min aan gewerkt ofzo.
                                  2u lijkt me wel wat lang hoor, niet?
                                  Ligt aan de opbouw van een wagen.

bijvoorbeeld gloeibougies van een C 200 CDI vervangen: 10 min werk.
                                  Gloeibougies van een B 200 CDI vervangen: 3.5u werk (minstens)

Comment

Working...
                                  X