Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes alarm probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes alarm probleem

We hebben een probleem met onze tweedehands mercedes. Er zit een alram op die we nu niet meer uitgeschakeld krijgen.
    Wanneer je met de afstandsbediening opent kan je gewoon starten. Soms niet en dan knippert er een klein rood lampje links van het stuur. Wanneer ik dan op de afstandbediening drukte, werd het alarm gedesactiveerd en kon ik vertrekken.
    HELAAS.... vandaag dus niet. Nieuwe batterijen ingedaan en alles maar wanneer ik op de afstandsbediening duw wordt het alarm niet uitgeschakeld.
    Daar staat mijn auto dan vol boodschappen op de perking van de Colruyt. Hebben juist 6 km naar huis gestapt en behoorlijk pissed.
    Is er een manier op het alarm op een andere manier uit te zetten? Of iemand een idee wat er kapot kan zijn? Aan de afstandbediening ligt het niet denk ik. Misschien aan de ontvanger? Kan die kapot zijn? En waar bevindt die zich ergens?
    Alvast HEEL erg bedankt voor alle tips.

Is het een origineel Mercedes-Benz alarm?

Over welk type wagen gaat het?

Comment

het is een tweedehands dus ik weet eigenlijk niet of het een orgineel alarm is. Het lampje zit wel in het dashbord verwerkt. De afstandsbediening is een klein bakje dat aan mijn sleutelbos hangt met 2 knoppen op.

Mercedes C220 Diesel van het jaar 1994

Oh, ik ben blij dat er iemand reageert en hopelijk ook kan helpen.

Comment

Dus het is een aparte afstandsbediening en niet in de sleutel verwerkt?

Dan is het wss ook geen klapsleutel?

Dan gaat het om een nageplaatst alarm, en is het niet zo te zeggen waar het juist zit en hoe het uit te schakelen is.

Comment

normaal gezien zitten de draden die je moet doorknippen onder de passagiersmat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            normaal gezien zitten de draden die je moet doorknippen onder de passagiersmat
            Normaalgezien gaat het alarm constant afgaan als je de draden doorknipt

Comment

Nee, geen klapsleutel.
              Draadjes doorknippen dus. Als da blijft toeteren zou ik da zelfs niet erg vinden. Als hij maar van die parking raakt. Ik parkeer heb dan wel bij de buren. Zijn jullie zeker dat hij het dan zal doen? Ook een achteraf geplaatst alarm?

Alvast bedankt voor de reacties.
              Last edited by ; 06/01/2010, 21:37.

Comment

Als het een achteraf geplaatst alarm is moet je eens op zoek onder de motorkap en kijken of je ergens de centrale / sirene (meestal zwart en zo'n 10cm op 15 cm) zit zitten en of er geen merk op te vinden is. Soms is deze centrale ook voorzien van een slot om het via een sleutel te kunnen uitschakelen (vaak onder een zwarte kunststof dop), maar dan heb je natuurlijk een sleutel nodig .
                Vindt je er een merk op dan kan je via b.v. het internet op zoek naar een dealer in de buurt en daar je licht eens gaan opstekken en vragen of ze het kunnen herstellen of verwijderen, want draden doorknippen is niet altijd zo'n goed idee. Je hebt voor je het weet kortsluitingen en als je die van de startonderbrekking doorknipt, start de boel sowieso niet meer, tenzij je ze terug aan elkaar zet, maar welke zijn het??? .
                Veel succes!

Comment

Working...
                X