Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ruitenwisser kapot alfa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ruitenwisser kapot alfa

Hallo,
    ik heb een probleem met de ruitenwissers op mijn Alfa 156,
    indien ik 'handmatig' de ruitenwissers bedien werken ze (handmatig = eenmalig doen werken door hendel aan stuur telkens naar beneden te klikken)
    echter indien ik ze op 'automatisch' zet (eendert welke van de 3 standen) springt de zekering meteen!

Ik kan dus met de wagen rijden, als het regent bedien ik de wissers handmatig, telkens dus het hendeltje bedienen om 1 heen en weer-beweging te krijgen.
    Dit is uiteraard niet ideaal maar het werkt.
    Ik moet nu echter naar de controle en denk niet dat ze dat daar gaan aanvaarden?

Wat is nu mijn probleem + hoe aanpakken?
    Ik wil liever geen volledig nieuwe wisser-installatie (motor + rest kost 250 euro) en dit is ook niet nodig vermits de wissers nog werken...
    Ik veronderstel dat er ergens een vals contact is of zo -> ENIG IDEE HOE IK BEST TE WERK GA IEMAND?

alvast bedankt!!!
    Hans.

Op de keuring hebben ze nochtans mijn ruitenwissers niet geprobeerd afgelopen maandag.
    Of is het misschien voor verkoop?

Comment

als de zekering niet springt als je meermaals achter elkaar je wisser bedient (laat ons zeggen een trage automatische stand simuleerd) maar wel als je je wisser op interval zet dan zit het probleem in de schakelaar of in de connectie naar schakelaar of van schakelaar naar het relais. Verder moet je niet zoeken

De wisser installatie zelf zal dan niet het probleem zijn. Springt de zekering ook bij de simulatie dan is er eerder een probleem met motor of bedrading na het relais.

Comment

Working...
      X