Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Bravo valt stil.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat Bravo valt stil.

Ik heb een Fiat Bravo JTD 100 - bwj 2001 (185.000 km)
    Het probleem begon zo een 2 weken geleden.

Als ik aan het rijden was, en moest stoppen bij rood licht, viel mijn motor uit.
    Ik beetje paniek, proberen snel terug te starten.. lukt niet.
    Moest zo een kwartier wachten, voordat die kon starten.

Maarja, ik dacht, misschien éénmalig, niet serieus nemen.
    En toen begon dat meer en meer te gebeuren. Zelfs één keer gebeurde dit rijdend.
    Voor alle duidelijkheid, dit maakte ik meestal mee als ik moets stoppen vb voor rood licht.

Uiteindelijk naar een garagist, ik alles uitleggen; hij spelde voor "krukassensor"!
    Eventjes uitlezen, hij zei dat hij gelijk had, het was de krukassensor.

Ik kon pas over een week een afspraak krijgen.. dus voor 27 november 2009.

Wat ik wel merk, indien ik vrij op lage toeren rij, dan valt mijn auto niet stil.
    Maar wanneer ik wat snel rij, dan maakt het wel een probleem.

Mijn vraag aan de kenners;
    1- heeft mijn garagist gelijk? Is het wel de krukassensor?
    2- heeft iemand dezelfde probleem gehad?
    3- of wat kan het oorzaak nog zijn?

Alvast bedankt

jep is de krukassenor

is vooral bij warme motor

oorzaak= slijtage

Comment

Bij mijn 146 JTD (2000) indertijd begon het hier ook mee, ook viel de mijne nog stil bij het nemen van een drempel. Gék werd ik er van !
      Bij mij werd toen ook de krukassensor vervangen en even later nog een andere sensor ook (bdp sensor, of is dat dezelfde ?)
      In ieder geval moest voor één van die twee de distributieriem eraf, dus dat is dan nog een vrij kostelijke zaak geweest voor een onnozel sensorke.
      En toen een twee maand later de gaspedaalsensor. Ik hoop voor u dat die bij u het nog even volhoud, want die was als stukprijs al niet goedkoop....

Succes !

Frederik

Comment

Yep klopt! Net hetzelfde voor gehad bij m'n 156 JTD....ze zijn ervoor bekend

Comment

Oei oei, Frederik, ik hoop dat ik niet hetzelfde meemaak, zoals wat gij meemaakte

Bij mij gaan ze vrijdag de krukassensor vervangen, het gaat me iets van € 110-120 kosten.

En dan hopen, dat er verder niks gaat gebeuren

Thnx voor de reacties

Comment

Auto vandaag binnen gedaan, en inderdaad zoals mijn garagist het zei; was het de krukassensor!

Probleem opgelost = ik ben blij

Het kostte mij € 92 .. volgens mij, een eerlijke prijs.

bij;

Garage Raf Schils
            Eynestraat 74
            3800 Sint-Truiden (Zepperen)
            01134131

Ik kan hem enkel aanraden

Comment

Lijkt mij idd niet overdreven veel.
              Ik hoop ook voor u dat het daar bij blijft
              Ik vond dat indertijd in mijn veel te zware 146 (1,4 ton of zo) al een fijne motor (als hem niet stilviel) dus dat moet in de iets lichtere Bravo nog leuker zijn
              Ik weet niet waar gij het hebt voorgehad dat hij voor de eerste keer uitviel ?
              Bij mij begon het met in noodloop gaan (= gn vermogen meer hebben) op de E313 in Ranst (waar de E34 bijkomt) ten tijde van werken (dus zonder pechstrook) Lekker op de linkerbaan en ineens met de vier pinkers op tussen vrachtwagens onder luid getoeter maar zonder vermogen moeten slalommen om dan al dribbelend in de grasrand tot stilstand te komen
              Mijn vertrouwen in de auto heeft toen een flinke deuk opgelopen
              Vervelend (financieel) was vooral dat bij mij al die sensors in twee maand eraangingen. Op een 160000km, dus wat vroeger als bij u

Comment

Amaiii op de E313 stilvallen zonder pechstrook, ik mag me dan gelukkig prijzen.. bij mij was het meer simpelder, awel 2 aan de rode lichten was minder, maar daarbuiten, had ik vaak een geschikte plek

Inderdaad, mijn vertrouwen is ook een beetje weg.. maarja, mijn autotje krijgt nog één kans

Comment

Working...
                X