Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garagepoortopener voor binnenblijvende kantelpoort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garagepoortopener voor binnenblijvende kantelpoort

Jowkes

ben nu al een tijdje op zoek naar een garagepoortopener (automatisatie voor garagepoort) specifiek voor een kantelpoort die binnen de gevel openkantelt. Zo'n systeem kan je natuurlijk nieuw aankopen en de volle pot betalen maar zo'n specifiek systeem (voor een binnenblijvende kantelpoort) is een redelijk kostelijk lolleke (> 600 euro).
    Nu heb ik een heel nette en recente tweedehands garagepoortopener op 't oog (type: Mac Twister).
    Iemand ervaringen met zo'n ding? Die torsiearmen... eens aangepast voor een bepaalde breedte van poort... zijn die nog terug te verlengen (uitschuifbaarsysteem ofzo)? Of zijn die armen destijds bij plaatsing op die bepaalde poort tot op de juiste breedte afgezaagd?
    De miserie is dat de verkoper er zelf geen kaas van gegeten heeft en er weinig over weet te vertellen...

ik heb ook 2 binnen de gevel draaiende hörmann kantelpoorten, en heb daar destijds ook al eens voor gekeken om deze te (laten) automatiseren. de technieker in kwestie raadde mij dat af toen hij hoorde dat het binnen de gevel draaiende poorten waren...
    zoals u zelf schrijft is dat bovendien nog een heel kostelijke bedoening op de koop toe. immers, de 'goedkopere' automatisering spullen die je bvb in Makro, Gamma, Hubo, etc...aantreft van pakweg 150 euro of zelf minder, die kun je daarvoor absoluut niet gebruiken.
    ik heb daar ook vrede mee genomen en het tot nog toe zo gelaten, ervan uitgaande dat ik beter die huidige (en tevens niet geïsoleerde) kantelpoorten op termijn vervang door sectionele poorten die wél geautomatiseerd zijn - mogelijks kun je die nog gedeeltelijk in uw belastingen steken zelfs (zie site Hörmann)
    vermoedelijk komt dat weliswaar duurder uit, maar dan ben je ineens van alle mogelijke miserie vanaf, en bovendien kun je in dat geval uw wagen veel dichter bij de poort zelf parkeren (en extra plaats overhouden om iets anders te zetten), terwijl dat nu bij binnen de gevel draaiende kantelpoorten toch niet het geval is.
    ik zou als ik u was die automatisatie laten voor wat ze is, en eventueel uitkijken naar een goedkope sectionele poort, die je al dan niet nadien wél (zelf) kunt uitrusten met zo'n goedkope automatisatie: mijn pa en mijn zus hebben dat zo gedaan en dat gaat goed, maar je moet dan wel rekening houden dat de motor en het bijhorend tractie systeem (ketting) wel een hoop meer kabaal & herrie maken dan als je een duurdere all-in-one versie neemt van een merkpoort, die door de fabricant reeds geautomatiseerd is vanaf ze bij u hangt.
    ik zou eens kijken op bijvoorbeeld kapaza: daar worden soms tegen tamelijk concurrerende prijzen nieuwe sectionaalpoorten aangeboden, waarvan ik denk dat je beterkoop af bent dan uw oude poort te gaan automatiseren. tenzij natuurlijk je poort nog maar net nieuw is natuurlijk.

Comment

Kwaliteit en comfort hebben hun prijs. Ik vind 600 euro niet té veel geld voor een deftige installatie die jaren meegaat.
      De kans is groot dat zo'n goedkope sectionaalpoort van waarschijnlijk minderwaardige kwaliteit je op 't einde meer geld heeft gekost dan een deftige installatie. Zeker met die prullen van Gamma of Brico.

Als je ziet hoeveel men hier soms aan een setje velgen wil geven vindt ik 600 euro al helemaal niet veel geld.
      Last edited by ; 21/11/2009, 08:13.

Comment

Working...
      X