Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielen (Velgen + banden) stapelen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wielen (Velgen + banden) stapelen !!!

Dit zouden vragen moeten zijn voor de techneuten onder jullie :
    Aangezien ik zinnens ben zelf mijn wielen te stapelen (momenteel liggen die bij mijn dealer), dit om zelf, als het mij best past van set te veranderen, zou ik de ideale en technisch beste manier van stapelen moeten vinden. Belangrijk is ook zo weinig mogelijk ruimte in te nemen, hoewel het technisch best verantwoord stapelsysteem (voor het wiel dan, zowel velg als band) primeert. Ik heb al wat gaan googelen en heb de velgenboom, met en zonder wielen opgemerkt bij :

Nu vraag ik mij af of dergelijk systeem stevig genoeg is en of het vertikaal stapelen de technisch beste manier is. Het gaat hier toch om wielen met velgen 18 - 8.5 met 245-35 band als grootste maat. Wie heeft hier ervaring mee ?

Dus een tweeledige vraag :
    -Welk is de technisch verantwoorde manier van stapelen : vertikaal, dus vier stuks boven elkaar of staande op het rijvlak in één of andere rack ?
    - Kennen jullie naast de fameuze velgenboom misschien nog een ander en degelijk opberg of stapelsysteem ?

Met dank bij voorbaat,
    Pol.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

Ik leg ze gewoon op de grond op mekaar, maar dat ben ik dan weer
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
      Dit zouden vragen moeten zijn voor de techneuten onder jullie :
      Aangezien ik zinnens ben zelf mijn wielen te stapelen (momenteel liggen die bij mijn dealer), dit om zelf, als het mij best past van set te veranderen, zou ik de ideale en technisch beste manier van stapelen moeten vinden. Belangrijk is ook zo weinig mogelijk ruimte in te nemen, hoewel het technisch best verantwoord stapelsysteem (voor het wiel dan, zowel velg als band) primeert. Ik heb al wat gaan googelen en heb de velgenboom, met en zonder wielen opgemerkt bij :

Nu vraag ik mij af of dergelijk systeem stevig genoeg is en of het vertikaal stapelen de technisch beste manier is. Het gaat hier toch om wielen met velgen 18 - 8.5 met 245-35 band als grootste maat. Wie heeft hier ervaring mee ?

Dus een tweeledige vraag :
      -Welk is de technisch verantwoorde manier van stapelen : vertikaal, dus vier stuks boven elkaar of staande op het rijvlak in één of andere rack ?
      - Kennen jullie naast de fameuze velgenboom misschien nog een ander en degelijk opberg of stapelsysteem ?

Met dank bij voorbaat,
      Pol.

ik ga me ook zoiets kopen...maar is enkel tot 225 breed staat er...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Ik leg ze gewoon op de grond op mekaar, maar dat ben ik dan weer
        Idem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
          ik ga me ook zoiets kopen...maar is enkel tot 225 breed staat er...
          Deze op wielen zou tot 255 per band moeten gaan. Zo staat het er tenminste op.
          BMW M2 Coupé
          Audi S5
          Nobody is Perfect!

Comment

Nog wat aan het zoeken geweest in het Duits : "Felgenbaum". De duitsers zijn hier blijkbaar meer mee vertrouwd. Daar zullen wellicht de meesten twee sets wielen hebben.
            Deze vind ik er al op trekken :

of deze :

BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

Comment

op elkaar leggen kan, maar dan best met stukje karton tussen

als je auto mee blijft overwinteren in de garage met banden erop: bandendruk naar 3 bar zetten zodat je banden niet inzakken
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                op elkaar leggen kan, maar dan best met stukje karton tussen

als je auto mee blijft overwinteren in de garage met banden erop: bandendruk naar 3 bar zetten zodat je banden niet inzakken

Dacht ik al, maar ik heb daaarvoor speciale hoezen (TireRack) waarin de wielen, mijns inziens toch, beter bewaard worden dan bloot te liggen.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Op deze site van Michelin http://www.michelin.be/be/autonl/aut...vr.jsp?lang=NL staat het volgende om op te bergen

Ik zelf heb nu mijn zomerbanden die wel op velg liggen , gewoon horizontaal opeengelegd met daarover een doek in mijn tuinhuis op een plank op de grond.Wel eerst grondig gekuist en goed laten drogen

Groetjes,Meire

Comment

In de Aldi of Lidl hebben ze ooit eens iets simpel verkocht. Als ik het me goed herinner waren dit twee staven die je op de muur moest bevestigen en daarop kon men per staaf 2 banden + velg plaatsen.

VB:

Een ander handig ding, op dit ogenblik enkel op een site in de states gevonden:

Database error.
                    The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                      Een ander handig ding, op dit ogenblik enkel op een site in de states gevonden:

We hebben indertijd zelf zo ene gemaakt en hangt er nu nog altijd.
                      Gemakkelijk zelf te maken en kun je dan nog zelfs langer maken in lengte zodat je er meer kunt opleggen
                      Momenteel liggen de wintervelgen van de E60 & m'n golf er in.

Handig is dat het geen verlies van ruimte geeft op de grond

Als ik thuis ben neem ik wel eens een foto
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                        Of de wagen opkrikken en er assteunen onderzetten zodat de wielen van grond blijven ?
                        Last edited by ; 15/11/2009, 20:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                          We hebben indertijd zelf zo ene gemaakt en hangt er nu nog altijd.
                          Gemakkelijk zelf te maken en kun je dan nog zelfs langer maken in lengte zodat je er meer kunt opleggen
                          Momenteel liggen de wintervelgen van de E60 & m'n golf er in.

Handig is dat het geen verlies van ruimte geeft op de grond

Als ik thuis ben neem ik wel eens een foto
                          Had ik inderdaad al gezien bij TireRack. Heb daar trouwens mijn Weelhoezen besteld.
                          Maar ik vermoed dat dit een vrij duur grapje zal zijn met verzendingkosten inbegrepen.
                          Het is inderdaad plaatsbesparend, maar anderzijds geen al te goeie oplossing voor de rug. Een mens moet van tijd tot tijd ook eens hieraan denken.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Of de wagen opkrikken en er assteunen onderzetten zodat de wielen van grond blijven ?
                            Beter is nog boog van plastiek die je op de grond plaatst waar je het wiel (en de auto dan ook) in plaatst en dat de band volledig ondersteunt.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Mijn modderbanden van de pick-up staan naast elkaar onder een rek in de kelder.

Zo'n rek kan je nogal makkelijk zelf in elkaar lassen.