Mijn dochter rijdt met een Suzuki-tje waar een batterij insteekt van 35 Ah (ik vind dat nogal klein). Als ze veel electrische componenten opzet dan hoor je duidelijk dat de motor anders gaat draaien, waarschijnlijk omdat die de batterij niet kan opladen, of omdat de batterij teveel stroom verliest met alles wat opstaat.
Is best lastig als de ruitewissers, de lampen, de ventilatie en de achteruitontdooing opstaat... (zeker in de winter)
Mijn zoon heeft ook een auto staan waar hij nog zeker enkele maanden moet aan sleutelen eer die weer rijklaar is. Daar steekt een batterij van 45 Ah in. Vraag is nu of ik deze zwaardere batterij zonder gevaar in mijn dochter haar auto)ke mag steken?
Met andere woorden, riskeer ik geen brand, kortsluiting of iets dergelijks?
Uiteraard ga ik mijn batterij van 100 Ah per uur daar niet insteken :-)
THX
Is best lastig als de ruitewissers, de lampen, de ventilatie en de achteruitontdooing opstaat... (zeker in de winter)
Mijn zoon heeft ook een auto staan waar hij nog zeker enkele maanden moet aan sleutelen eer die weer rijklaar is. Daar steekt een batterij van 45 Ah in. Vraag is nu of ik deze zwaardere batterij zonder gevaar in mijn dochter haar auto)ke mag steken?
Met andere woorden, riskeer ik geen brand, kortsluiting of iets dergelijks?
Uiteraard ga ik mijn batterij van 100 Ah per uur daar niet insteken :-)
THX
Comment