Deze morgen bericht gekregen van de Citroën garage dat de automatische versnellingsbak van mijn vrouw haar C8 volledig stuk zou zijn.
Oorzaak zou een sensor zijn die verkeerde informatie naar de bak stuurde, waardoor deze zou zijn blijven slippen.
De auto was nog maar 2 dagen terug van de garage voor het vervangen van die sensor.
De totale kilometerstand bedraagt 72.000 km, auto is van 2006 en steeds rustig mee gereden. Vanaf de storingsmelding werd er direct met de auto naar de garage gegaan en niet verder mee gereden. Ok er werd 80 km met de auto gereden, net nadat hij terug was uit de garage na de herstelling van de 'defecte' sensor. Maar bij de hernieuwde foutmelding is de auto onmiddellijk van huis tot aan de garage gebracht.
De auto is ook steeds bij officiële garages onderhouden geweest, kreeg nog een onderhoud bij 58.000 km en ging ook binnen op 65.000 km, waarbij de auto elke keer is testgereden door de garage zelf en er ook nooit enige melding werd gemaakt van enig slippen van de versnelllngsbak.
Met enkel de olie van de bak af te laten besluit men dat de hele bak 'verbrand' is en een volledige revisie vereist is: offerte 4700 euro.
Ondanks het feit dat de panne te wijten zou zijn aan de verkeerde sturing door de sensor, wil de Dienst Naverkoop van Citroën niet tussenkomen in de kosten, omdat de auto ouder is dan 2 jaar.
Mijn hoop is nu gesteld op een specialist in versnellingsbakken die ik hier op het forum kon vinden.
Alleszins nam ik hiermee contact op en werden er inmiddels concrete afspraken gemaakt, waarbij al
dank voor de zeer snelle reactie.
Zij zouden al minstens verder gaan dan louter het aflaten van de olie om een gedetailleerde diagnose te stellen.
Als er intussen mensen zijn met tips om klacht in te dienen bij Citroën, zjjn deze altijd welkom.
Oorzaak zou een sensor zijn die verkeerde informatie naar de bak stuurde, waardoor deze zou zijn blijven slippen.
De auto was nog maar 2 dagen terug van de garage voor het vervangen van die sensor.
De totale kilometerstand bedraagt 72.000 km, auto is van 2006 en steeds rustig mee gereden. Vanaf de storingsmelding werd er direct met de auto naar de garage gegaan en niet verder mee gereden. Ok er werd 80 km met de auto gereden, net nadat hij terug was uit de garage na de herstelling van de 'defecte' sensor. Maar bij de hernieuwde foutmelding is de auto onmiddellijk van huis tot aan de garage gebracht.
De auto is ook steeds bij officiële garages onderhouden geweest, kreeg nog een onderhoud bij 58.000 km en ging ook binnen op 65.000 km, waarbij de auto elke keer is testgereden door de garage zelf en er ook nooit enige melding werd gemaakt van enig slippen van de versnelllngsbak.
Met enkel de olie van de bak af te laten besluit men dat de hele bak 'verbrand' is en een volledige revisie vereist is: offerte 4700 euro.
Ondanks het feit dat de panne te wijten zou zijn aan de verkeerde sturing door de sensor, wil de Dienst Naverkoop van Citroën niet tussenkomen in de kosten, omdat de auto ouder is dan 2 jaar.
Mijn hoop is nu gesteld op een specialist in versnellingsbakken die ik hier op het forum kon vinden.
Alleszins nam ik hiermee contact op en werden er inmiddels concrete afspraken gemaakt, waarbij al
dank voor de zeer snelle reactie.
Zij zouden al minstens verder gaan dan louter het aflaten van de olie om een gedetailleerde diagnose te stellen.
Als er intussen mensen zijn met tips om klacht in te dienen bij Citroën, zjjn deze altijd welkom.
Comment