Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen blijft hangen vanaf 3000 tot ong. 3500 toeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Eens goed losrijden?

    Af en toe eens doortrekken tot 7000rpm en misschien komt het wel wat losser.
    Het is een diesel hé
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #22
      Variabele turbo's hé........
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Het is een diesel hé
        Ah... Had ik gemist in de discussie.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Eagle6175 Bekijk Berichten
          Vandaag een eerste diagnose laten uitvoeren bij een onafhankelijke garage, die zeggen dat de schouppen van mijn turbo vastgelopen zijn , m.a.w. turbo kapot. Maar vooraleer ik die ga laten vervangen (want kost veel) ga ik toch eerst een tweede diagnose laten uitvoeren bij VW zelf. Want er kunnen veel dingen aan de oorzaak liggen van dit probleem en heb hier op internet al verhalen gelezen van mensen die ook hun turbo lieten vervangen, maar dat het probleem nog niet opgelost bleek te zijn... en zoiets wil ik voorkomen. Ben eens benieuwd wat die bij VW gaan zeggen. Tja, als die ook zeggen dat het de turbo is, dan mag ik wel zeker zijn, en kan ik hem met gerust gemoed laten vervangen.
          Volgende week woensdag tweede diagnose bij VW, Ik houd jullie op de hoogte.

          btw, hoe doe je dat, je luchtmassameter uittrekken ? En kan dat geen kwaad voor je auto om zo te rijden met uitgetrokken luchtmassameter ?

          mvg,
          Chris.
          simpel, je trekt de stekker uit.

          en of het kwaad kan om zonder te rijden ?
          als die massameter al kapot is en je trekt de stekker uit, dan verandert er niks.
          werkt die nog wel en je trekt de stekker uit, dan gaat uw auto anders rijden.

          Comment


          • #25
            Vandaag dus een tweede diagnose laten uitvoeren bij VW zelf. Ter herinnering, bij de eerste diagnose in andere garage zeiden ze dat turbo kapot was en vervangen moest worden, want "schouppen" waren vastgelopen.
            Wel, vandaag bij VW zeiden ze dat de "kleppen" (zijn dit dan die "schouppen" ?) binnenin de turbo niet meer goed open en toe gingen en bleven hangen. Ik weet wel niet goed welk onderdeel van de turbo ze daarmee juist bedoelen. In elk geval, ze hebben een speciale vloeistof in het systeem gegoten om die kleppen weer los te krijgen. En ik moet zeggen, probleem lijkt voorlopig opgelost !!
            Dus je ziet, het loont echt wel de moeite om soms een tweede diagnose te laten uitvoeren, want had ik na de eerste diagnose de turbo laten vervangen, zou het wsl ook wel opgelost geweest zijn, maar het zou me wel een pak meer geld gekost hebben!! En nu moest ik gewoon die vloeistof betalen, en het resultaat is hetzelfde! Voorlopig trekt hij nu weer goed door, hopelijk blijft het zo.

            In elk geval, alleen bedankt voor de reacties!

            mvg,
            Chris.

            Comment


            • #26
              Ziedaar een van de vele reden waarom ik van deisels VER wegblijf
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #27
                Variabele schoepen turbo:



                Zie de turbo als een windmolentje dat ge vroeger als kind had. Door de hoek te variëren waarmee ge op het molentje blies kon je het toerental bepalen.
                Toerental verhogen/verlagen => turbodruk verhogen/verlagen
                Last edited by ksirk; 24/09/2009, 21:28.

                Comment


                • #28
                  Ksirk, bedankt voor die foto ! Daarmee heb ik direct een duidelijk beeld van wat dat nu juist is, die schoepen. Ik had nooit gedacht dat het er zó uit zag.

                  Comment

                  Working...
                  X