Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ford fiesta start problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ford fiesta start problemen

hallo allemaal

Vorig jaar hebben wij een ford fiesta 1.3 gekocht bouwjaar 1995.
    Inprincipe is het een hele fijne auto als je moter is afgekoeld.. maar als je net een eind hebt gereden en hij is nog warm, starten lukt niet hij probeerd het wel maar er word geen signaal afgegeven.
    Wij zijn bij twee garages geweest, de eerste zei, dat het vieze benzine was, dat er viezigheid in de weg zat waardoor de auto niet kon starten, nou wij laten repareren, schoonlaten maken..
    Achteraf denk ik zelf dat er niks aan de auto is gebeurd, want daarna hadden wij weer die startproblemen,

Toen moest hij gekeurd worden dat was een flinke klus, ook Ford Fikse had geconstateerd dat de auto niet starte.. volgens hun hadden ze er een ander computer ingezet ( een gebruikte) nieuwe was niet te betalen.
    Een hele hoge rekening later, opgehaald, even met de auto gepakeerd en ja hoor het was weer raak. De computer was doorgemeten en ze hadden er iets ingezet waardoor de auto wel weer starte.

Wat kan ik hier aan doen weer naar dezelfde garage gaan of naar een andere ?
    of een andere computer erin laten zetten?

renaat

Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk Berichten
    hallo allemaal

Vorig jaar hebben wij een ford fiesta 1.3 gekocht bouwjaar 1995.
    Inprincipe is het een hele fijne auto als je moter is afgekoeld.. maar als je net een eind hebt gereden en hij is nog warm, starten lukt niet hij probeerd het wel maar er word geen signaal afgegeven.
    Wij zijn bij twee garages geweest, de eerste zei, dat het vieze benzine was, dat er viezigheid in de weg zat waardoor de auto niet kon starten, nou wij laten repareren, schoonlaten maken..
    Achteraf denk ik zelf dat er niks aan de auto is gebeurd, want daarna hadden wij weer die startproblemen,

Toen moest hij gekeurd worden dat was een flinke klus, ook Ford Fikse had geconstateerd dat de auto niet starte.. volgens hun hadden ze er een ander computer ingezet ( een gebruikte) nieuwe was niet te betalen.
    Een hele hoge rekening later, opgehaald, even met de auto gepakeerd en ja hoor het was weer raak. De computer was doorgemeten en ze hadden er iets ingezet waardoor de auto wel weer starte.

Wat kan ik hier aan doen weer naar dezelfde garage gaan of naar een andere ?
    of een andere computer erin laten zetten?

renaat
    NIET opnieuw naar die garage gaan.

wat weten we al
    1) motor start als die koud is.
    2) starter draait rond met warme motor, maar auto gaat niet in gang.

ik zou zeggen typ is in google.
    95 ford fiesta 1300 won't start hot

en kijk maar eens wat je krijgt van antwoorden.

Comment

als motor koud start en draait en draait tot hij warm is enkel niet meer start dan gaat de computer nog goed zijn. Man ik wordt altijd zo lastig as ze alles altijd eerst op de ecu steken en hoeveel keer heb ik het al gezegd zo'n ding werkt of werkt niet. Computers doen gewoon waar ze toe geprogrameerd zijn die dingen hebben geen eigen wil en doen niet af en toe iets anders omdat ze er goesting in hebben.
      En die dingen uit 1995 zijn nog redelijk basic, regelen instuiting + onsteking meer ook niet.

Dingen die je kan controleren als een motor warm niet start.
      - Klepspeling
      - Temperatuursensor van het koelwater
      - Onstekingskabels
      - Rest van de onstekingsmodule
      - Brandstoftoevoer (je kan vapor-lock hebben in je brandsofleidingen als dat slechte leidingen zijn die ergens liggen waar ze redelijk tot heel warm worden, alhoewel ik dit sterk betwijfel bij echt oudere wagens met een mechanische benzinepomp heb ik het wel al eens gezien maar niet bij modernere wagens)

Vuil in de benzineleidingen zou je ook onderweg problemen moeten ondervinden (stotteren en stilvallen) en niet enkel een warm start probleem. Ga dus vooral eerst de eerste paar puntjes dus na.

Hebben we het juist dat als hij rijd er warm geen probleem is, enkel als je hem stillegt is er een startprobleem?

Comment

reactie startproblemen fiesta

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        NIET opnieuw naar die garage gaan.

wat weten we al
        1) motor start als die koud is.
        2) starter draait rond met warme motor, maar auto gaat niet in gang.

ik zou zeggen typ is in google.
        95 ford fiesta 1300 won't start hot

en kijk maar eens wat je krijgt van antwoorden.
        dank jullie voor jullie reacties ik ga ook eens even kijken op google...
        Ik ken nog wel iemand die monteur is geweest die misschien kan kijken naar de tips die op de tweede reactie kreeg..

Nogmaals Vriendelijke bedankt ik laat weten hoe het is afgelopen'

Groetjes Renaat

Comment

warm weer

Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk Berichten
          dank jullie voor jullie reacties ik ga ook eens even kijken op google...
          Ik ken nog wel iemand die monteur is geweest die misschien kan kijken naar de tips die op de tweede reactie kreeg..

Nogmaals Vriendelijke bedankt ik laat weten hoe het is afgelopen'

Groetjes Renaat

Wat mij ook nog rest te vermelden is dat vorig jaar om deze tijd van het jaar ( het warme weer) de auto moeilijk start..
          Miss is het verstanding om zelf de onderdelen te halen bij een sloperij of bij ons De brezan ( auto onderdelen) en ze er door iemand te laten vervangen ( de garages vertrouw ik niet echt meer)..

Renaat

Comment

wij hebben ook zo'n tijdje gesukkeld met de vrouw haar Fiat Coupe.

Als die koud stond dan startte die zonder problemen, maar als je die afzetten en weer wilde startte gebeurde er vaak niets meer.

VAB is die auto zo 3 keer kort na mekaar komen aftakelen naar de garage, hebben er toen naar gekeken en wij faktuur betaald, iets erna opnieuw hetzelfde, ben naar garage gereden met andere wagen, heb sleutel op toonbank gegooid en gezegd waar ze de zogenaamd gerepareerde wagen konden gaan ophalen en er ook bij verteld dat ik niets meer betaalde omdat hij volgens hen toch in orde was (oh ja, ze hebben de oude brandstofpomp er ook opnieuw mogen insteken, omdat die blijkbaar toch niet stuk was).

Na tijdje zoeken bleek het een zekering te zijn die verborgen zit achter/onder de stuurkolom (enfin alleszins in dashboard). Deze was zogoed als over en als die koud had maakte die nog net contact en als ze warm was niet). Relais vervangen: problem solved

Comment

Ik vermoed ofwel de brandstofdrukregelaar ofwel de terugslagklep in den benzinepomp die faalt . Dat zijn de meest voorkomende storingen bij een warme motor die niet wilt starten .

is door dat "ze hebben er iets ingezet " je probleem nu opgelost ?

Comment

mijn broer heeft dit ook voorgehad met zijn astra gsi.
                na veel facturen (1500 euro in totaal) was het probleem nog niet opgelost.
                hij is naar een andere garage geweest en daar hebben ze de relais van de brandstofpomp vervangen(5 euro en 5 minuten werk) en hij starte als nooit tevoren, warm en koud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                  Ik vermoed ofwel de brandstofdrukregelaar ofwel de terugslagklep in den benzinepomp die faalt . Dat zijn de meest voorkomende storingen bij een warme motor die niet wilt starten .

is door dat "ze hebben er iets ingezet " je probleem nu opgelost ?

Ik reageer even op alle bovenstaande berichtjes ik heb gekeken bij de zekeringtjes een rode als ik mijn niet vergis met inj erop gedrukt ik ga die eens vervangen..

dank jullie wel

Comment

Working...
                  X