Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
kweet waar ge op aanstuurt maar dat kan echt niet. TomT heeft al zoveel meegereden dus hij verschoot zich ook een bult toen uit het niets die koppeling slierde naar max toeren toen ik even plankte uit 5e versnelling.
wordt trouwens allemaal in garantie hersteld.. er moet iets serieus misgegaan zijn bij fabricatie da kan ni anders.
hoop voor u dat dat geen manuele is. anders zouden rijlessen zich wel eens kunnen opdringen
we hebben momenteel een 159 staan die op 20000 een nieuwe koppeling nodig had, en nu op 40000 mag er terug een nieuwe in. vliegwiel gans verbrand e.d. Mevrouw wist ook van niks . Als een lamme 159 met 115 ezels dat kan op 20000 kan een aston met een veelvoud aan kracht dat al helemaal op 7000
Wat is dan een 'goede' manier om je koppeling te behandelen, tips, tricks...
Niet te bruusk en wat laten slippen of liever wat bruusker dan wel laten slippen...
ik zou zeggen , niet teveel laten slippen.
daarom nog niet laten schieten. maar tis die koppeleing zo halverwege houden en traag laten inkomen dat dodelijk .
If you wanted smooth shift you should have bought an automatic
Dragon had vroeger een manuele gechipte X5 3.0d. Daar zat een shitload aan koppel achter. Dragon is niet vies van eens stevig te vertrekken, die koppeling heeft een zwaar leven gehad en toch hield die het uit tot 60.000km. (niet dat ik iets wil zeggen op u hé john)
Als zoiets op 7000km voor komt dan kan dat volgende redenen hebben:
- Fabrieksfout
- Origineel te zwakke koppeling?
- Slechte rijstijl (speedman zegt zelf dat hij weinig z'n koppeling misbruikt, ik wil hem daar wel in geloven)
Volgens mij fabrieksfout. Nuja...we zullen zien wat de toestand is binnen 7000km zeker?
Dragon had vroeger een manuele gechipte X5 3.0d. Daar zat een shitload aan koppel achter. Dragon is niet vies van eens stevig te vertrekken, die koppeling heeft een zwaar leven gehad en toch hield die het uit tot 60.000km. (niet dat ik iets wil zeggen op u hé john)
Als zoiets op 7000km voor komt dan kan dat volgende redenen hebben:
- Fabrieksfout
- Origineel te zwakke koppeling?
- Slechte rijstijl (speedman zegt zelf dat hij weinig z'n koppeling misbruikt, ik wil hem daar wel in geloven)
Volgens mij fabrieksfout. Nuja...we zullen zien wat de toestand is binnen 7000km zeker?
80000km
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
hoop voor u dat dat geen manuele is. anders zouden rijlessen zich wel eens kunnen opdringen
we hebben momenteel een 159 staan die op 20000 een nieuwe koppeling nodig had, en nu op 40000 mag er terug een nieuwe in. vliegwiel gans verbrand e.d. Mevrouw wist ook van niks . Als een lamme 159 met 115 ezels dat kan op 20000 kan een aston met een veelvoud aan kracht dat al helemaal op 7000
Ik ben aan m'n derde bezig. 1ste vliegwiel in de frut op 40k, 2de op 70k, 3de begint nu ook wat tegen te werken op 88k, maar zal nog wel ff meegaan. TDI 105pk, niks gechipt.
Sinds ze met die 2massa dingen begonnen zijn ist allemaal bucht.
In het geval van de topicstarter zal er idd wat slip opgezeten hebben vanaf het begin. Dit merk je niet altijd, en het kan een koppelingsplaat opeten in een paar duizend kilometers... Als de boel als gevolg hiervan wat te warm wordt, is het vliegwiel ook om zeep, aangezien een 2massa vliegwiel niet zoveel materiaal heeft als een goed oud vliegwiel, en dus sneller verbrand en scheeftrekt.
zelfs 80k met een gechipte kar en een hevige rijstijl....dat is wel 't bewijs dat een koppeling wel degelijk iets aan kan.
Yep en nog gewoon blijven doorrijden tot 89.000km en dan zo verkocht
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment