Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schakelproblemen suzuki swift 1.0 automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• schakelproblemen suzuki swift 1.0 automaat

heb een swift van 92 met monopoint - inspuiting en automatische versnellingsbak .
    de bak schakelt de meeste tijd gewoonweg niet : door manueel in 1 en 2 te zetten rijd ik nu al een poosje rond .
    de metingen die werden gedaan :

afstelling gaskabel naar de boite : ok
    schakelcontacten in de manuele steller : ok
    werking van solenoides in de boite : ok
    werking van de gaskleppositiesensor : ok
    voedingen op de stuurdoos : ok
    vervangen van de stuurdoos : zonder beter resultaat (met stuurdoos uit werkende vervangauto)
    storingscode niet uitleesbaar bij schakelprobleem .
    schokt erg in achteruitrijden (inschakelen achteruit) als de storing zich voordoet .
    durft (als de boite toch eens wilt schakelen ) op autostrade bij weinig gasgeven terugschakelen . ( tricky boel zulle , ik zweer het )
    geen storingen in het systeem van de benzineinspuiting . (2 aparte storingsuitlezingen : 1 voor motor , 1 voor boite )
    probleem is ook dat storingscodes na afzetten contact voor de automatische boite worden gewist .
    dit autootje heeft slechts 55000 echte kilometers .

gaskleppotmeter die begint te verslijten ?

geen wonder dat ze er in Nederland mee op ne staak willen rijden ...

Het terugschakelen op autostrade is niet abnormaal met een "duustje".
    hernemen vraagt wat extra koppel enzo.
    Is het een 4traps of 3traps?

Comment

3 traps . vandaag voor de eerste keer tegengekomen : bak schakelt niet naar 3e , zelfs niet manueel in D ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
        3 traps . vandaag voor de eerste keer tegengekomen : bak schakelt niet naar 3e , zelfs niet manueel in D ...
        denk eerder prob automati koppeling die niet naar behoren werkt en dat het wel nog doet manuweel . heb zo eens prob gehad met bmw 540i touring en bmw 850 daar was comp kapot van de boite kende verschil niet meer tussen groot en klein dus die vertrok altijd in grote versnelling

Comment

manueel in "D"

dat moet je eens uitleggen

Probleem koppelomvormer kan idd.

Comment

tja , woordkeuze ligt nogal moeilijk he : normaalgezien moet de bak naar 3e schakelen in de stand D , nu gaat ie enkel tot in 2e versnelling in D

Comment

suzuki-garagist gevraagd met ervaring met automatische versnellingsbakken

Comment

Schakelproblemen suzuki swift 1.0 automaat

Als ik u een goeie raad mag geven om u veel miserie te besparen, ga eens langs bij autotransmissionsgroup. Meer info vind je op www.autotransmissionsgroup.com
                Heb daar al eens mijn versnellingsbak laten maken. Bieden een heel goeie service

Comment

Atlantis, waar woon je?

Comment

Berlare , Walter

Comment

In Melle is een Suzuki garage die vroeger nog Daf heeft gedaan. Dus ik veronderstel dat hij wel wat van een automaat af weet.

Comment

In lint zit autrac, die manne doen alleen maar automatische transmissies ( volledige revisies )
                        heb er zelf ook nog stage gedaan.
                        kerel heeft meer dan 40 jaar ervaring.

afstelling gaskabel naar de boite : ok
                        schakelcontacten in de manuele steller : ok
                        werking van solenoides in de boite :
                        werking van de gaskleppositiesensor : ok
                        voedingen op de stuurdoos : ok
                        vervangen van de stuurdoos : zonder beter resultaat (met stuurdoos uit werkende vervangauto)
                        storingscode niet uitleesbaar bij schakelprobleem .
                        schokt erg in achteruitrijden (inschakelen achteruit) als de storing zich voordoet .
                        durft (als de boite toch eens wilt schakelen ) op autostrade bij weinig gasgeven terugschakelen . ( tricky boel zulle , ik zweer het )
                        dat noemt een kickdown kabel.

( btw, over solenoids gesproken.
                        je weet toch dat een computer alleen maar een elektrische storing aan een solenoid kan vaststellen. ( elektrische weerstand te hoog of te laag )
                        maar geen mechanische problemen ( klep blijft openstaan, klep blijft dicht staan )

MAW, werking van u solenoids kan dus nog altijd om zeep zijn.

ik gok op slechte solenoid.
                        tenzij je hier zo dadelijk post dat je olie stinkt en bruin ziet.
                        dan zit ge met een probleemke.

btw, hoe zit het trouwens met je oliepeil.
                        als je oliepeil checkt, altijd met koude draaiende motor, en eerst in alle vitessen zetten ( minstens 5 seconden elke vitesse )
                        dan terug in park zetten. en peilstok aflezen.
                        olie mag niet onder full ( cold zitten )

nog laatste vraag, heeft u transmissie ne lock-up ?
                        many automotive converters include a lock-up clutch to improve cruising power transmission efficiency. The application of the clutch locks the turbine to the pump, causing all power transmission to be mechanical, thus eliminating losses associated with fluid drive.
                        deze word geregeld via een elektrische signaal.
                        als deze geen goed signaal krijgt zal het altijd lijken of die een vitesse hoger dan normaal draait.
                        Last edited by Timmie; 30/06/2009, 23:44.

Comment

de solenoides klikken nog als je ze spanning geeft . Is ook de voorgeschreven controle in de boek . De gangwissel heeft geen lock-up . Nu begin ik steeds meer te denken aan toch de computer die faalt . Ik heb hem ooit vervangen door een exemplaar uit een carburatormotor en de deze is een injectie . Nu paste de stuurdoos en de carburatorversie heeft een gaskleppotmeter speciaal voor de boite , dus echte verschillen zijn er niet . Nu zag ik wel dat het label op de stuurdoos van de boite blauw is voor die carbuversie en rood voor de injectieversie . Iemand ervaring mee ?
                          Wat mij ook is opgevallen : als de storing zich voordoet , werkt de knippercode-uitlezing totaal niet .
                          Eeen ander ding dat mij is opgevallen : als de auto een ganse dag in de blakke zon staat , werkt de automaat altijd perfect . Als je dan de motor stillegt en weer start , kan het al terug om zeep zijn .

Comment

de solenoides klikken nog als je ze spanning geeft
                            wilt niks zeggen.

Nu paste de stuurdoos en de carburatorversie heeft een gaskleppotmeter speciaal voor de boite , dus echte verschillen zijn er niet .
                            grapjas, 1 stom klein veertje of klepje in het kleppenhuis kan het verschil maken tussen een dieselboite of een benzineboite voor een automatische boite.
                            heb hetzelf gezien bij een boite van een scorpio.
                            wa hadden maar 3 plastic bolletjes ( klepjes ) uit die transmissie gehaald terwijl er 4 zoon openingetjes zijn voor die dingen.
                            we gaan kijken in den boek, blijkt dat 4de bolleke lleen gebruikt te worden bij een dieselboite.
                            ( we spreken hier over een bolletje ter grote van een kogellager in plastic )

dus geloof me maar vrij dat er wel degelik een verschil gaat zijn tussen de carbu en de injectieversie van die boite.

Wat mij ook is opgevallen : als de storing zich voordoet , werkt de knippercode-uitlezing totaal niet .
                            Eeen ander ding dat mij is opgevallen : als de auto een ganse dag in de blakke zon staat , werkt de automaat altijd perfect . Als je dan de motor stillegt en weer start , kan het al terug om zeep zijn .
                            klinkt als een slecht contact, kijk is naar de massa van de computer enz.
                            desnoods extra mas leggen.

Comment

Een automaat kan altijd duur oplopen dus ik zou zeker niet de mensen in de garage hun plan laten trekken want een 92 swift is een wagen die amper 500euro waard is en dan meer kosten maken dan de wagen zelf waard is
                              Ik zou hem wegdoen is de moeite niet waard

Comment

hmm , dat de boites echt zo ver verschillen , betwijfel ik . Massa is reeds gecheckt evenals de stroomvoorziening en de signalen . komt er zelfs bij dat de serienummers op de stuurdoos dezelfde zijn .

Comment

hmm , dat de boites echt zo ver verschillen , betwijfel ik . Massa is reeds gecheckt evenals de stroomvoorziening en de signalen . komt er zelfs bij dat de serienummers op de stuurdoos dezelfde zijn .
                                  hmm , dat de boites echt zo ver verschillen , betwijfel ik
                                  trust me on this 1.

Comment

Heb vroeger veel jaren met Suzuki gewerkt.Heb dit probleem reeds voorgehad en toen bleek het de speedsensor te zijn.Deze bevindt zich in de behuizing snelheidsmeter/ev.toerenteller.Ik raad u aan van deze eens te verwisselen met een andere,ik geloof zelfs dat hij niet apart te verkrijgen is,enkel met volledig tellerhuis(=duur)

Heb je trouwens het oliepeil van de versnellingsbak al nageken?

Dit doe je zo bij de Swift;

-laat de wagen stationair draaien,trek de handrem aan en zet hem in D.ZET WEL IEMAND VOOR DE VEILIGHEID IN DE WAGEN!
                                    -als je nu de GELE peilstok nakijkt heb je 2 niveau's nl.H(hot=bij warme motor)en C(cold=koude motor)
                                    -bijvullen met de juiste ATF-olie,dacht DexronII,langs gat waar de peilstok zit

Indien je niet zeker bent,rij naar een Suzuki garage dat vertrouwd is met de oudere modellen

Comment

Probleem opgelost :

door waterinfiltratie was er een stroombaantje in de A/t control module doorgebrand .
                                      Met een draadbrugje was het probleem opgelost .

Comment

Probleem opgelost :

door waterinfiltratie was er een stroombaantje in de A/t control module doorgebrand .
                                        Met een draadbrugje was het probleem opgelost .
                                        Beste Atlantis,

Ik heb schijnbaar eenzelfde probleem.
                                        Kun jij nog aangeven waar deze module zit en hoe je de draadbrug hebt gemaakt?

Bvd.
                                        Swiffie

Comment

Working...
                                        X