heb een swift van 92 met monopoint - inspuiting en automatische versnellingsbak .
de bak schakelt de meeste tijd gewoonweg niet : door manueel in 1 en 2 te zetten rijd ik nu al een poosje rond .
de metingen die werden gedaan :
afstelling gaskabel naar de boite : ok
schakelcontacten in de manuele steller : ok
werking van solenoides in de boite : ok
werking van de gaskleppositiesensor : ok
voedingen op de stuurdoos : ok
vervangen van de stuurdoos : zonder beter resultaat (met stuurdoos uit werkende vervangauto)
storingscode niet uitleesbaar bij schakelprobleem .
schokt erg in achteruitrijden (inschakelen achteruit) als de storing zich voordoet .
durft (als de boite toch eens wilt schakelen ) op autostrade bij weinig gasgeven terugschakelen . ( tricky boel zulle , ik zweer het )
geen storingen in het systeem van de benzineinspuiting . (2 aparte storingsuitlezingen : 1 voor motor , 1 voor boite )
probleem is ook dat storingscodes na afzetten contact voor de automatische boite worden gewist .
dit autootje heeft slechts 55000 echte kilometers .
gaskleppotmeter die begint te verslijten ?
geen wonder dat ze er in Nederland mee op ne staak willen rijden ...
de bak schakelt de meeste tijd gewoonweg niet : door manueel in 1 en 2 te zetten rijd ik nu al een poosje rond .
de metingen die werden gedaan :
afstelling gaskabel naar de boite : ok
schakelcontacten in de manuele steller : ok
werking van solenoides in de boite : ok
werking van de gaskleppositiesensor : ok
voedingen op de stuurdoos : ok
vervangen van de stuurdoos : zonder beter resultaat (met stuurdoos uit werkende vervangauto)
storingscode niet uitleesbaar bij schakelprobleem .
schokt erg in achteruitrijden (inschakelen achteruit) als de storing zich voordoet .
durft (als de boite toch eens wilt schakelen ) op autostrade bij weinig gasgeven terugschakelen . ( tricky boel zulle , ik zweer het )
geen storingen in het systeem van de benzineinspuiting . (2 aparte storingsuitlezingen : 1 voor motor , 1 voor boite )
probleem is ook dat storingscodes na afzetten contact voor de automatische boite worden gewist .
dit autootje heeft slechts 55000 echte kilometers .
gaskleppotmeter die begint te verslijten ?
geen wonder dat ze er in Nederland mee op ne staak willen rijden ...
Comment