Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kabel motorkap afgebroken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kabel motorkap afgebroken

zit met een lastig probleem. het kabeltje van de motorkap is afgebroken. betreft golf 4.
    ik zou wel zo snel mogelijk onder de motorkap moeten zijn.

is er een mogelijkheid om de motorkap te openen zonder aan de gebruikelijke hendel te trekken?

ik heb het ooit voorgehad bij een wagen met platte batterij (Rover 75). Gelukkig kende ik die wagens vrijgoed en wist ik waar het kabeltje lag.... Wiel eraf,plastic van de wielkuip verwideren en vissen hé. Na een halft uurtje en heel wat vel van mijn handen was de motorkap open....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

heb je nog tijd vandaag?

had ergens op internet iet gelezen van met een haakje te vissen tussen de grille. maar dan moet je 't ook wel weten liggen....

crap!!

Comment

Ben je zeker dat de kabel is afgebroken, en niet gewoon te los zit? Soms krijg je de kap wel nog open als iemand ze naar beneden duwt terwijl jij aan het hendeltje trekt (heb ik zelf al met meerdere auto's voorgehad)
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

met een slijpschijf lukt het ook meestal

enig idee waar het is afgebroken? vijs om te beginnen dat hendeltje eens los waar je moet aan trekken. komt redelijk veel voor dat die plastiek afbreekt maar de kabel nog intact is.

Comment

Haal het hendeltje weg en kijk of je de kabel ziet. Als je die ziet, trek er eens voorzichtig aan om te kijken hoe ver ie is afgebroken.

Als je er nog net aan kunt, tang op zetten en zo open trekken...

Comment

wel....

neem effe aan dat de ruststand van het hendeltje stand 0 is, en het hendeltje helemaal uitgetrokken (om de motorkap dus open te doen) stand 1 is.

het hendeltje staat nu permanent op stand 1.

hem zelf terug naar stand 0 brengen en nog ns trekken heeft geen avance. zal morgen ns zien dak da eraf kan vijzen....

Comment

Working...
              X