Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppeling stuk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• koppeling stuk

Hallo,

Mijn echtgenote heeft een toyota corolla verso van 4 jaar oud met 60000km en de koppeling is stuk.

Toyota beweert dat dit buiten garantie valt en dus moet er betaald worden. Daarbovenop zeggen ze dat ze hem pas kunnen maken binnen drie weken (druk) en dus moet ik dan ook nog een eventuele vervangwagen betalen.

Hoewel er ook zoiets in de garantiebepalingen staat dat normale slijtage en onderhoud niet gedekt is, vind ik toch dat een stukke koppeling voor een 4 jaar oude wagen met 60000 km, geen normale slijtage of onderhoud is, niet ????

Je ook drie weken laten wachten, vind ik maar niks...

Iemand een ervaring ? een mening ?

rijstijl? Sletig omspringen met de koppeling?

en als het geen garantiegeval is, waarom zou je het dan daar laten doen Kan je het evengoed bij een onafhankelijke garage laten doen. Bespaart je wss nog een pak.

Comment

Om een koppelling op 60 000km naar de haaien te rijden moet je moeite doen hoor. Mijne vorige wagen heeft zijn eerste koppelling 240000km gehad. Maarja,het is gekend dat Toyota zijn garantie vaak niet nakomt hé. (Gelukkig staat op je avatar een echte auto.)
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

amai dat is schoon zeg , op wat geven ze dan die 5 jaar garantie ? Op de tankdop en het handschoenenkastje ofwa ?
        sorry zulle maar 60000 kms is geen normale termijn voor een koppeling . Ofschoon ik , sorry en met alle respect voor u en uw gezin , sterk de twijfels heb aan de rijkwaliteiten van uw echtgenote want als je met je linkervoet op het koppelingspedaal rijdt , dan moet ze eraan uiteraard . Als u echt voet bij stuk houdt , zal u uw zin krijgen . Pols eens naar het rijgedrag van uw vrouw . Indien ze echt met het "voetje" op de koppeling rijdt , tja , dan zou ik als garagist ook niet echt happig zijn om het als garantiegeval te laten gelden . Indien van hierboven niets geldt , kan u best eisen dat het garantiecontract wordt nageleefd .

Comment

ze vinden altijd wel iets bij Toyota....Spijtig dat je het ook hebt moeten ondervinden maar Toyota is een marketing merk. Meer niet
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Hallo techneuten!

Heb ook een probleempje met de koppeling van de Toyota van de zus (Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D van 2004 ofzo).

Nu, als je in 5e zit (heeft er maar 5) en je geeft gas, schiet deze er uit.
            Dus je kan niet meer in 5e rijden.

Bij de andere versnellingen doet dit probleem zich niet voor.

Hoe komt dat en wat er aan te doen?

Alvast bedankt!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Heeft niks met de koppeling te maken.

Kameraad van me heeft dat ook met zijn Clio gehad, heeft bepaalde dingen in de versnellingsbak moeten laten reviseren, weet wel niet meer precies wat
              Was niet zo duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                Heeft niks met de koppeling te maken.

Kameraad van me heeft dat ook met zijn Clio gehad, heeft bepaalde dingen in de versnellingsbak moeten laten reviseren, weet wel niet meer precies wat
                Was niet zo duur.
                Serieus?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Ja .

Comment

Klopt!

Comment

Is toch normaal dat ze geen garantie op koppeling geven de bestuurder heeft daar invloed op.

Comment

Wat bedoelen jullie met linkervoet op de koppeling. Is dit dan aan 70 per uur de koppeling inhouden voor een bepaalde tijd ofzo?

Sorry ze maar ben nog een leek op dat gebied.
                        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                        2015 Golf 7 GTD

Comment

Sommige mensen hebben de slechte gewoonte om hun voet te laten rusten op het koppelingspedaal. Gewoon het gewicht van je voet drukt de drukgroep al een klein beetje open. Op dat moment is er dus een bepaalde slip. Dit merk je niet tijdens het rijden, maar doet elke koppeling vroegtijdig dood.

Comment

Ahzo dat weten we nu ook, nog een geluk dat ik dat niet doe.
                            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                            2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                              Sommige mensen hebben de slechte gewoonte om hun voet te laten rusten op het koppelingspedaal. Gewoon het gewicht van je voet drukt de drukgroep al een klein beetje open. Op dat moment is er dus een bepaalde slip. Dit merk je niet tijdens het rijden, maar doet elke koppeling vroegtijdig dood.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                              Ahzo dat weten we nu ook, nog een geluk dat ik dat niet doe.
                              Een andere zaak die je nooit mag doen is van uw sacoche aan de altijd uitgetrokken chokeknop te hangen, die is namelijk niet bedoeld als kapstok voor zo'n zaken, dit is nu evenwel veel minder van toepassing met al die automatische chokes......

Comment

wie op 60.000 km een koppeling oprookt kan nooit garantie krijgen (op een nieuwe wagen)
                                bij geen enkel merk. Koppeling is een slijtageonderdeel, als je die nu op 20.000km of 200.000km erdoor jaagt, dat maakt niet uit. Zoals remblokken, als je op 5000km een set remblokken opremt of je doet er 50.000 km mee, betalen ga je toch, want niemand zegt dat je gelijk een halve gek met je auto moet gaan rijden. het is het merk of de garage zijn schuld niet dat je vriendin of niet kan schakelen of met het voetje op de koppeling rijd.

bij een okkazie is dat anders al je na bvb 2000 km rijden met een slippende koppeling zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten

bij een okkazie is dat anders al je na bvb 2000 km rijden met een slippende koppeling zit.
                                  Paar jaar terug toen ik een Golf V als jonge 2dehands kocht, ik reed voor de eerste keer met de wagen (km stand was 37.000) en koppeling slipte al.. uiteraard is deze dan wel onder garantie vervangen, maar dat vond ik toch ook wel zeer straf.. uiteraard weet je niet hoe de vorige eigenaar er dan mee reed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Om een koppelling op 60 000km naar de haaien te rijden moet je moeite doen hoor. Mijne vorige wagen heeft zijn eerste koppelling 240000km gehad. Maarja,het is gekend dat Toyota zijn garantie vaak niet nakomt hé. (Gelukkig staat op je avatar een echte auto.)
                                    Ja, de realiteit is wel vaker ontnucherend ... en de Japanse merken in het algemeen, zijn de laatste tijd ook van hun wolkje gedonderd.

Threadtstarter; wat je kan doen, is een wagen huren bij een verhuurbedrijf. Kans zit erin dat je zelfs minder betaalt als voor een vervangwagen, en je kan met een leuke wagen rijden, ipv met een Toyota.

Comment

Ja, een koppeling is een slijtagedeel net als b.v. remmen. Wie zijn remmen op 20000 Km naar de filistijnen helpt gaat ook niet op garantie moeten rekenen tenzij je kan bewijzen dat er een andere fout aan de oorzaak ligt. Ik weet dat de meeste constructeurs een koppeling zelden aan nemen als garantiegeval, en al zeker niet meer in deze tijden dat ze iedere euro 2 keer omdraaien .
                                      Bij PSA (Peugeot / Citroën) hebben ze met sommige modellen (407 / C5) met 2,0 Hdi motoren ook enige problemen met de koppelingen (soms al slip bij 20000 / 30000 Km!!!).
                                      Zij hanteren volgende regel: indien minder dan 40000 Km gereden alles in waarborg, als er meer km's gereden zijn is er een deel op kosten van de klant maar nemen ze toch nog een behoorlijk deel op hun kosten.
                                      Verder zijn er ook bij zo wat alle constructeurs (nogal veel ) problemen met de dual massa vliegwielen wat ook zijn weerslag heeft op de koppeling. Dit soort vliegwielen heeft vooral tot doel trillingen en schokken te dempen, maar is een vrij ingewikkelde en jammer genoeg ook een dure constructie dus als ze deze mee moeten vervangen mag je een gepeperde rekening verwachten .
                                      Ik zou toch de klantendienst van Toyota aangetekend schrijven en uw beklag daar eens goed doen, ze kunnen daar voor het ogenblik geen slechte reclame........ meer hebben dus misschien zijn ze mits wat aandringen bereid om tussen te komen in de kosten.
                                      Succes .

Comment

Working...
                                      X