Mededeling

Collapse
No announcement yet.

scheur in het motorblok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • scheur in het motorblok

    mijn peugeot (203 van 1953) heeft een kleine scheur in het motorblok wat kan ik hier aan doen ? of moet er een volledig nieuw motorblok ?
    alvast bedankt voor de tips

  • #2
    Geen idee of die blokken nog ergens te vinden zijn, maar een ander blok zal in ieder geval de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing zijn.

    Indien die blokjes nergens meer te vinden zijn, of indien je echt de originele motor wil behouden kan zo'n schade meestal ook hersteld worden. Ga er eens mee langs bij een goed revisiebedrijf, die mannen weten perfect wat er mogelijk is en wat niet.

    Als Mechelen niet te ver is heb ik een goed adreske. Iemand die z'n job nog graag doet, en veel ervaring heeft met oldtimers.

    Comment


    • #3
      er zijn bedrijven die beweren dat ze alles kunnen lassen. heb al zo een paar keer een blok of boite weten lassen. telkens met goed resultaat.
      voor kleine zaken bestaat er ook van die mastiek waarmee je de scheur kunt opvullen en tegen smeren.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
        Geen idee of die blokken nog ergens te vinden zijn, maar een ander blok zal in ieder geval de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing zijn.

        Indien die blokjes nergens meer te vinden zijn, of indien je echt de originele motor wil behouden kan zo'n schade meestal ook hersteld worden. Ga er eens mee langs bij een goed revisiebedrijf, die mannen weten perfect wat er mogelijk is en wat niet.

        Als Mechelen niet te ver is heb ik een goed adreske. Iemand die z'n job nog graag doet, en veel ervaring heeft met oldtimers.

        Is dat daar aan nekkerspoel ?

        Comment


        • #5
          gietijzeren blokken kan je lassen met speciale baguetten voor gietijzer . Het is wel geen gemakkelijke zaak hoor .
          een scheur in het blok komt omdat er ooit koud water in een hete motor werd gegoten .

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door peugeoteke Bekijk Berichten
            Is dat daar aan nekkerspoel ?
            Service en knowhow maken het verschil. Garage Van Asch te Mechelen voor betrouwbaar en betaalbaar onderhoud alsook verkoop van wagens.


            Beetje vreemde kerel, maar echt een aanrader voor zo'n werk.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
              http://www.garagevanasch.be/

              Beetje vreemde kerel, maar echt een aanrader voor zo'n werk.
              schat van ne kerel, weet ik nog van toen ik op de keuring in Mechelen werkte. Doet zijn werk met liefde, aandacht en de nodige tijd ook eigenlijk

              Comment


              • #8
                heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van JV WELD ADHESIVE .
                dat zijn 2 producten die je moet mengen en dan opsmeren.
                dit zouw bestand moeten zijn tegen 4000 psi en een temp van 300°C

                Comment


                • #9
                  wij gebruiken ook van die troep soms, weet niet welk merk
                  werkt goed

                  Comment


                  • #10
                    Vroeger werdt in de scheur een gaatje geboord en draad in getapt .
                    Dan een koper stang met schroefdraad op gepaste lengte afgezaagd en in gaatje gedraaid .
                    Dit werd herhaald tot de scheur volledig was afgesloten.
                    Dan werden die koperen eindjes vast geklonken met een hamer en vlak gevijld.
                    En dat was zo goed als nieuw .
                    De jongere mecaniciens kennen dat helaas niet meer maar als je nog een oudere vindt die zal wel weten hoe dat moet

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                      http://www.garagevanasch.be/

                      Beetje vreemde kerel, maar echt een aanrader voor zo'n werk.
                      De vader van ne klasgenoot van mij: supermecanicien
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #12
                        hartelijk bedankt voor de tips als beloning zal ik mijn peuge in het oldtimers topic zetten en jullie op de hoogte houden van het verdere verloop van de restoratie

                        nogmaals dank !!!!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
                          Vroeger werdt in de scheur een gaatje geboord en draad in getapt .
                          Dan een koper stang met schroefdraad op gepaste lengte afgezaagd en in gaatje gedraaid .
                          Dit werd herhaald tot de scheur volledig was afgesloten.
                          Dan werden die koperen eindjes vast geklonken met een hamer en vlak gevijld.
                          En dat was zo goed als nieuw .
                          De jongere mecaniciens kennen dat helaas niet meer maar als je nog een oudere vindt die zal wel weten hoe dat moet
                          maar waarom zouden we nu staan sukkelen met koperen draadstangen en boormachine als je het evengoed kunt lassen?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            maar waarom zouden we nu staan sukkelen met koperen draadstangen en boormachine als je het evengoed kunt lassen?
                            Omdat niet iedereen goed kan lassen en als je het verkeerd last heb je twee blokken in plaats van één.
                            En als je het rustig aan doet kan iedereen boren en tappen

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
                              Omdat niet iedereen goed kan lassen en als je het verkeerd last heb je twee blokken in plaats van één.
                              En als je het rustig aan doet kan iedereen boren en tappen
                              vandaar dat dat lassen gebeurd door gespecialiseerde bedrijven.
                              ik heb al veel (ook "oude ervaren") mechaniekers een boor of nen tap weten breken in een blok. zo simpel is dat nu ook weer niet.

                              de leukste was: gloeibougie afbreken, daarna uitboren waarbij de boor brak en daar dan in datzelfde gat ook nog een een tap afbreken.
                              er zijn ook mensen gespecialiseerd in dergelijke problemen op te lossen, maar die mens zag het toen ook niet meer zitten.

                              Comment


                              • #16
                                Bij ons reed er vroeger ne camion rond, op diesel, met een benzinemotor bougie. Er was een klein gat in de motor gekomen en zo nen oude technieker "van achter 't schuur" had niet beter gevonden dan dat gat schoon rond uit te boren, draad in te trekken en er een bougie in te vijzen. Dat spul heeft de slag gehouden tot op het einde der dagen van die camion.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  vandaar dat dat lassen gebeurd door gespecialiseerde bedrijven.
                                  ik heb al veel (ook "oude ervaren") mechaniekers een boor of nen tap weten breken in een blok. zo simpel is dat nu ook weer niet.

                                  de leukste was: gloeibougie afbreken, daarna uitboren waarbij de boor brak en daar dan in datzelfde gat ook nog een een tap afbreken.
                                  er zijn ook mensen gespecialiseerd in dergelijke problemen op te lossen, maar die mens zag het toen ook niet meer zitten.
                                  I stand corrected

                                  Er zijn blijkbaar mensen die niet kunnen boren en tappen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Will , je kan je reactie misschien posten in het topic over een diesel op benzine :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                      weet ik nog van toen ik op de keuring in Mechelen werkte.
                                      ik weet niet hoe lang geleden jij daar werkte.
                                      maar uit de grond van mijn hart............ EIKEL....

                                      ( dat zijn de mechelse keuringsfrustraties die even omhoogkwamen )

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                                        Will , je kan je reactie misschien posten in het topic over een diesel op benzine :-)
                                        Het topic over diesel met LPG bedoel je ???

                                        Comment

                                        Working...
                                        X