Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken , 't gaat over een Volvo V50
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk snap niet wat er zo irritant of moeilijk is aan een gordel om te doen...
Ik doe het altijd, en ik voel me ongemakkelijk als ik 'm niet aanheb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk snap niet wat er zo irritant of moeilijk is aan een gordel om te doen...
Ik doe het altijd, en ik voel me ongemakkelijk als ik 'm niet aanheb.
-omwille van functionele redenen ivm. werk. Postbode bijvoorbeeld.... al moet ik op m'n werk ook voortdurend instappen, 150m rijden en terug uitstappen, en doe ik daar ook elke keer opnieuw m'n gordel aan.
-medische redenen.
-sommige mensen voelen zich net (onterecht) veiliger wanneer ze hun gordel niét aanhebben. Het gevoel dat je niet vastgebonden zit, dat je uit je auto kan ontsnappen wanneer nodig (als je in een kanaal bent gesukkeld of je karretje staat in brand bijvoorbeeld).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenTaxichauffeurs zijn er toch van vrijgesteld als ik me niet vergis? Is er geen gelijkaardige regeling voor postbodes e.d.?
En ja, medische redenen daar kan ik nog inkomen. Maar daar zullen ook wel oplossingen voor bestaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleo6538 Bekijk BerichtenHallo zulle, hij vraagt hoe hij dat gepiep kan afzetten en toch een litanie over wel of niet gordel dragen.
Iedereen beslist toch zelf wel of hij of zij de veiligheidsgordel draagt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenVind je? Heb toch liever dat bij een frontale aanrijding de andere bestuurder niet ook nog eens op m'n schoot ligt. Voor beiden aangenamer om in het voertuig te blijven, lijkt me.
Maar inderdaad je doet wat je niet laten kunt he. Ik hoop alleen dat je geen kinderen hebt die je deze gewoonte dan zo overnemen omdat ze dit van jouw zo geleerd hebben. En als er dan iets gebeurd den sla je jezelf maar eens tegen je kop.
<sarcastisch>Parkeer even tegen een boom of muur en met een beetje geluk zal je nooit meer last hebben van de beep</sarcastisch>
Comment
-
Ik had dat zelfde probleem. Ik heb een driepunts gordel die ik altijd aan doe , dus de gewone gordel is een beetje nutteloos voor mij ... toen heb ik BMW garage gevraagd om dat gepiep uitschakelen via de computer hebben ze dat ook gedaan, alleen het lampje in dash blijft branden. daar konden ze niets "wilden" aan doen.
Ander oplossing was gordel langs achter de zetel in pluggen ... of een clip ergens kopen.
Ofwel dure oplossing het contact in zetel laten wegnemen ... maar waarschijnlijk gaat dan weer iets anders piepenLast edited by TheStraffe; 04/05/2009, 10:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNiet. Als je geen gordel wil dragen, kan je nog altijd gebruik maken van het OV.
Mensen die geen gordel dragen en in een ongeval betrokken raken zouden door de hulpdiensten een nekschot moeten krijgen. Is goedkopere oplossing voor de verzekeringen en de maatschappij dan heel de tralala om zo een kadaver toch nog in leven te houden. 100-ambulance uitruk kost een 200€, urgentie-arts voor dat half uurtje en invullen papieren wordt zowiezo bekostigd door het ziekenhuis en corbejard wordt wel gefactureerd door de familie. Heel wat goedkoper dan talloze operaties en medicatie, om nog maar te zwijgen over dure onkosten voor ICU-bedden en personeel.
En als dat signaal biept omdat je een koffer op de passagierszetel hebt zitten, kan je best je eigen gordel ook uitdoen. Of dacht je dat bij een aanrijding die koffer gewoon op je zetel blijft liggen?
En wat praktischer: zonder gordel geen airbag, en zonder gordel en airbag geen 5 Euro NCAP sterren. Dat je een Volvo koopt en vervolgens geen gordel draagt is net hetzelfde als ultra dikke Durex anaalcondooms kopen om 15 AIDS-hoeren (m/v) te gaan oraal bevredigen met die Durex condooms om je lul.
Ik ken iemand die door zijn gordel een gescheurde lever heeft........Er zijn mensen die omwille van medische redenen geen gordel mogen dragen hé.
Ben jij dan ook voorstander voor een nekschot voor iedereen die rookt,alcohol drinkt,te vettig eet,.......uiteidelijk zou het wel eens kunnen dat die mensen ook ooit eens meer gaan kosten aan de ziekteverzekering dan iemand anders héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk BerichtenHeeft iemand zo'n wagen of weet je er meer over.
Ik zou moeten weten hoe je dat irritant geluid uitzet als je uw gordel niet draag. Gordel wel of niet dragen is een andere discussie waar ik het nu niet over wil hebben
Bij mijn vorige wagens werd dit in de garage uitgezet, bij de Volvo waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam ... behalve op dat vlak LOL.
En ik zweer het, het is een uiterst irritant getuut dat NIET wil ophouden.
Dus mocht iemand mij kunnen zeggen welke zekering ik moet uittrekken ...
Een alternatief is op een autokerkhof zo'n gordel gesp halen en deze gesp alleen inklikken, maar ik kom niet direct op een autokerkhof vrees ik
Daar wordt hier niet over gediscussieerd!
Dud ook niet over hoe je dat geluid moet afzetten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDit is allemaal wel héél grof hé
Ik ken iemand die door zijn gordel een gescheurde lever heeft........Er zijn mensen die omwille van medische redenen geen gordel mogen dragen hé.
Ben jij dan ook voorstander voor een nekschot voor iedereen die rookt,alcohol drinkt,te vettig eet,.......uiteidelijk zou het wel eens kunnen dat die mensen ook ooit eens meer gaan kosten aan de ziekteverzekering dan iemand anders hé
Je moet roken dus niet gaan promoten met het feit dat er iemand al rokend 121 is geworden, want dat doe jij: SOMMIGEN scheuren hun lever met het aandoen van een gordel. Dat die persoon zonder gordel misschien onthoofd was vergeet je er bij te zeggen.
Gemiddeld gezien is gordel dragen véél en véél veiliger. Diegene die dat in twijfel trekt is debiel of onwillig, meer moet daar niet over gezegd worden.
Comment
-
Jongens, jongens,
de collega vraagt hier een tip en moet zich van beter weterij tot verplicht gordel dragen aanhoren......
IEDEREEN beslist nog altijd zelf hier in dit apenland of hij/zij de gordel draagt of niet!!
Indien niet, boete en dikke pech bij eventueel ongeval!
Indien wel geen boete en misschien ook dikke pech bij ongeval.
Het gaat hier om een eenvoudige vraag van iemand en niet om een geloofstoestand.
Sorry zulle maar kmoest toch even mijn gedacht zeggen en ik ben een gordeldrager als het mij past en als ik moet betalen zijn het mijn 50€. mijn verleden :
Ongeval, met gordel, 3 weken coma, 9 maanden ziekenhuis, 2 doden allebei over 2 promille, ik nuchter ( altijd )!
Zo als iemand werkelijk weet wie men dat zenuwslupende gepiep op een deftige manier kan afstellen bij een Volvo V 50 dan meld het eenvoudig, zo moeilijk kan het niet zijn.
Paul
Comment
-
Het dragen van de gordel is wettelijk verplicht, maar dat niet iedereen zich er aan houdt spreekt voor zich. Of dit nu slim is of niet, dat is de keuze van de persoon in kwestie.
Er zijn echter ook mensen die de gordel ook niet mogen dragen en deze personen krijgen dan wel een officiële vrijstelling, dit terzijde.
Maar om op de allereerste vraag te antwoorden, het systeem kan wél uitgeschakeld worden in een V50, maar veel geluk om een volvo-garage te vinden die dit zal willen doen.
Het is namelijk aaneengeschakeld met de andere veiligheidsvoorzieningen waarmee je V50 is uitgerust, onder andere je airbags, voor en zijdelings... Beetje begrijpelijk dat ze hier enigzins moelijk over gaan doen (persoonlijke mening).
Comment
-
Ik sta je bij hoor Benzine, wel zonder oplossing, maar er zijn wel 101 redenen om dat gepiep niet meer te willen aanhoren.
Bij onze Toyota Rav hadden we een soort gelijk probleem, wanneer we switchen van zomer- naar winterbanden kregen we een waarschuwing van de bandenspanning. Een oranje lichtje dat constant flikkert naas je snelheidsmeter. Tot vandaag geen oplossing van Toyota, ook geen kat die er moeite voor doet. Dit is al de 4e wagen die mijn moeder van die garage koopt maar dat maakt hun blijkbaar weinig uit... vreemd!
'k Ben, om on-topic te blijven, ook een pro-gordeldrager maar de reacties die je hier kan lezen is toch een knap staaltje frustratieuitwerkingskunst.
Comment
-
Als je nu bij wijze van voorbeeld,
het aanhoren van je vrouw, het gemekker van je kinderen, het gezaag van je baas, het gezever in dit topic spuugzat bent en je beslist met je volvo V50 met 200 km/u tegen een paal te knallen, wil je toch geen getuter horen in die laatste minuten van je leven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleo6538 Bekijk BerichtenJongens, jongens,
de collega vraagt hier een tip en moet zich van beter weterij tot verplicht gordel dragen aanhoren......
IEDEREEN beslist nog altijd zelf hier in dit apenland of hij/zij de gordel draagt of niet!!
Indien niet, boete en dikke pech bij eventueel ongeval!
Indien wel geen boete en misschien ook dikke pech bij ongeval.
Het gaat hier om een eenvoudige vraag van iemand en niet om een geloofstoestand.
Sorry zulle maar kmoest toch even mijn gedacht zeggen en ik ben een gordeldrager als het mij past en als ik moet betalen zijn het mijn 50€. mijn verleden :
Ongeval, met gordel, 3 weken coma, 9 maanden ziekenhuis, 2 doden allebei over 2 promille, ik nuchter ( altijd )!
Zo als iemand werkelijk weet wie men dat zenuwslupende gepiep op een deftige manier kan afstellen bij een Volvo V 50 dan meld het eenvoudig, zo moeilijk kan het niet zijn.
Paul
Als je je niet aan de regels kan houden, doe dan Uw goesting maar vraag geen hulp op een forum. Of koop een auto die niet piept bij niet aandoen van gordel, als je dat nog kan vinden ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flyer.. Bekijk BerichtenAls je nu bij wijze van voorbeeld,
het aanhoren van je vrouw, het gemekker van je kinderen, het gezaag van je baas, het gezever in dit topic spuugzat bent en je beslist met je volvo V50 met 200 km/u tegen een paal te knallen, wil je toch geen getuter horen in die laatste minuten van je leven...
Oorspronkelijk geplaatst door kleo6538 Bekijk BerichtenIEDEREEN beslist nog altijd zelf hier in dit apenland of hij/zij de gordel draagt of niet!!
Oorspronkelijk geplaatst door kleo6538 Bekijk BerichtenZo als iemand werkelijk weet wie men dat zenuwslupende gepiep op een deftige manier kan afstellen bij een Volvo V 50 dan meld het eenvoudig, zo moeilijk kan het niet zijn.
Paul
Tegen zenuwslopend gepiep is de oplossing gewoon de gordel aan te doen!
Comment
-
Je hebt gepiep en je hebt Volvo gepiep (boven de 40 km/u). Dat is gewoon ondragelijk. Ik draag altijd mijn gordel maar als er iemand instapt en doe diet niet direct zijn gordel aan en ik rijd +40km/u is het zeer aangenaam moet ik zeggen. Beetje extra sounds.
Nog beter: als er iemand achteraan zit, hij doet zijn gordel niet aan: geen gepiep. Doet die persoon wél zijn gordel aan en nadien uit (al rijdend) dan piept hij wel.
Comment
Comment