Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG in (turbo)diesel personenwagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    In B zijn er nog teveel mensen bang van LPG en ze houden teveel van hun dieselstoof.
    LPG in hun heilige koe stoppen is voor velen hun huis in brand steken! En dat mag je letterlijk nemen : vraag maar aan je buren, ouders, grootouders over LPG en ze denken direct aan gasexplosies.

    Comment


    • #42
      ge moet dat in zijn context plaatsen

      Er is een periode geweest dat gelijk wie een gasinstallatie mocht steken in de auto. Als ge het zelf wou doen, dan deed ge dat maar. En ja, er zijn toen genoeg gevallen geweest van garages die ontploft zijn geweest.
      Nu is het heel anders omdat uw installatie al in de eerste plaats moet voorzien zijn van de nodige keurmerken, gekeurd wordt en geplaatst wordt door een erkende installateur.
      3 zaken die maken dat lpg nu veiliger is dan de nafttank die onder uw auto hangt.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #43
        En toch zijn er nog veel jaren 70 garages waarop dat hangt : "verboden voor LPG".

        Maar je hebt wel gelijk. Helaas zorgt dat voor de angst nog altijd.

        Comment


        • #44
          Hier staat een gastank (1000 liter) in den tuin voor de centrale verwarming.
          Maar als het dan over gas in auto's gaat, dan zegt mijn ma altijd "zo een bom daar kruip ik niet in"
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Hier staat een gastank (1000 liter) in den tuin voor de centrale verwarming.
            Maar als het dan over gas in auto's gaat, dan zegt mijn ma altijd "zo een bom daar kruip ik niet in"
            Tja aan lpg kleeft helaas nog steeds onterecht het vooroordeel dat decennia geleden opgebouwd is door het prutswerk v enkele bricolleurs die zonder kennis of normen in 1 of ander schuurtje wat oude bazaar 1 in wagens kwakten
            (1= die ze in NL al jaren niet meer mochten gebruiken )

            Daarom dat tegenwoordig meer en meer de naam autogas gebruiken ipv lpg , want vooroordeel is snel opgebouwd maar eens dit leeft onder de mensen duurt het erg lang vooraleer dit weer verdwenen is

            Comment


            • #46
              Heel interessant topic!!
              Waarom verkort de levensduur van de dieselmotor door LPG injectie? Komt dit door de niet- smerende eigenschappen?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                Tja aan lpg kleeft helaas nog steeds onterecht het vooroordeel dat decennia geleden opgebouwd is door het prutswerk v enkele bricolleurs die zonder kennis of normen in 1 of ander schuurtje wat oude bazaar 1 in wagens kwakten
                (1= die ze in NL al jaren niet meer mochten gebruiken )

                Daarom dat tegenwoordig meer en meer de naam autogas gebruiken ipv lpg , want vooroordeel is snel opgebouwd maar eens dit leeft onder de mensen duurt het erg lang vooraleer dit weer verdwenen is
                dat veiligheidsissue is, vlg mij, nog ondergeschikt dat rijden op gas in veel gevallen...niet allemaal, nog steeds behelpen is met een motor die minder fijn gaat draaien en een conetnu process van afstellen doorloopt

                naar de keuring : eerst langs de gasman want ander is de uitstoot slecht, verschillen in werking zomer-winter etc
                niets om je echt allemaal druk in te maken...maar zelfs op het forum, alsook mijn collega's gaan de gassers na enekele ervaringen toch maar weer - duurder - dieselen

                Comment


                • #48
                  DieselBlend in Belgie

                  Wij bouwen in Belgie nu al geruime tijd DieselBlend systemen in vrachtwagens in. Voor testdoeleinden hebben we ook een BMW X5 van zo'n systeem voorzien. Zie voor meer informatie de website: http://www.dieselblend.eu
                  Last edited by ; 14/02/2012, 09:18.

                  Comment


                  • #49
                    da's leuk voor vrachtwagens

                    maar bouwen jullie ze ook in voor personenwagens EN is dit wettelijk?
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #50
                      bijkomend vraagje daarover trouwens:

                      ik lees op de website: vrachtwagen X verbruikte daarvoor 43 liter nu 31.8 + 11.5 liter.
                      Was de bedoeling van Gas nu net niet dat je minder verbruikt. Want eigenlijk compenseer je het lager dieselverbruik door bijna evenveel gasverbruik. Zorgt de gas in dit geval niet als bijkomende catalysator om de diesel nog vollediger op te branden (en daardoor minder te laten verbruiken)?
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        bijkomend vraagje daarover trouwens:

                        ik lees op de website: vrachtwagen X verbruikte daarvoor 43 liter nu 31.8 + 11.5 liter.
                        Was de bedoeling van Gas nu net niet dat je minder verbruikt. Want eigenlijk compenseer je het lager dieselverbruik door bijna evenveel gasverbruik. Zorgt de gas in dit geval niet als bijkomende catalysator om de diesel nog vollediger op te branden (en daardoor minder te laten verbruiken)?
                        Diesel
                        2,640 kg CO2 p/ltr (1 ton CO2–uitstoot p/379 ltr diesel)

                        Benzine
                        2,392 kg CO2 p/ltr (1 ton CO2–uitstoot p/418 ltr benzine)

                        Autogas
                        1,665 kg CO2 p/ltr (1 ton CO2–uitstoot p/601 ltr autogas)

                        in totaal evenveel liter, maar minder CO2 uitstoot = minder energie verbruikt

                        43 * 2,6 >>>>> 31.8 * 2.6 + 11.5 * 1.6

                        En 43 l diesel is duurder dan 31.8 l + 11.5 l gas.
                        Verschil is alleen minder hoog dan verhoopt
                        Last edited by ; 03/02/2012, 21:06.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door AGS Bekijk Berichten
                          Wij bouwen in Belgie nu al geruime tijd DieselBlend systemen in vrachtwagens in. Voor testdoeleinden hebben we ook een BMW X5 van zo'n systeem voorzien. Zie voor meer informatie de website: http://www.dieselblend.eu
                          Nog in geen 100 000 jaar zou ik bij u komen voor gas. Mensen ne hoop onnodige onderdelen (en uren) laten betalen voor een lekke pakking aan de inlaatcollector.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                            Nog in geen 100 000 jaar zou ik bij u komen voor gas. Mensen ne hoop onnodige onderdelen (en uren) laten betalen voor een lekke pakking aan de inlaatcollector.
                            Te lang in de sneeuwfile gestaan, of ben je altijd zo vriendelijk?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              Diesel
                              2,640 kg CO2 p/ltr (1 ton CO2–uitstoot p/379 ltr diesel)

                              Benzine
                              2,392 kg CO2 p/ltr (1 ton CO2–uitstoot p/418 ltr benzine)

                              Autogas
                              1,665 kg CO2 p/ltr (1 ton CO2–uitstoot p/601 ltr autogas)

                              in totaal evenveel liter, maar minder CO2 uitstoot = minder energie verbruikt

                              43 * 2,6 >>>>> 31.8 * 2.6 + 11.5 * 1.6

                              En 43 l diesel is duurder dan 31.8 l + 11.5 l gas.
                              Verschil is alleen minder hoog dan verhoopt
                              da's niet waarop ik doel

                              het punt van de lpg injectie is net het creëren van een tweede vlamfront. Diesel verbrandt nog steeds onvolledig in de verbrandingskamer. Door de toevoeging van lpg bekomt ge een betere verbranding van de diesel: ge krijgt meer vermogen, maar bij gelijke snelheid rijdt ge dus eigenlijk zuiniger (lpg en diesel samen, hier is het gewoon dat je diesel vervangt door bijna evenveel lpg wat in mijn ogen geen winst geeft). Voorbeelden dat ik al gezien heb waren van een Range Rover (weliswaar oud model) die wel een pak verder geraakte door lpg injectie.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                Te lang in de sneeuwfile gestaan, of ben je altijd zo vriendelijk?
                                hehe
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  da's leuk voor vrachtwagens

                                  maar bouwen jullie ze ook in voor personenwagens EN is dit wettelijk?
                                  Zoals ik al in mijn post gezet had, hebben we voor testdoeleinden ook een BMW X5 omgebouwd.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  bijkomend vraagje daarover trouwens:

                                  ik lees op de website: vrachtwagen X verbruikte daarvoor 43 liter nu 31.8 + 11.5 liter.
                                  Was de bedoeling van Gas nu net niet dat je minder verbruikt. Want eigenlijk compenseer je het lager dieselverbruik door bijna evenveel gasverbruik. Zorgt de gas in dit geval niet als bijkomende catalysator om de diesel nog vollediger op te branden (en daardoor minder te laten verbruiken)?
                                  Neen, de bedoeling van gas was niet dat je minder BRANDSTOF verbruikt, maar wel dat je minder schadelijke en tegelijkertijd ook dure brandstof (diesel) verbruikt. Reken maar door wat het verschil op jaarbasis is voor een transportbedrijf dat met een vrachtwagen 80000 km per jaar rijdt. 15-20% besparing op brandstofkosten.

                                  En zoals stebenz terecht opmerkte, een veel lagere CO2 uitstoot.

                                  En 43 l diesel is duurder dan 31.8 l + 11.5 l gas.
                                  Verschil is alleen minder hoog dan verhoopt
                                  Dat hangt ervan af hoeveel kilometers je doet, op langere termijn kan die besparing fors oplopen! Met een besparing van 20% houdt dat voor een transporteur met een vloot van 100 camions in dat er 20 van de 100 GRATIS rijden!

                                  AGS
                                  http://www.dieselblend.eu
                                  http://www.dieselmix.eu
                                  http://www.lpg-installaties.be
                                  http://www.autolpg.be
                                  Last edited by ; 14/02/2012, 09:17. Reden: Quote toegevoegd

                                  Comment


                                  • #57
                                    Dure benzine zorgt voor stormloop op LPG

                                    Door de stijgende benzine- en dieselprijzen wordt LPG steeds populairder. De afgelopen twee maanden zijn er 20 procent meer LPG-installaties geplaatst dan in dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van 2009 is er zelfs een stijging van 65 procent. De wachttijden kunnen oplopen tot juni. Dat schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen woensdag.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ook gelezen in de krant (hbvl), en daar stond ook ineens bij dat LPG op een diesel wel mogelijk is, MAAR pas een voordeel bied als je echt heel veel kilomters doet.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #59
                                        poging tot groen licht voor dual fuel trucks in nl

                                        Comment


                                        • #60
                                          Vialle komt ook met een systeem LPdm om dieselmotor op lpg + diesel te laten draaien waarbij tot 80% vd diesel door autogas vervangen kan worden :

                                          Comment

                                          Working...
                                          X