Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dumpvalve op audi tt 1.8t

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dumpvalve op audi tt 1.8t

    Kameraad van mij heeft een audi tt.
    Nu wou hij dat zijn audi een iets leuker geluid maakt.
    Is het de moeite om een dumpvalve aanteschaffen?
    Heeft dit ook nadelen?
    Kan deze worden ingesteld, zodat hij bv enkel in een hoog toerentalbereik zijn druk gaat lossen.
    MAW als je opt gemak aant rijden bent dat het niet storend wordt.

  • #2
    Er zit een ander systeem op een TT dan een dump-valve. Een systeem dat er voor zorgt dat je turbo blijft draaien tijdens het schakelen door de lucht niet gewoon te laten ontsnappen zoals bij een dump-valve.

    Ik zou dat niet veranderen door er een dump valve te steken

    Als hij een andere wil, dit is de meest bekende:

    Comment


    • #3
      Een diverter valve noemt dat
      De werking is hetzelfde als van een bov,alleen blaast hij de lucht terug de inlaat binnen.
      Als je nog de lmm hebt kan dit problemen geven door een bov te steken op een 1.8T.
      De lucht die de dv terug de inlaat blaast wordt gemeten door de lmm.
      Dus als je een bov zou steken ziet de lmm deze lucht niet meer.
      Gevolg is dat de wagen aardig kan doen daardoor.

      Als je toch een afblaasgeluid wilt kan je de Forge splitter steken :

      Deze blaast af naar buiten maar ook en gedeelte terug de inlaat in.

      Nog een optie is de lmm laten weg programmeren maar dat moet al bij een chiptuning gebeuren.

      Een bov blaast altijd af als je schakelt,lage of hoge toeren.
      Alleen als je weinig gas geeft,dus weinig druk levert,gaat de bov niet hard blazen.
      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
      Audi S3 '02 sold => topic
      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
        Een diverter valve noemt dat
        De werking is hetzelfde als van een bov,alleen blaast hij de lucht terug de inlaat binnen.
        Als je nog de lmm hebt kan dit problemen geven door een bov te steken op een 1.8T.
        De lucht die de dv terug de inlaat blaast wordt gemeten door de lmm.
        Dus als je een bov zou steken ziet de lmm deze lucht niet meer.
        Gevolg is dat de wagen aardig kan doen daardoor.

        Als je toch een afblaasgeluid wilt kan je de Forge splitter steken :

        Deze blaast af naar buiten maar ook en gedeelte terug de inlaat in.

        Nog een optie is de lmm laten weg programmeren maar dat moet al bij een chiptuning gebeuren.

        Een bov blaast altijd af als je schakelt,lage of hoge toeren.
        Alleen als je weinig gas geeft,dus weinig druk levert,gaat de bov niet hard blazen.

        merci ik heb u een pm gestuurd

        Comment

        Working...
        X