Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop via autobatterij ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laptop via autobatterij ?

De accu van m'n (oude) laptop houdt het nog maar 30 minuten uit. Ik zou deze echter willen blijven gebruiken in de auto (zonder dat de motor draait), eventueel via een spanningsomvormer 12v - 220v aangesloten op de autobatterij. Zoals dit exemplaar: http://www.vego.nl/omvormers/hq-inv3...inv300w-12.htm

Hoe lang (ongeveer) kan een laptop via dit systeem draaien op een autobatterij zonder gevaar te lopen dat de auto niet meer start? Of is het misschien aan te raden die spanningsomvormer op een jumpstarter te zetten?

Zijn er andere alternatieven?

Een nieuwe laptopaccu zie ik niet echt zitten voor zo'n oud toestel.

Alvast bedankt.

Dat hangt grotendeels van de staat en het vermogen van je batterij af.
    Als je een lichte motor hebt heb je vaak een lichtere batterij, bij een zwaardere en/of veel opties omgekeerd.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik zou voorstellen om, een andere batterij bij te plaatsen dan een halftractie, die gaat veel langer mee, en is speciaal voor lange belasting, kan er eventueel een omvormer op aansluiten, zo heb je ook 220. Want een startbatterij is eigenlijk niet gemaakt, om voor lange tijden veel stroom te geven, ze zal rap verslijten of te warm krijgen en kapot gaan.

Comment

ik zou aanraden je motor te laten draaien als je met de laptop ligt te klooien in de auto

btw, tegenwoordig hebben fabrikanten van laptops hier al omvormers voor.
        want op dit moment ga je 12V gelijkspanning omzetten naar 220V, om dan terug om te zetten naar 12V of 19V.
        beetje achterlijk denk je niet ?
        Last edited by Timmie; 07/04/2009, 22:21.

Comment

als je dan toch wilt werken met een omvormer : die schakelen zichzelf uit onder een spanning van 10.5 V om de batterij niet te beschadigen .
          Als je batterij een sterke (grote capaciteit ) heeft , moet die nog kunnen starten .

Comment

Simpelste en meest doeltreffende oplossing is dus een semi-tractie accu i.c.m. een universele 12v laptopadaptor?

Dan rest nog de vraag hoe lang een gemiddelde laptop kan functioneren bij deze combinatie (bedoeling is vooral dvd's afspelen, met geluid via externe speakers op batterijen). Kan iemand me hier een idee van geven?

Hoeveel Ampère neem ik minimaal zo'n semi-tractie accu?

Comment

Als je er enkel dvd's mee wil afspelen kan het misschien goedkoper en/of beter zijn om een draagbare dvd-speler te kopen.
              BMW = Freude Am Fahren

Comment

ik heb zoiets van kensington, steek je in de sigarettenaansteken en in je laptop en je kan je laptop gebruiken als het contact aanstaat.
                Echter, als het contact uitstaat kan je nog steeds verderwerken omdat die omvormer ook werkt als een soort batterij. Maw, je laptop denk dat hij nog steeds vasthangt aan het net omdat die omvormer energie opslaagt.
                met dit ding kan ik max. 2uur verderwerken zonder netstroom.
                handig spul

Comment

al aangedacht dat het ook kan zijn dat je aansteker ook werkt als je contact niet opstaat

is toch het geval bij de meeste auto's die ik ken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    al aangedacht dat het ook kan zijn dat je aansteker ook werkt als je contact niet opstaat

zal moeilijk gaan als hij niet insteekt hé

Comment

je zei dat het contact afstond, niet dat je hem had uitgetrokken.

Comment

Als je er enkel dvd's mee wil afspelen kan het misschien goedkoper en/of beter zijn om een draagbare dvd-speler te kopen.
                        Heb een Philips liggen. Batterij speelt zonder moeite 2 films achtereen af. Verder spelen met 12V-adapter gaat ook prima. Maar zo'n 7 inch scherm is veel te klein. Moet bijna een vergrootglas meenemen. Vandaar dat ik de laptop wil gebruiken ...

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                        ik heb zoiets van kensington, steek je in de sigarettenaansteken en in je laptop en je kan je laptop gebruiken als het contact aanstaat.
                        Is dat dan een (universele) 12v laptopadapter? Of nog iets anders?
                        Wat kost dat ding? En waar is het verkrijgbaar?

Comment

Dat scherm is inderdaad een groot nadeel van zo'n draagbare dvd-speler.
                          BMW = Freude Am Fahren

Comment

omvormer

ik heb een omvormer gekocht voor de auto voor 12V naar 230V zodat ik een laptop kan aansluiten in de auto. Deze werkt echter niet op de sigarettenaansteker maar moet je met klemmen rechtstreeks op de accu plaatsen. De omvormer gaat tot 300W Volgens een uitbater van een campingwinkel moet ik hiermee goed opletten dat ik mijn accu niet leegtrek omdat deze continu 300W zou geven. Hij raad mij aan een lichtere omvormer te kopen die via de sigarettenaansteker gaat en die slechts 110W geeft wat ruim voldoende is voor een laptop. Jammer want ik heb deze pas gekocht en nu weer een andere zou weer 60€ zijn. Wie geeft hier raad over?alvast bedankt.

Comment

Media markt, 34 €, ingang v/d aansteker, uitgang 220v, USB en nog iets...
                              www.perfectshine.be

Comment

Jaja, maar lees je wat de topicopener schrijft : leegtrekken van de batterij.

Een laptop opladen is 1 ding, uw (auto)batterij er niet onderuit mee halen, is iets anders. Zo een laptopje wilt wel wat stroom hebben zene, en een autobatterij zou wel eens niet daarvoor gemaakt kunnen zijn.

Comment

de motor paar keer opzetten zeker? Of moet je effectief rijden?

Comment

Topic samengevoegd.

Vragen en antwoorden kunnen verder in dit topic gesteld worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk Berichten
                                      de motor paar keer opzetten zeker? Of moet je effectief rijden?
                                      Je moet zowiezo rijden, en je moet zien wat de batterij kan leveren, en wat de lader vraagt ... batterijen voor diesel en benzine zijn vrij verschillend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

Denk dat moderne wagens dat niet meer toelaten, vooral omwille van GPS'en en GSM's die zichzelf maar al te graag zouden opladen, en uw autobatterij leeg !

Comment

Working...
                                        X